ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ

ΠΑΡΑΝΟΜΗ Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Κώστας Ντελέζος   | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 22/06/2010 07:00 |
 Παράνομη η κατάργηση του  αεροδρομίου στο Ελληνικό
Οι ιδιοκτήτες μικρών αεροσκαφών είχαν προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας ζητώντας την ακύρωση της απόφασης και τη διατήρηση ενός τμήματος του αεροδρομίου του Ελληνικού σε λειτουργία, για την εξυπηρέτηση των πτήσεων των ιδιωτικών αεροσκαφών και ελικοπτέρων

ΑΝΑΤΡΟΠΗ του σχεδιασμού για την αποκλειστική χρήση του αεροδρομίου του Ελληνικού ως μητροπολιτικού πάρκου επιφέρει η απόφαση του Δ΄ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας, με την οποία κρίθηκε παράνομη η υπουργική απόφαση που επέβαλλε την κατάργηση του αεροδρομίου. Με την απόφαση του ΣτΕ χαρακτηρίζεται παράνομη η επίμαχη υπουργική απόφαση (6385/1558/19.2.2008) καθώς ο νόμος του 1995, που προβλέπει την κατασκευή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» και τη μετατροπή του Ελληνικού σε μητροπολιτικό πάρκο, δεν αναφέρεται σε κατάργηση του αεροδρομίου, αλλά σε κλείσιμο ή διακοπή λειτουργίας. Σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης του ΣτΕ, η υπουργική απόφαση κακώς στηρίχθηκε σε γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, που είχε δεχθεί ότι ο νόμος του 1995 επέβαλλε την κατάργηση του αεροδρομίου. Κρίνει ωστόσο το ΣτΕ ότι ο αρμόδιος υπουργός διατηρεί τη δυνατότητα να αποφασίσει την κατάργηση του αερολιμένα αν κρίνει ότι αυτό επιβάλλεται, ασκώντας συννόμως την αρμοδιότητά του.

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας είχαν προσφύγει οι ιδιοκτήτες των μικρών αεροσκαφών, ζητώντας την ακύρωση της απόφασης και τη διατήρηση ενός τμήματος του αεροδρομίου του Ελληνικού σε λειτουργία, για την εξυπηρέτηση των πτήσεων των ιδιωτικών αεροσκαφών και ελικοπτέρων.

Οι οικοδομικές άδειες
Με τη χτεσινή απόφαση του ΣτΕ ουσιαστικά αίρεται η υπουργική απόφαση του πρώην υπουργού Μεταφορών Κ. Χατζηδάκη, η οποία προέβλεπε ότι οι ιδιοκτήτες των ακινήτων που βρίσκονται γύρω από το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού και συγκεκριμένα στους δήμους Αλίμου, Ελληνικού και Γλυφάδας θα μπορούσαν να χτίζουν χωρίς την έγκριση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).

Το πρόβλημα που προκαλείται τώρα όμως είναι τι θα γίνει με τις οικοδομικές άδειες που βασίστηκαν στην απόφαση του κ. Χατζηδάκη.

17
Maxmara
24/06/2010 09:45
Είμαι λάτρης της αυτοκίνησης αλλά για πίστα F1 δεν μας βλέπω. Ακόμα και οι πιο άξιοι Τούρκοι (!), "μπαίνουν" μέσα. Και δεν πάνε περισσότεροι τουρίστες στην Πόλη για την πίστα - πάνε γιατι τσακίζονται οι βλάκες οι γείτονες να τους εξυπηρετήσουν.
Ας έμενε ένα μικρό αεροδρόμιο, σε συνδυασμό με πάρκο και ήπια δόμηση.
Ανδρεας
24/06/2010 03:29
Καμμια Χωρα στον κοσμο ,δεν θα αποφασιζε ετσι στο πιτς φιτιλι να κατεδαφιση το αεροδρομιο του Ελληνικου . Το σωστωτερο θα ηταν να παραμεινη ως εχει και να νοικιαζοταν σε μια οδιωτικη λεσχη ιδιωτικων αεροπλανων ,με ανταλλαγμα την καλη συντηρηση του .Αυτο το αεροδρομιο εγινε σε πολυ χαλεπους καιρους για την Ελλαδα και με πλλες θυσιες ολων των Ελληνων . Κριμα που ολα τα βλεπουμε μονον απο εμπορικη πλευρα .
fuser
23/06/2010 23:54
Μητροπολιτικο παρκο με πιστα F1 μεσα, και ηπια δομηση σε μικρο μερος, και διατηρηση του υπαρχοντα αεροδιαδρομου και ΟΛΩΝ των υποδομων της ολυμπιαδας, και ενωση με την μαρινα ελληνικου. Μιλαμε για πολυυυυυυυυυ χρημα και διαφημιση της χωρας ΚΑΙ θεσεις εργασιας, και πνευμονας πρασινου, και τα παντα ολα. Στο Μοντρεαλ ειναι μ****ς οι κουτοφραγκοι ε?........Α ξυπνησα τωρα και ξεχασα οτι αντιδρουν οι "ομοροι" δημοι........ ουστ ρε.
Tsantir Boy
23/06/2010 18:39
Εγκο νομιζο ιντεα για πάρκο τέλια!

Θα απλόσο το τσαντίρ μου, θα παρκάρο το ντατσουν μου, θα κάνο τα μπάνεια μου στο καγυακ, τα σκοπιντια μου έχευ πολι χορω, ολα τελια!
Τερασ
23/06/2010 18:38
Το επιχειρημα "μην κάνετε πάρκο γιατί θα γίνει εγκληματικό κέντρο" είναι εντελώς ανόητο και αβάσιμο. Το πάρκο τρίτση δεν έχει κανένα σοβαρό πρόβλημα και δεν είναι και στην καλύτερη περιοχή - αντίθετα με το Ελληνικό. Καλές οι ιδέες για φόρμουλα, αλλά δυστυχώς η πόλη πάσχει από έλλειψη οξυγόνου-πρασίνου.
georgakis
23/06/2010 16:50
Να δωθει για πιστα φορμουλας ,να παρει κανα φραγκο το κτρατος, αφηστε τα παρκα , με τι λεφτα θα γινουν οταν κοβονται οι συνταξεις και οι μισθοι??? οεο. Οπως λεει και ο Χατζινικολαου το παρκο ειναι καλιγραφια στον κ....ο της μαιμους. Οταν σε λιγο καιρο δεν θα υπαρχει μια για να πληρωσει οτιδηποτε το κρατος θα ξυπνησετε Ελληναραδες βλαχοι. Ειστε αξιοι της μοιρας σας και εσεις και οι πολιτικοι που φυφιζετε.
Νίκος Κ.
23/06/2010 16:37
"... ωστόσο το ΣτΕ ότι ο αρμόδιος υπουργός διατηρεί τη δυνατότητα να αποφασίσει την κατάργηση του αερολιμένα αν κρίνει ότι αυτό επιβάλλεται, ασκώντας συννόμως την αρμοδιότητά του. " ... Αν κατάλαβα καλά, κατ΄ ουσίαν κρίθηκε παράνομη η διαδικασία με την οποία κινήθηκαν για τη μετατροπή του σε πάρκο. Αντί για Υπουργική Απόφαση, θα πρέπει να ο αρμόδιος υπουργός να το κάνει με Νόμο, που θα ψηφιστεί από την Βουλή.
Maxmara
23/06/2010 15:36
Χωρίς να χαίρομαι για την κατάσταστη αυτή, ωστόσο σας παρακαλώ να παρατηρήσετε ποιές είναι οι "πρασινότερες" περιοχές της Αθήνας:
- το Ψυχικό, Φιλοθέη,
- η Κηφισιά
- η Εκάλη,
κλπ.

Τι κοινό έχουν μεταξύ τους? Είναι περιοχές με χαμηλό συντελεστή. Για το πράσινο (κυρίως οι κήποι τους - αλλά και τα πεζοδρόμια) νοιάζονται οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες.

Ελάχιστα πάρκα με πράσινο υπάρχουν αλλού με φροντίδα του κράτους ή της Τ.Α.
Μπετόν Αρμέ
23/06/2010 14:09
Διαβάζοντας τα σχόλια, πείθομαι ότι τελικά είμαστε άξιοι της μοίρας μας. Αντί να βλέπουμε τα χάλια της καθημερινότητάς μας μέσα στην απάνθρωπη τσιμεντούπολη, ονειρευόμαστε περισσότερο μπετόν και οικόπεδα.
ΜΚ
23/06/2010 12:59
@unk 22/6/2010 21:36
"Το Αεροδρομιο πρεπει και θα γινει ΟΛΟ παρκο!
Ουτε καντινα να μην υπαρξει ως οικοδομημα μεσα! Αρκετα με τους οικοπεδοφαγους μικροαστους Ελληναραδες! "

Θα ΄θελα φίλε μου να σε βλεπα να κάνεις μια βολτίτσα το βράδυ, σ'' αυτό το πάρκο. Εδώ δεν μπορείς να διασχίσεις την πλατεία Κλαυθμώνος το βράδυ.

Από την άλλη βέβαια, δεν είναι και άσχημη ιδέα να γίνει ολόκληρο ένα πάρκο. Δεν αποκλείεται να μαζευτούν εκεί μέσα όλοι οι περιφερόμενοι λαθρομετανάστες, γύφτοι (Ρομά επί το "πολιτικώς ορθότερον"), βαποράκια, ναρκομανείς κ.λπ. και να αδειάσουν κάπως τα άλλα μικρότερα πάρκα και πλατείες της Αθήνας και των προαστίων.

Ειδικά τώρα με τα "πολυδυναμότερα" πολυδύναμα αστυνομικά τμήματα, ούτε ένας αστυφύλακας δεν θα περνάει από μέσα.

Τελικά, ναί ! Τώρα που το σκέφτηκα και γω σύμφωνώ να γίνει ένα τεράστιο "πάρκο".
Λουκάς Τοτομής
23/06/2010 00:38
Ο Στέφανος Μάνος έκανε τη μοναδική εφαρμοσιμη πρόταση για τη χρήση του αεροδρομίου. Να δημιουργηθεί πάρκο μέχρι 1000 στρεμμάτων, να αξιοποιηθεί το υπόλοιπο με χαμηλούς συντελεστές και σωστή ρυμοτομία και με τα έσοδα να δημιουργηθούν χώροι πρασίνου σε περιοχές του κέντρου που ασφυκτιούν στο μπετόν. Οι γύρω περιοχές έχουν αρκετό πράσινο και δεν χρειάζονται πάρκο 6000 στρεμμάτων, που άλλωστε έχει τεράστιο κόστος να συντηρηθεί. Εδώ αδυνατούμε να συντηρήσουμε τα 400 στρέμματα του Πεδίου του Άρεως.
unk
22/06/2010 21:36
Θα ηθελα να ηξερα απο που μερικοι σχολιαστες βγαζουν το συμπερασμα πως η οικοδομηση του Πρωην Αεροδρομιου θα φερει πρασινη αναπτυξη στην Αττικη???

Εχουμε τρελαθει τελειεως μερικοι εδω μεσα...

Το Αεροδρομιο πρεπει και θα γινει ΟΛΟ παρκο!

Ουτε καντινα να μην υπαρξει ως οικοδομημα μεσα! Αρκετα με τους οικοπεδοφαγους μικροαστους Ελληναραδες!
Κώστας Τζαμπαζίδης
22/06/2010 12:27
Tελικά ρε παιδιά τι ρόλο παίζουν οι κύριοι στο ΣτΕ? Τι μπελάς είναι αυτός? ΕΛΕΟΣ

Νομίζω για άλλα πράγματα οπως την αναγκαιότητα να καταργηθουν προνομια κρατικων λειτουργων, δημ. υπαλληλων, βουλευτών και αλλων βολεμένων και καλομαθημένων σιωπουν! Εκει δε βγαζουν αποφασεις με τοση ευκολία...
Maxmara
22/06/2010 11:08
Η μόνη λύση για πράσινο είναι να δοθεί μέρος του Ελληνικού για οικοδόμηση με πολύ χαμηλό συντελεστή δόμησης, σε συνδυασμό με χώρους για άθληση, κτλ, σε ιδιωτικούς φορείς.
Ολα τα άλλα (τεράστια μητροπολιτικά πάρκα με εξωτικό πράσινο και άγρια ζώα και πουλάκια σπάνια να κελαηδούν, όλα υπο την επίβλεψη του Κράτους (...) ή/και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (..!)) είναι παραμύθια της Χαλιμάς...
Γιάννης
22/06/2010 10:24
Αθάνατη Ελλάδα, μπανανία, χώρα του ράβε - ξύλωνε. Οι σεβαστοί δικαστές στήριξαν την απόφασή τους στην εννοιολογική διαφορά της λέξης "κατάργηση" από τις λέξεις "κλείσιμο" και "διακοπή λειτουργίας"!

Και μή χειρότερα!
Πλούταρχος Λευκαδίτης
22/06/2010 09:57
Επιτέλους, ένα καλό νέο μέσα στη μαυρίλα των ημερών... Το ΣΤΕ έπραξε το αυτονόητο και ουσιαστικά γλύτωσε μια από τις σημαντικότερες υποδομές της πόλεως των Αθηνών, που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί προς όφελος της ουσιαστικής ανάπτυξης και όχι των φαραωνικών ανεδαφικών σχεδιασμών των εκάστοτε Υπουργίσκων... Κυρία Τίνα, έχετε μία και μοναδική ευκαιρία να αποδείξετε ότι θέλετε την ουσιαστική ανάπτυξη και όχι τις φανφάρες που εκστομίζετε κατά καιρούς. Η κουτσουρεμένη - ελέω των επίσης άχρηστων φαραωνικών υποδομών των Ολυμπιακών αγώνων - θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως πρότυπη σχολή για τη γενική αεροπορία, όπως επίσης και ως αεροδρόμιο για τουρίστες με υψηλά εισοδήματα, οι οποίοι θα μπορούσαν να συνδυάσουν τη βόλτα τους στην Ελλάδα με διακοπές υψηλού επιπέδου στα παρακείμενα ξενοδοχεία της Αττικής... Και αυτές δεν είναι παρά ελάχιστες από τις εφαρμογές που θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν εκεί.
Μιχάλης
22/06/2010 09:45
ανοησία να μην γίναι το παλαιό αεροδρόμιο ένα μανχατάκι με μερικούς ουρανοξύστες και αεροδρόμιο, ο διάδρομος μόνο είναι ένα τεχνολογικό έργο που δεν επαναλαμβάνεται εύκολα, έχει ιδιαίτερο πάχος μπετόν...