ΤΕΛΗ ΠΟΛΛΩΝ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ

Επιβαρύνσεις για τα Ι.Χ. που ταξινομήθηκαν μετά το 2005, ελαφρύνσεις για τα παλιά και μεγάλα

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Ελενα Λάσκαρη   | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 28/09/2010 07:00 |
 Τέλη πολλών ταχυτήτων

Τέλη κυκλοφορίας πολλών ταχυτήτων καθιερώνει το υπουργείο Οικονομικών με επιβαρύνσεις από 16 έως και 88 ευρώ για τα Ι.Χ. που αγοράστηκαν την τελευταία πενταετία, ελαφρύνσεις από 12 έως 330 ευρώ για τα παλαιά και μεγάλα Ι.Χ. και πράσινα τέλη για όσα Ι.Χ. ταξινομηθούν μετά την Πρωτοχρονιά του 2011.

Αποκαλυπτική των συνολικών επιβαρύνσεων άλλωστε είναι η πρόβλεψη του Μνημονίου για είσπραξη επιπλέον εσόδων ύψους 400 εκατ. ευρώ το 2011 από την καθιέρωση των πράσινων τελών.

Οι διατάξεις για τα νέα τέλη κυκλοφορίας θα περιληφθούν στο νομοσχέδιο για την περαίωση εκκρεμών φορολογικών υποθέσεων που σχεδιάζεται να κατατεθεί σήμερα στη Βουλή ώστε με τη διαδικασία του κατεπείγοντος να ψηφιστεί έως την Πέμπτη. Στο νομοσχέδιο προβλέπεται:

1Κατάργηση του κριτηρίου της παλαιότητας για όλα τα αυτοκίνητα και τις μοτοσυκλέτες που έχουν ταξινομηθεί έως τις 31-12-2010. Ετσι, για τα τέλη κυκλοφορίας του 2011 ο κάτοχος ενός αυτοκινήτου 1.800 κ.εκ. είτε πρωτοκυκλοφόρησε το 1999 είτε το 2009 θα πληρώσει 270 ευρώ. Με το φετινό σύστημα στην πρώτη περίπτωση πλήρωσε 302 ευρώ και στη δεύτερη 184.

Περισσότερα κλιμάκια
2Ενιαία κλίμακα υπολογισμού με μόνο κριτήριο τον κυβισμό του κινητήρα αλλά με περισσότερα κλιμάκια (π.χ. το κλιμάκιο των 786 έως 1.357 κυβικών εκατοστών σπάει στα δύο και δημιουργείται ένα κλιμάκιο 786-1.071 κ.εκ. και ένα ακόμα 1.072 έως 1.357 κυβικά εκατοστά).

3Ενσωμάτωση του ειδικού φόρου μεγάλου κυβισμού στα τέλη κυκλοφορίας. Με νόμο της προηγούμενης κυβέρνησης το 2009, καθιερώθηκε ετήσιος ειδικός φόρος που πληρώνεται μαζί με τα τέλη κυκλοφορίας και αφορά τα αυτοκίνητα κυβισμού πάνω από 1.929 κυβικά εκατοστά. Ο ετήσιος ειδικός φόρος είναι από 150 έως 650 ευρώ, ανάλογα με τα κυβικά και εφεξής ενσωματώνεται στα τέλη κυκλοφορίας.

4Καθιέρωση νέων πράσινων τελών για όλα τα Ι.Χ. επιβατηγά αυτοκίνητα που θα ταξινομηθούν για πρώτη φορά στην Ελλάδα από 1-1-2011 και μετά. Τα νέα πράσινα τέλη συνδέονται για όλα τα αυτοκίνητα ασχέτως τεχνολογίας (βενζινοκίνητα, υβριδικά, πετρελαιοκίνητα) αποκλειστικά με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του κάθε οχήματος. Οσο λιγότερους ρύπους εκπέμπει ένα Ι.Χ. τόσο λιγότερα τέλη θα πληρώνει.

Και τα ταξί
5Αποκλειστική σύνδεση των τελών κυκλοφορίας των ταξί που θα ταξινομηθούν στην Ελλάδα από 1-1-2011 μόνο με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, με υψηλότερους συντελεστές σε σχέση με τα Ι.Χ. με το σκεπτικό ότι κινούνται περισσότερο και άρα ρυπαίνουν περισσότερο.

6Αύξηση 10% στα υφιστάμενα τέλη κυκλοφορίας φορτηγών ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης καθώς και για τα λεωφορεία. Τιμωρία στα καινούργια
Με το νέο σύστημα φαίνεται να... τιμωρούνται τα καινούργια Ι.Χ., αν και το υπουργείο Οικονομικών αναδεικνύει την άλλη όψη: αυτή της διόρθωσης των επιβαρύνσεων που χαρακτηρίστηκαν υπέρμετρες για τα «σαραβαλάκια» και οδήγησαν χιλιάδες οδηγούς πέρσι σε μαζικές καταθέσεις πινακίδων. Πράγματι, ο κάτοχος ενός Ι.Χ.

2.500 κυβικών εκατοστών, του 1990, πλήρωσε για τέλη κυκλοφορίας του 2010 πέρσι 880 ευρώ και ειδικό φόρο 150 ευρώ ή συνολικά 1.030 ευρώ. Για τα τέλη κυκλοφορίας του 2011, θα κληθεί να πληρώσει 800 ευρώ ή 230 ευρώ λιγότερα. Από την άλλη πλευρά όμως ένα αυτοκίνητο 2.500 κυβικών εκατοστών που αγοράστηκε το 2008, πλήρωσε πέρσι 562 ευρώ για τέλη κυκλοφορίας και 150 ευρώ για ειδικό φόρο ή συνολικά 712 ευρώ. Ο κάτοχός του θα κληθεί να πληρώσει για το 2011 τέλη κυκλοφορίας 800 ευρώ ή 88 ευρώ παραπάνω.

Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών, από το νέο σύστημα τελών κυκλοφορίας θα ωφεληθούν 3.180.000 κάτοχοι αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών που θα έχουν μείωση ή το 65% του συνόλου με μειώσεις από 12 έως 330 ευρώ, ενώ για τους υπόλοιπους το υπουργείο εκτιμά ότι η αύξηση που θα υποστούν «δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη καθώς κυμαίνεται από 16 έως 88 ευρώ ετησίως».

ΚΑΙ ΠΡΑΣΙΝΑ
Πράσινα τέλη για όσα Ι.Χ. ταξινομηθούν μετά την Πρωτοχρονιά του 2011, που ο υπολογισμός θα γίνεται με βάση τις εκπομπές ρύπων

45
Γιάννης Παναγιώτου
14/10/2010 09:41
Οι άνθρωποι ήταν είναι και θα παραμείνουν στόκοι. Τουλάχιστον ο στόκος είναι χρήσιμο προϊόν. Αυτοί είναι τελείως άχρηστοι.
Παρατηρητής
29/09/2010 21:04
Με άλλα λόγια να αγαπιόμαστε...Τα καθαρά αυτοκίνητα που κινούνται με υγραέριο (νόμιμα με νόμο του κράτους) και έχουν πληρώσει για τον τεχνικό έλεγχο και θεωρούνται ως "Φιλικά στο περιβάλλον" τι θα γίνει? Θα σκεφτεί κάποιος, εγκέφαλος του Υπουργείου Μεταφορών να τα απαλλάξει κατά ένα μέρος απο το χαράτσι των Τελών κυκλοφορίας? Να σημειώσω δε οτι κυκλοφορούν τον τελευταίο χρόνο,κάποιες χιλιάδες απο αυτά.Έλεος κύριοι,μη βλέπετε τα πάντα με γνώμονα την είσπραξη φόρων.
ZeuS-X-
29/09/2010 19:07
@ ΜΑΝΩΛΙΔΗΣ Επειδή δεν κατάλαβες: 1ον Το σύνταγμα το ανέφερα για την ευκολία που αλλάζουν τα πάντα στην χώρα μας για να βολεύει την κάθε κυβέρνηση. 2ον μάλλον χαζό αυτό που αναφέρεις για την βασίλισσα και καθόλου σχετικό. Το ευρώ είναι δεκαετίας, το σύντασμά τους πολύ παλαιότερο και η Αγγλία μου ήρθε πρώτη στο μυαλό, παρ''ότι υπάρχουν και άλλες χώρες. 3ον δεν με ενδιαφέρει πόσο είναι και πάλι άσχετο. 4ον Δεν είπα ότι κάποιο κόμμα θα μας απαλλάξει από τα τέλη. Μην κάνεις χαζές υποθέσεις. Αν υπήρχε θα το ψήφιζα όπως κι εσύ. 5ον Πληρώνω τους φόρους μου κανονικότατα κάθε μέρα, κάθε χρόνο σε κάθε συναλλαγή μου Δεν ζήτησα ελεημοσύνη από το κράτος, ούτε είπα να μην πληρώνουμαι φόρους. Εννούσα απλά (εκεί που ανέφερα για αλλαγές νόμων, αποφάσεων κτλ κτλ) ότι είναι σωστό να ξέρουμε τι πληρώνουμε και όχι να μαντεύουμε, για το συγκεκριμένο, τι θα πληρώσουμε του χρόνου. Άλλα δεν ήταν τα κριτήρια πέρυσι, άλλα δεν ήταν πριν 2 χρόνια, άλλα δεν ήταν πιο πριν, άλλα δεν είναι φέτος; Και τελευταίο, που κολλάει αυτό με τους φόρους, είπα να μην πληρώνουμε; Και τα τέλη σωστά υπάρχουν, όχι όμως και να μας δουλεύουν στην "ψύχρα", μια με πράσινα τέλη, μια θα τα βάλουμε στα καύσιμα ή τα παλιά θα πληρώσουν πιο πολλά, τα καιωούργια έτσι, οι ρύποι αλλιώς. Και το ότι έχασαν την μπάλα, είναι γεγονός από αυτές τις συνεχείς αλλαγές. Αν πάλι δεν κατάλαβες κάτι το ξανασυζητάμε.
Κ.ΜΑΝΩΛΙΔΗΣ
29/09/2010 17:44
@ZeuS-X
Πρώτον, τί σχέση έχει το Σύνταγμα με τά τέλη κυκλοφορίας!
Δεύτερον, οι Εγγλέζοι, δέν υιοθέτησαν το Ευρώ, για να μήν χάσουν την φάτσα της Βασίλισσάς του απ''το χαρτονόμισμα!
Τρίτον, διατηρούν την φωτογραφία της από τότε που ήταν 18 χρονών, ενώ έχει περάσει τα 80!
Τέταρτον, έμαθες ότι υπάρχει κόμα που θα μας απαλλάξει από τα τέλη κυκλοφορίας και περιμένεις να το ψηφίσεις στις εκλογές; Για πές μας και εμάς να ξέρουμε!
Πέμπτον, μήπως ξέρεις κάνα τρόπο να πληρώνει τα πάντα ένα κράτος χωρίς οι πολίτες να πληρώνουν φόρους; Μήπως έχεις ξεπεράσει και τον Σαμαρά στα μαγικά;
αντισυβαριτης
29/09/2010 14:18
ΕΛΛΗΝΑΣ ΜΕ ΜΝΗΜΗ και υστερα ξυπνησες

για μενα δεν φτανει μονο αυτο πιστευω οτι το ανοιγμα της πετρελαιοκινησης και η καταργηση φορων στην αγορα νεου αυτοκινητου επισης η αποσυρση ν ισχυσει ως εξης εχει καποιος πχ οπως ο κυριος μια 3λιτρη alfa romeo 75 του 90 να μπορει γιατι και οι καιροι ειναι δυσκολοι ν παρει ενα 1800 καινουργιο πετρελαιου και λιγοτερο καυσιμο θ καιει αρα στην τσεπη του καλο θ ειναι και αναλογα μ τους ρυπους ν φορολογειται αν και η χρηση του νεου αυτοκινητου επιφερει λιγοτερους ρυπους απο την εκπομπη co2 ετσι ολοι μας θ ειμαστε αρκετα ευχαριστημενοι
Κ.ΜΑΝΩΛΙΔΗΣ
29/09/2010 13:35
Άντε πάλι! Θα βγούν τα σαραβαλάκια στον δρόμο με την νέα χρονιά! Τουλάχιστον, μήν δώσετε σε κανένα τις πινακίδες πίσω, αν δέν περάσει πρώτα ΚΤΕΟ! Το πώς θα κινηθεί μέχρι εκεί; Δώστε του μια προσωρινή άδεια να το πάει, και εφ''όσον είναι απόλυτα εντάξει, δώστε του τις πινακίδες!
ΛΑΒΑΣ
29/09/2010 13:01
Δεν γνωρίζω αν τα μέτρα αυτά είναι καλά ή κακά για τα τέλη κυκλοφορίας, θα μπορούσαν όμως να ενσωματωθούν στην τιμή των καυσίμων, όπως αναφέρει και κάποιος φίλος στο φόρουμ, καταργώντας τα σήματα και τις ετικέτες που κοστίζουν και ένα σορό λεφτά. νομίζω ότι έτσι το σύστημα θα ήτανε ποιο δίκαιο διότι θα προστάτευε και τους πολίτες, και είναι πολλοί, που το κινούν το κινούν λίγες φορές τον χρόνο, επομένως ρυπαίνουν λιγότερο, καίνε λιγότερα καύσιμα με συνακόλουθο του συναλλάγματος για καύσιμα, δεν συμβάλλουν στην συμφόρηση των δρόμων και επομένως αφαιρούν και ένα ποσοστό από τον δείκτη ατυχημάτων.
Ένας φίλος, σε δεκαπέντε χρόνια έχει κάνει 84.000 χιλ. γιατί να πληρώνει τα ίδια τέλη με έναν που χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο για να πάει στην τουαλέτα;
ΖeuS-X-
28/09/2010 20:31
Η μοναδική χώρα στον κόσμο που αλλάζει τόσο συχνά το σύνταγμά της (η Αγγλία δεν το έχει αλλάξει από το 1800 τόσο, δεν θυμάμαι συγκεκριμέν η χρονολογία) και τους νόμους της. Η κάθε κυβέρνηση αλλάζει τους νόμους ενάντια στο συμφέρον των πολιτών της και ρίχνει το φταίξιμο μονίμως στην προηγούμενη με δηλώσεις τύπου "παραλάβαμε καμμένη γη και άδεια ταμεία". Αμ αυτή η δόλια η γη έχει γίνει στάχτη εδώ και χρόνια από τόσο κάψιμο κι αυτά τα έρμα τα ταμεία μια ζωή άδεια. Όσο και να ρίχνουμε μέσα χρήμα από τους φόρους, αδεια είναι αλλά οι κοιλιές μια χαρά γεμάτες κάποιων. Τέλη κυκλοφορίας. Άλλη μια αδικία εις βάρος μας. Εχουν χάσει την μπάλα και δεν ξέρουν τι τους γίνεται. Στις εκλογές θα σας πούμε τι γίνεται αγοράκια και κοριτσάκια, μην ανησυχείται.
Μανωλης ο Κρητικος
28/09/2010 19:30
Σωστα. να πληρωνουν τελη αναλογα με τους ρυπους.Αυτο ισχυει σε ολον τον Κοσμο μονο στην Ελλαδα οχι. Τοτε να δειτε ποτε θα εξαφνιστουν καποια Ταξι με μαυρες εξατμησεις. Μπραβο. Ειμαι υπερ.
ΕΛΛΗΝΑΣ ΜΕ ΜΝΗΜΗ
28/09/2010 17:24
ΑΝ υπηρχε κρατος δυκαιου και αν υπηρχε κυβερνηση λογικον οντον το μονο που θα εκανε θα καταργουσε τα τελη κυκλοφοριας και θα ενσωματωνε το αναλογουν ποσο στα καυσημα με αποτελεσμα εκεινος που περνη το αυτοκινητο να παη στο περιπτερο για τσιγαρα να πληρωνη και αυτος που το κινη μονο μια φορα το μηνα να πληρωνη λιγοτερα, Ενας ναυτικος η ενας ο οποιος κυκλοφορη ολλο το χρονο με μηχανη και εχουν το αυτοκινητο για χρηση μονο 2-4 μηνες το χρονο γιατη να πληρωνη τα ιδια με αυτον που του αλλαζη τα φωτα με 20-και 30 χιλιαδες χιλιομετρα το χρονο αυτο ειναι το κρατος δυκαιου,αλλα ξεχασα δυστηχως ζω στην ελλαδα με κυβερνητες που αλλα μου λανε το πρωι και αλλα το μεσημερη ολλοι μαζη,ΟΞΟ ΚΛΕΥΤΕΣ ΚΑΙ ΨΕΥΤΕΣ.
Χρήστος Πάτρας
28/09/2010 15:09
Έχω την άποψη ότι μετά το πάθημα του προηγούμενου έτους προσπαθούν στην κυβέρνηση να ισοροπήσουν μεταξύ δύο κακών.

Το πρώτο είναι να μην επαναλάβουν την βλακεία του 2010 πού έστειλε 350,000 ιδιοκτήτες παλαιών και μεγάλου κυβισμού αυτοκινήτουν να καταθέσουν πινακίδες (μεταξύ τους και εγώ για ένα τρίλιτρο του΄90)

Το δεύτερο είναι ότι με την τιμωρία των αυτοκινήτων της τελευταίας 5ετίας προσπαθούν να αναπληρώσουν (στα σίγουρα, αφού κανείς από αυτούς δεν θα πάει να καταθέσει πινακίδες) κάποια από τα χαμένα έξοδα..

Για παράδειγμα στο τρίλιτρο του 2007 ρίχνουν επιπλέων 88 ευρώ, ενώ αφαιιρούν 330 από το παλιό.. και εγώ σκέφτομαι να πάρω πίσω τις πινακίδες τις παλιάς μου τρίλιτρης Alfa 75, για να ξαναθυμηθώ πως στρίβει ενας πραγματικός οδηγός τις ανηφορικές φουρκέτες....

Σε γενικές γραμμές θεωρώ ότι η όλη ρύθμιση δεν είναι κακή και ρίχνει και το δόλωμα για το επόμενο έτος μπάς και αυξηθούν οι πωλήσεις και ανασάνει και ο κλάδος που παραπαίει...

Στο τέλος τέλος δείχνει ότι κάποιος έχει ασχοληθεί με το ζήτημα, και αυτό είναι κάτι που εγώ εκτιμώ..

Χρήστος
Σταυρος Τ.
28/09/2010 14:56
Εγω αναρωτιεμαι ποσοι θα καταφυγουν στο ΣτΕ μιας και τα σημεια στα οποια ειναι αντισυνταγματικος ο συγκεκριμενος νομος ειναι αρκετα ... για να δουμε ...
g papas
28/09/2010 14:32
Αυτο που παρατηρω ειναι οτι το ληστρικο μετρο της εκτακτης εισφορας το οποιο διατυμπανιζαν οτι δεν θα επαναληφθει, οχι μονον επαλαληφθηκε αλλα ελαβε πλεον και τον χαρακτηρα του μονιμου εφοσον ενσωματωθηκε στα κυριως τελη.... Ψευτες για αλλη μια φορα, λησταρχοι, λαοπλανοι.... Μην συγκρινετε τελη 2010 με την εκτακτη εισφορα αλλα 2009 χωρις την εκτακτη εισφορα. Τοτε θα δειτε την ψαλιδα...
fuser
28/09/2010 14:31
Ενταξει ρε τωρα το καταλαβατε οτι ολα γινονται αρπα κολα και στο ποδι. (Και εκ του πονηρου) Να ρωτησω και εγω κατι που ισχυει δεκαετιες και κανενας δεν φωναζει. 1) Με ποιο σκεπτικο οταν αγορασω αυτοκινητο 1/12 πληρωνω ΟΟΟΟΟΟΛΟ το σημα????? Το κυκλοφοραγα και στον υπνο μου τους προηγουμενους 11 μηνες? 2) Με ποιο σκεπτικο για μια μοτοσυκλετα 1000 κυβικα πληρωνει καποιος τα ιδια με ενα αυτοκινητο αντιστοιχο?....το ιδιο επιβαρυνουν την κυκλοφορια?. 3) Εχω ενα Χ αυτοκινητο και παω μια βολτα καθε κυριακη, και το ιδιο Χ αυτοκινητο το εχει και φιλος μου που κανει 50000 χλμ το χρονο. Το ιδιο επιβαρυνουμε την κινηση και την ατμοσφαιρα?. Κοντολογης το μονο μετρο που ειναι ορθολογιστικο ΚΑΙ περιβαλοντικης χρει(οι)ας ειναι ενσωματωση των τελων στην τιμη της βενζινης. Τελεια και παυλα.
Χάρης Δημητρίου
28/09/2010 14:26
Είναι αστείοι όσοι αποφάσισαν σχετικά. Τιμωρούν όσους αγόρασαν υβδρικό ΚΑΙ φέτος, είτε μεγάλο είτε μικρό, εξισώνοντάς το με τα συμβατικά στα τέλη. Ντροπή τους. Πράσινη ανάπτυξη...
Oxi allo karvouno
28/09/2010 14:25
Το 2008 πλήρωσα 202 ευρώ τέλη κυκλοφορίας τα οποία ήταν αυξημένα 20% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.Φέτος θα πληρώσω 270 ευρώ δηλαδή μέσα σε δύο χρόνια επιπλέον αύξηση κατά 35%.
Ου να χαθείτε όλοι σας...δεν σας αντέχουμε άλλο ρε....
Γιάννης
28/09/2010 14:24
Ενα δύλιτρο 1995 κυβικά με 175 gr CO2 πληρώνει 600 €, άρα 330 € η 122% πάνω απο ένα άλλο με 67 κυβικά λιγότερα που πιθανότατα ρυπαίνει περισσότερο.
Ειναι άσχετοι.
ΝΠ
28/09/2010 14:14
Τελικα είσαι Γιωργάκης και όχι Γιώργος.Είστε όλοι ψεύτες και κλέφτες.Τα τέλη κυκλοφορίας τελικά δεν τα πληρώνουμε για την ασφάλεια των υποδομών αλλά για να μαζέψετε χρήματα και να πληρωθούν οι Δημόσιοι Υπάλληλοι και γενικά οι κηφήνες του ελληνικού κράτους.Δηλαδή για απαντήστε μου μια 4μελης-5μελής-6μελής οικογένεια πως θα μεταφερθεί με το 1.4 -1.6 mm3 ? θα μου απαντήσετε ναι ρε πλούσιε γιατί δεν μας ενδιαφέρει αν η μεταφορά σου εσένα και της οικογένειας σου είναι ασφαλής.
Kyriakos Dermitzakis
28/09/2010 14:06
Κρατος Αφερεγγυο, Ασυνεπες και Ασυνεχες.
Του αξιζει απολυτα η ελλειψη εκτιμησης και σεβασμου των πολιτων του (ευτυχως εχει τους μπασκινες στους οποιους βεβαια δεν τολμησε να πετσοκοψει τα τριχιλιαρα των μηνιαιων αποδοχων τους, ουτε τα εφάπαξ των 100.000, ουτε τις διχιλιαρες συνταξεις για να τους εχει καβατζα παντα σε εκτοπισεις, φυλακισμους και εκτελεσεις Κολοκοτρωνηδων, Μακρυγιαννηδων, Βελουχιωτηδων και Λαμπρακηδων).
Αϊ σιχτιρ, χαχολοι.
Εμεις οι ελληνες υπαρχουμε χιλιαδες χρονια και φυσικα οχι τυχαια, εσεις οι τσανακηδες ερχεστε και παρερχεστε.

Δημήτρης
28/09/2010 13:42
Ήρθαν τα πράσινα ... άλογα! Και η πράσινη πολιτική συνεχίζεται με την ανακύκλωση των τροφίμων στους κάδους απορρριμάτων ...
fanis
28/09/2010 13:39
Η κοροιδία των τελών κυκλοφορίας συνεχίζεται. Μπορεί κάποιος υπεύθυνος να μας εξηγήσει πως γίνεται το ίδιο αυτοκίνητο να έχει διαφορά στους ρύπους μέσα σε μία χρονιά? Με ποιό τρόπο ο νέος υπολογισμός συμβάλλει στην λιγότερη επιβάρυνση του περιβάλλοντος? Αφού είτε κυκλοφορεί το αυτοκίνητο κάθε μέρα είτε όχι, πληρώνεις. Στην ουσία μιλάμε για τέλη κατοχής αυτοκινήτου και όχι κυκλοφορίας.
Σπύρος Γιακουμάκης
28/09/2010 13:24
Το σωστό θα ήταν να πυκνώσουν οι έλεγχοι για ΚΤΕΟ και ΚΕΚ και να αφαιρείται η άδεια του οχήματος και οι πινακίδες αν αυτά δεν υπάρχουν ή είναι εκπρόθεσμα. Κατά τα λοιπά ένα καλοσυντηρημένο όχημα, ακόμη και παλαιό, δεν πρέπει να επιβαρύνεται με τέλη "ρύπανσης". Τέλη με βάση την ιπποδύναμη και μόνο, όπως εφαρμόζεται στην Ευρώπη εδώ και καιρό. Αντίθετα στα καθ'' ημάς βλέπεις κάτι ταξί, παλιά πετρελαίου να εκπέμπουν ντουμάνια και να μη μιλάει κανείς κι από την άλλη να απαγορεύονται τα καινουργή πετρελαιοκίνητα με παγίδες μικροσωματιδίων για ιδιώτες! Χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας...τόσο φαιδράς που από τα δυνατά τραντάγματα του γέλωτος στο στέρνο του κορμού έχουν πέσει καταγής και σαπίσει τα πορτοκάλια και όλα της τα φυλλώματα. Τέτοιο μάδημα δεν τόχει ξαναδεί ο πλανήτης σε άλλες γεωγραφικές του συντεταγμένες! Ναι μα τω Θεω!
Schwartze Sonne
28/09/2010 13:18
Πέρυσι 182 ευρώ !!!! Φέτος 220 ευρώ !!!!!

21% αύξηση !!!!!!

Τυχαίο ?? Δε νομίζω.................
APATH
28/09/2010 13:15
Μεγάλο κόλπο με τα τέλη κυκλοφορίας από την κυβέρνηση η οποία “βαφτίζει” μείωση του ποσού που θα δώσουν εκατομμύρια Ελληνες την κρυφή αύξηση. Παρά το γεγονός ότι στις εφημερίδες θα βγουν πίνακες που θα δείχνουν μειώσεις τελών για περισσότερα από 3 εκατ. αυτοκίνητα, εντούτοις η απάτη είναι φανερή διότι γίνεται σύγκριση των τελών που θα πληρώσουμε φέτος με τα περσινά τα οποία είχαν καταδικαστεί από όλους. Ηταν τότε που η κυβέρνηση της ΝΔ αποφάσισε να “βαφτίσει” πράσινα τα τέλη και να τα ορίσει με βάση την παλαιότητά τους. Το ΠΑΣΟΚ είχε διαφωνήσει σφόδρα αλλά όταν έγινε κυβέρνηση δεν τα πήρε πίσω διότι τα έσοδα ήταν πάρα πολλά καθώς υπήρχε και η έκτακτη εισφορά για τα πολλά κυβικά. Με βάση λοιπόν το περσινό άδικο σύστημα, πράγματι τα φετινά τέλη θα είναι χαμηλότερα. Με βάση, όμως τα τέλη από το 2005 μέχρι και το 2008 είναι πάρα πολύ αυξημένα, κανονικό χαράτσι. Ενα άλλο κόλπο που η κυβέρνηση θέλει να παρουσιάσει ως φιλοπεριβαλλοντική πολιτική είναι η ενσωμάτωση στην τιμή των τελών και των ρύπων των αυτοκινήτων αλλά από την 1 Ιανουαρίου 2011. Και το οξύμωρο είναι ότι όποιος αγοράσει αυτοκίνητο μέχρι 31/12/2010 θα πληρώσει πολύ υψηλότερα τέλη από το αν το ταξινομήσει μία ημέρα αργότερα. Για παράδειγμα, ο αγοραστής ενός δίλιτρου Audi μέχρι το τέλος του έτους θα πληρώσει 600 ευρώ τέλη ενώ από την επόμενη ημέρα θα πληρώσει 411 ευρώ αφού το αυτοκίνητο έχει χαμηλή εκπομπή ρύπων. Επίσης για μια Porsche Carrera 2 μέχρι 31 Δεκεμβρίου θα πληρώσει 1000 ευρώ ενώ από την επόμενη χρονιά 605 ευρώ. Από την άλλη για ένα μικρό Citroen 1 αντί για 110 ευρώ από τη νέα χρονιά θα πληρώσει 86 ευρώ. Ο άτυχος που θα επιλέξει Renault Megane μέχρι το τέλος του χρόνου θα πληρώσει τέλη 240 ευρώ αλλά επειδή έχει αρκετούς ρύπους από 1ης Ιανουαρίου το σηματάκι θα κοστίζει 326 ευρώ.Τυχερός όποιος αφήσει για το 2011 την αγορά ενός Nissan Qashqai 2,0 αφού αντί για 600 ευρώ φέτος θα πληρώσει 447. Παράγοντες της αγοράς πιστεύουν ότι μέχρι το τέλος του έτους θα παγώσει εντελώς η αγορά αυτοκινήτου και όλοι θα αφήσουν για το 2011 τις επιλογές τους αφού θα πληρώσουν κατά κύριο λόγο μικρότερα τέλη κυκλοφορίας. Για να αντιληφθεί κανείς τι θα συμβεί με τα αυτοκίνητα αρκεί να πάρει αυτά που θεωρούνται καινούργια, δηλαδή δεν επιβαρύνθηκαν πέρυσι με τον συντελεστή παλαιότητας. Οσα λοιπόν έχουν άδεια κυκλοφορίας από το 2005 και μετά θα κληθούν να πληρώσουν πολύ αυξημένα τέλη φέτος. Κυβισμός Τέλη 2011 2010 301-785 50 28 786-1.071 110 94 1.072-1.357 120 94 1.358-1.548 220 184 1.549-1.738 240 184 1.739-1.928 270 184 1.929-2.357 600 578 2.358-3.000 800 712 3.001-4.000 1.000 912 4.001 και άνω 1.200 1.112
γιωργος μ
28/09/2010 13:10
ο παραλογισμος στο μεγαλειο του
Σταυρος
28/09/2010 13:07
Εγω γιατι παρατηρω οτι στα αυτοκινητα 1929κ.ε. ενσωματονεται η "εκτακτη εισφορα" και ταυτοχρονα αυξανονται τα τελη σε σχεση με περυσι (απο 578 σε 600) ενω την ιδια στιγμη για τα 2.300κ.ε. και πανω υπαρχει μειωση των τελων ... τα 2.300 κυβικα περυσι πληρωσαν 680 ευρω τελη ... το 2011 θα πληρωνουν 600 ... Επισης ποσο δικαιη ειναι η ψαλιδα μεταξυ των 1928 κυβικων (270 ευρω) και τον 1929 (600 ευρω). Γιατι τετοια αδικια σε αυτο τον τοπο ... ? Και για οποιον αναρωτιεται ναι, εχω ενα αυτοκινητο 1984κ.ε. και οταν το πηρα πριν 2 χρονια πληρωνα τελη κυκλοφοριας 360 ευρω. Μεσα σε 2 χρονια και μετα απο 4 (!!!) ανατιμισεις/εκτακτες εισφορες θα πληρωνω 600 (αυξηση 67%) ... την ιδια στιγμη καποιος που θα παρει το ιδιο ακριβως αυτοκινητο με εμενα αλλα την 1-1-2011 θα πληρωνει 450 ευρω τελη ... και αναρωτιεμαι γιατι ...
Σαραβαλάκης
28/09/2010 12:22
Καλά τις μετρήσεις καυσαερίων κάθε χρόνο γιατί τις κάνουμε; Που είναι οι αριθμοί για τους ρύπους που εκπέμπει ένα χιλιάρι δεκαετίας και ένα καινουριο εσ-γιου-βι; Μήπως έχουν βρεί την καραμέλα της οικολογίας για να κάνουν δωράκια στις αυτοκινητοβιομηχανίες και τους εμπόρους κατεβάζοντας το κόστος των καινούριων αυτοκινήτων; Θέλω νούμερα από ανεξάρτητη αρχή (για οχήματα που έχουν κάρτα καυσαερίων) όσον αφορά τους ρύπους σε σχέση με την ηλικία του οχήματος. Γιατί ένα Πεζώ 1200 κυβικά δεκαπενταετίας που ο ιδιοκτήτης του δεν έχει λεφτά να του βάλει βενζίνη (άρα δεν το κινεί και δε ρυπαίνει) να πληρώνει περισσότερα τέλη από ένα καινούριο αρκετά μεγαλύτερου κυβισμού; Εξάλλου η ρύπανση σχτίζεται και με το πετάλι του γκαζιού. Αν το πατάς με σύναιση και με το μαλακό δε ρυπάινεις. Δεν το λέω εγώ ... ονομάζεται εκο-ντράιβινγκ. Άρα το κριτήριο των ρύπων είναι μια ανοησία που εξυπηρετεί συμφέροντα.

Επίσηςγιατί κοιτάμε μόνο τη ρύπανση και όχι τη γενική επιβάρυνση της κυκλοφορίας, των δρόμων και των χώρων στάθμεσυσης; Αυτοί οι παράγοντες αυξάνουν και τη ρύπανση επισης. Το μέγεθος του οχήματος (μήκος/πλάτος/βάρος) πρέπει επίσης να αυξάνει τα τέλη κυκλοφορίας. Άντε για να μειωθεί λιγάκι ο αριθμός των τανκς από το κέντρο της Αθήνας.

gp
28/09/2010 11:59
Αυτό να τους γίνει μάθημα. Αφού είδαν οτι ληστεύωντας με τη βία τους πολίτες δεν κερδίζουν τίποτα, τώρα το παίζουν πιο έξυπνα.
Τιμωρος
28/09/2010 11:49
Αυτο δεν εχει ξαναγινει ουτε στην πιο υποαναπτυκτη χωρα της Αφρικης .
Να αλλαζουν τοσο συχνα οι νομοι ουτως ωστε το κρατος να κλεβει τους οδηγους / πολιτες .
Η οργη μας εχει ξεχειλισει !!
Florent Celhay
28/09/2010 11:47
Πρόκειται για έστω και καθυστερημένη υλοποίηση της υπόσχεσης του Παπανδρέου (τουλάχιστον σ''αυτό τήρησε τον λόγο του!) για αποκατάσταση των αδικιών σε βάρος των κατόχων παλαιών Ι.Χ. Αντιλαμβάνομαι τη δυσαρέσκεια όσων έχουν καινούργια Ι.Χ. και θα υποστούν μια μικρή επιβάρυνση όμως το ισχύον σύστημα ήταν πολύ άδικο για τους κατόχους παλαιών Ι.Χ. μεσαίου κυβισμού. Έτσι για ένα καλοσυντηρημένο παλιό NISSAN που δεν είναι ούτε 1400 κυβικά πλήρωνα 352 ευρώ τέλη, όταν ένας με μικρό καινούργιο τζιπάκι 1900 κυβικών πλήρωνε 184 ευρώ!!! Σίγουρα θα προτιμούσα το σύστημα της Γαλλίας όπου δεν πληρώνουν καθόλου τέλη κυκλοφορίας αλλά η ρύθμιση Παπανδρέου είναι καλύτερη από τον νόμο Σουφλιά, ο οποίος πριμοδοτούσε σκανδαλωδώς τους πλούσιους (Ίσως να αποτελεί έναν από τους βασικούς λόγους που έχασε τις εκλογές η προηγούμενη κυβέρνηση)
Μάριος
28/09/2010 11:34
Για άλλημια φορά ζούμε την λογική του παραλόγου. Για το αυτοκίνητο που αγόρασα φέτος θα πλήρωσω 600€, ενώ κάποιος που θα το αγοράσει την 1/1/2011 θα πληρώσει 400€.
ΓΙΩΡΓΟΣ Κ.
28/09/2010 11:05
Από τη μια καθιερώνονται ΠΡΑΣΙΝΑ ΤΕΛΗ από 1/1/2011 και από την άλλη αγνοούν ότι από τα μέχρι σήμερα ταξινομημένα αυτοκίνητα, τα νεότερα εκπέμπουν λιγότερους ρύπους. Δηλαδή ένα αυτοκίνητο του 2008, 2009 πληρώνει τα ίδια τέλη με ένα ίδιων κυβικών αλλά του 1985, 1990. Και όλα αυτά όταν το 2010 είχαν παραδεχτεί λάθη και παραλλείψεις στο νόμο που βρήκαν και υποσχέθηκαν αποκατάσταση της αδικίας για τον επόμενο χρόνο.
fanis
28/09/2010 10:58
Με το πρόσχημα του περιβάλλοντος, έχουμε ακόμα ένα εισπρακτικό μέτρο. Δηλαδή τι διαφορά σε ρύπους έχει ένα αυτοκίνητο με πρώτη άδεια το 2010 μα ένα του 2011? Επίσης, είτε κινείσαι κάθε μέρα με αυτοκίνητο είτε όχι, τα τέλη δεν αλλάζουν.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΥ
28/09/2010 10:54
εχω καινουργιο αυτοκινητο αντιρυπατικηs τεχνολογιαs 2005 euro4 1749 κυβικα και για αυτο τιμωρουμαι με 88 ευρω επιπλεον φετοs. γιουρα λοιπον ολοι να παρουμε βρωμικα ρυπογονα αυτοκινητα να δικαιωθουμε .ωραια μυαλα καρεκλοκενταυροι.
χρηκου
28/09/2010 10:33
Οι ΣοσιαΛΗΣΤΕΣ και πάλι χτύπησαν!!!!
Ξεχνούν βέβαια οτι ειναι εκλεγμένοι από τον λαο και ο λαος δέν ξεχνά!Θα τούς στείλει και πάλι στον φυσικό τους χώρο!
θα τούς στείλει στο μηδέν.
αχ
28/09/2010 10:30
Ο ορισμός του "ΟΤΙ ΝΑ''ΝΑΙ"...!!!!ο παραλογισμός ο Ελληνικός που ο καθένας κάνει ότι γουστάρει όχι με βάση επιστημονικές προσεγγίσεις αλλά με βάση ότι τον έχει συμβουλέψει ο κάθε βλαμένος κομματικός σύμβουλος που είναι άχρηστος να κάνει οποιαδήποτε δουλειά στον έξω κόσμο...!!!! Δηλαδή μέχρι πριν μερικούς μήνες μας έλεγαν οτι όποιος πάρει καινούριο θα πληρώνει λιγότερο αφού θα μολύνει και λιγότερο.....τώρα μας λένε οτι θα πληρώνει περισσότερο....!!! ε ρε κλέφτες απατε΄''ωνες, ληστές.....θα έρθει η ώρα σας..!!!
Pecos
28/09/2010 10:20
Μπράβο στον Παπακωσταντίνου.

Με αυτό το μέτρο σώθηκε οι οικονομία και θα μηδενιστεί το έλλειμα αλά Σαμαράς...

Uli Chris
28/09/2010 10:13
Έχω ένα αυτοκίνητο του 2005 κι ένα του 1986. Αν με βάλουν να πληρώσω το ίδιο και για τα 2, είναι ανόητοι.

Και οι ανοησίες πληρώνονται.
ΚΟΤΣΑΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
28/09/2010 10:02
Για μια ακόμα φορά άλλα λέγανε προεκλογικά και άλλα κάνουν. Καθαρά εισπρακτικά μέτρα ώστε να πάρουν περισσότερα χρήματα. Πέρισυ σου λέγανε να πάρεις καινούργιο αυτοκίνητο και θα έχεις έκπτωση και φέτος σε βάζουν να πληρώσεις παραπάνω!!!!
Ντροπή και αίσχος.
Πιλάτος
28/09/2010 09:07
Η μείωση των τελών που ανακοίνωσαν μεταφράζεται σε 49% αύξηση για ένα αυτοκίνητο 1800 κ.ε. κυκλοφορίας 2006. ΓΤΠ όλοι τους.
Σ.Π.
28/09/2010 08:52
Συντάκτη, που είδες την τιμωρία στα καινούρια; Από πότε η δικαιοσύνη είναι τιμωρία;
perifana niata-timimena giratia
28/09/2010 08:50
εμπρος ασ ταξιμομηθουμε ολοι ως κατοικοι Σκοπιων Αλβανιας Βουλγαριας
Α. ΤΣΑΤΣΑΡΟΣ
28/09/2010 08:40
Μπορεί να μας ενημερώση κάποιος πράσινος, η μπλέ εγκέφαλος πάνω στα τέλη άν ένα αυτοκίνητο με 1800cc όπου η αξία αγοράς του είναι κατά πολύ μεγαλύτερη από ένα με 2000cc ; Η μ.......α η απάτη και η άθλια συμπεριφορά του κράτους ληστή δεν έχουν όρια. Τέλη κυκλοφορίας. Το μεγάλο ανέκδοτο. Όπως π.χ. ασφαλή δρόμοι, σήμανση. Προσωπικά συμφέρη να τους δώσω την πινακίδα να την βάλη η Μπιρμπίλω όπου νομίζη και με κανά 2000 χιλ. ένα πολύ μικρότερο κάνω σε δύο χρόνια απόσβεση. Τα βιζιά της αγελάδας έχουν κρεμάση. Άλλωστε ο Μέγας Προθυπουργός το είπε. Θα εξαφανίσουμε την αδικία. Και νομίζη ότι τον πηστέψαμε. ΧΑ.ΧΑ.ΧΑ.-
Κώστας
28/09/2010 08:26
Τέλη κυκλοφορία πολλών ταχυτήτων και αξεπέραστης βλακείας. Έρχονται τώρα αυτοί να τιμωρήσουν τους ιδιοκτήτες των νέας τεχνολογίας αυτοκινήτων, η ανοησία τους δεν έχει όρια. Ή μήπως το επιβάλλει και αυτό η τρόικα;;

Το σίγουρα σε τούτη τη χώρα είναι ένα. Η κάθε κυβέρνηση, που αναλαμβάνει, θέλει σε όλα να βάλει τη "σφραγίδα" της και τελικά τα κάνει να μην πω πως.
Μάνος
28/09/2010 08:15
Επιβαρύνσεις για τα αυτοκίνητα έως πενταετίας; Δηλαδή αυτά δεν είναι "πράσινα" και τα εξισώνουμε με τα καρβούνια 20ετίας; Μπιρμπίλη και όσοι συναρμόδιοι go home, now, γιατί ο κόσμος έχει αγριέψει....