ΧΩΡΙΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑ Η ΛΟΥΚΑ

Και η ποντοπόρος πέρασε στις αρμοδιότητες Χρυσοχοΐδη

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Βούλα Κεχαγιά   | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 16/04/2010 07:00 |
 Χωρίς ναυτιλία η Λούκα
«Από τη στιγμή που το Λιμενικό υπάγεται ως Σώμα Ασφαλείας στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, είναι λογικό να συμπαρασύρει τον τομέα της ποντοπόρου ναυτιλίας που αφορά κυρίως τους εφοπλιστές», έλεγαν χθες κυβερνητικές πηγές θέλοντας να κρατήσουν χαμηλά το θέμα. Η Λούκα Κατσέλη διατηρεί πλέον μόνο την ευθύνη για τα λιμάνια και την ακτοπλοΐα, ενώ οι άγονες γραμμές παραμένουν στην αρμοδιότητα του υφυπουργού Μεταφορών Νίκου Σηφουνάκη

Σε αιφνιδιαστικό ψαλίδισμα των αρμοδιοτήτων της Λούκας Κατσέλη προχωρεί η κυβέρνηση αφαιρώντας τον τομέα της Ναυτιλίας από την ευθύνη της υπουργού και εκχωρώντας τον στον υπουργό Προστασίας του Πολίτη.

Η πρόθεση της κυβέρνησης να αφαιρέσει τη Ναυτιλία από το υπουργείο Οικονομίας και Ανταγωνιστικότητας σκόνταψε αρχικώς στις αντιρρήσεις της υπουργού, ύστερα όμως από αλλεπάλληλες διαβουλεύσεις κατάφερε να εξασφαλίσει τη συναίνεσή της. Μάλιστα έχει συνταχθεί το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα που προβλέπει την αποκοπή του τομέα της Ναυτιλίας από τις αρμοδιότητες της κ. Κατσέλη και επομένως θεωρείται θέμα χρόνου η δημοσίευσή του σε ΦΕΚ.

Αρμόδια κυβερνητική πηγή επιβεβαιώνοντας χθες την περικοπή του τομέα ευθύνης της Λούκας Κατσέλη επιχείρησε να χρυσώσει το χάπι και να υποβαθμίσει τη διάσταση του ζητήματος, λέγοντας ότι είναι λογικό «από τη στιγμή που το Λιμενικό υπάγεται ως Σώμα Ασφαλείας στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη να συμπαρασύρει τον τομέα της ποντοπόρου ναυτιλίας που αφορά κυρίως τους εφοπλιστές». Η ίδια υψηλόβαθμη πηγή εξηγούσε πως κάποια εφοπλιστικά γραφεία διαβίβασαν αρμοδίως ότι δεν αισθάνονται ασφάλεια στον τομέα των μεταφορών και επομένως για πρακτικούς λόγους μεταφέρεται η ευθύνη της Ναυτιλίας στον κ. Χρυσοχοΐδη. Αλλοι κυβερνητικοί παράγοντες στην προσπάθειά τους να περιγράψουν ως διαδικαστικό το ζήτημα, σχολίαζαν χθες ότι δεν πρόκειται για ουσιαστική αλλαγή αφού η κ. Κατσέλη θα εκπροσωπεί τη χώρα μας στα Συμβούλια των ευρωπαίων υπουργών. Αισθάνονται ασφάλεια
Εκ των πραγμάτων η Λούκα Κατσέλη διατηρεί μόνο την ευθύνη για τα λιμάνια και την ακτοπλοΐα, ενώ οι άγονες γραμμές παραμένουν στην αρμοδιότητα του υφυπουργού Μεταφορών Νίκου Σηφουνάκη. Οι πληροφορίες επιμένουν ότι ουσιαστικά την αλλαγή ζήτησαν έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι διαμήνυσαν στην κυβέρνηση πως αδυνατούν να συνεννοηθούν με την υπουργό και δεν αισθάνονται ασφάλεια στον τομέα των μεταφορών. Μάλιστα έπειτα από διαβουλεύσεις λέγεται ότι συμφώνησαν να είναι ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης το πρόσωπο που θα αναλάβει την επικοινωνία μαζί τους. Υπενθυμίζεται ότι με την ανάληψη των καθηκόντων της νέας κυβέρνησης οι εφοπλιστές με επιστολές τους είχαν διαμαρτυρηθεί εντόνως για την κατάργηση του υπουργείου Ναυτιλίας, επισημαίνοντας ότι αυτή η εξέλιξη πλήττει την επιχειρηματικότητα.

Η υπουργός Οικονομίας και Ανταγωνιστικότητας εμφανίζεται ιδιαίτερα ενοχλημένη από την εξέλιξη και μάλιστα σε μία από τις πολλές συσκέψεις που πραγματοποιήθηκαν για να δρομολογηθεί η «μετάβαση» του τομέα της Ναυτιλίας από το υπουργείο της στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη εμφανίστηκε απολύτως αρνητική. Η απόφαση πάντως πιθανότατα ελήφθη σε άλλη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε παρουσία του Πρωθυπουργού, του υπουργού παρά τω πρωθυπουργώ Χ. Παμπούκη αλλά και του υπουργού Προστασίας του Πολίτη Μ. Χρυσοχοΐδη.
Το «μαρκάρισμα» Καρατζαφέρη βραχυκυκλώνει τη Ν.Δ.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Διονύσης Νασόπουλος nasopoulos@dolnet.gr

ΝΕΥΡΙΚΟ ΚΛΟΝΙΣΜΟ προκαλεί στη Ρηγίλλης η ανοικτή πρόκληση του Γ. Καρατζαφέρη, ο οποίος αφήνει να εννοηθεί ότι υπήρξαν παρασκηνιακές επαφές, σε ηγετικό επίπεδο, ανάμεσα στη Ν.Δ. και τον ΛΑΟΣ για συνεργασία στις προσεχείς δημοτικές εκλογές.

Επιτελικά στελέχη της Ν.Δ. εμφανίζονται οργισμένα από την τακτική του ΛΑΟΣ και κάνουν λόγο για «μεθοδεύσεις» του Γ. Καρατζαφέρη που εγείρουν ζητήματα «πολιτικής ηθικής», όπως ανέφεραν με έμφαση.

Ο εκπρόσωπος του κόμματος Πάνος Παναγιωτόπουλος διέψευσε κατηγορηματικά ότι υπήρξε οποιαδήποτε επαφή ανάμεσα στις δύο ηγεσίες για τις δημοτικές και επέμεινε ότι δεν έχει κανένα νόημα μια συζήτηση με τον ΛΑΟΣ, από τη στιγμή που η Ν.Δ. έχει αποφασίσει να μη δώσει χρίσματα, πλην των μεγάλων δήμων, και να αφήσει τις τοπικές κοινωνίες να κινηθούν ελεύθερα.

Κομματικοί παράγοντες αναγνωρίζουν ότι το «στενό μαρκάρισμα» του Γ. Καρατζαφέρη έχει βραχυκυκλώσει τη Ν.Δ. και επικαλούνται γι΄ αυτό και την αρχική διατύπωση του Π. Παναγιωτόπουλου, ο οποίος διέψευσε μεν τον πρόεδρο του ΛΑΟΣ, αλλά με τρόπο που δημιουργούσε άλλα ερωτήματα. Οταν ρωτήθηκε εάν έχουν βάση τα υπονοούμενα Καρατζαφέρη περί συνάντησης με τους Α. Σαμαρά και Δ. Αβραμόπουλο, ο εκπρόσωπος της Ν.Δ. απάντησε: «Το διαψεύδω κατηγορηματικά. Τέτοια συνάντηση, όπως την εννοεί ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ, δεν υπήρξε. Μιλάει για συγκεκριμένη συνάντηση. Και τέτοια συνάντηση δεν υπήρξε».

Ο ίδιος, ωστόσο, έσπευσε να διευκρινίσει ότι ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ επιχειρεί, ενδεχομένως, να αναδείξει σε πολιτικό θέμα μια συνάντηση «στο πόδι», στους διαδρόμους της Βουλής. «Αν έχουν συναντηθεί στον διάδρομο της Βουλής, εγώ δεν μπορώ να σας το εγγυηθώ. Διότι, ειλικρινά, δεν παρακολουθώ τα πολιτικά πρόσωπα κατά πόδας...», είπε.

Η πίεση του Γ. Καρατζαφέρη, η οποία συνεχίστηκε και χθες, οι περισσότεροι στη Ν.Δ. θεωρούν ότι θα κλιμακωθεί το επόμενο διάστημα, με στόχο το ζήτημα της συνεργασίας να εξελιχθεί και σε εσωτερικό πρόβλημα της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Κατά τις ίδιες πηγές, εάν ο Αντώνης Σαμαράς ανοίξει τον δρόμο για την κοινή κάθοδο με τον ΛΑΟΣ, αυτό μπορεί να εκληφθεί και ως «πολιτική αδυναμία» της Ν.Δ., ενώ από την άλλη πλευρά υπάρχει κίνδυνος η Ν.Δ. να υποστεί απώλειες σε δήμους και περιφέρειες που θα μπορούσε να κερδίσει «χέρι χέρι» με τον Γ. Καρατζαφέρη.

Από την πλευρά του, ο Γ. Καρατζαφέρης κατέστησε σαφές ότι επενδύει πολιτικά στο ζήτημα και συνέχισε ακάθεκτος το παιχνίδι των «προκλήσεων» στη Ρηγίλλης. «Εγώ έκανα πρόταση, εκείνοι καβγά... Η θεωρία περί “άκρων” έχει λήξει», ανέφερε χθες στον ρ/σ Θέμα FΜ και πρόσθεσε: «Η Ν.Δ. φοβάται τώρα μήπως μακροπρόθεσμα χάσει από την εκλογική συνεργασία.

Εάν όμως δεν ζυγίζουμε σωστά τα πράγματα και αφήνουμε τις οποιεσδήποτε πικρίες να μπαίνουν στη μέση, στο κόμμα θα παραμείνει ο κ. Σαμαράς μόνο...».

Μάχη για δύο στην ΟΝΝΕΔ
Ανάμεσα στους Κων. Χατζή και Ανδ. Παπαμιμίκο θα κριθεί η μάχη της Κυριακής για την ηγεσία της ΟΝΝΕΔ, καθώς ο τρίτος υποψήφιος, Βασ. Αξιώτης, απέσυρε χθες την υποψηφιότητά του, επικαλούμενος την «έκρυθμη κατάσταση» που έχει δημιουργηθεί στους κόλπους της γαλάζιας Νεολαίας και την «πολωτική» εκλογική διαδικασία.

Ο ίδιος αναφέρει ότι δεν στηρίζει κανέναν από τους έως χθες συνυποψηφίους του, αλλά η αποχώρησή του προκάλεσε ανακούφιση στη Ρηγίλλης, κυρίως γιατί αποφεύγεται ένας δεύτερος εκλογικός γύρος.

13
ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ
16/04/2010 18:16
ΑΦΗΣΤΕ ΡΕ ΣΕΙΣ ΤΟΝ ΧΡΥΣΟΧΟΙΔΗ ΜΕ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ , ΚΑΝΕΙ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΚΕΙ. ΜΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΘΕΤΕΤΕ ΑΛΛΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ . ΑΦΗΣΤΕ ΝΑ ΚΑΘΑΡΙΣΕΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΡΩΤΑ . ΔΟΥΛΕΥΕΙ ΔΗΛΑΔΗ ΕΝΑΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΘΑ ΤΟΝ ΦΟΡΤΩΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ;; ΚΑΛΑ ΡΕ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΤΙ ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ , ΕΧΕΙΣ ΕΝΑΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΕΡΓΟ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ Γ...............ΝΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΝ ΦΟΡΤΩΝΕΙΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΤΥΧΕΙ;;
περικλείδης
16/04/2010 18:16
Μπράβο στο Μιχάλη, είμαι κι εγώ σίγουρος ότι θα κάνει άψογη δουλειά...
Δώστε του κι όλας και τον τομέα Κτηνοτροφίας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης...έτσι κι αλλιώς πρέπει να είναι εξαιρετικά πολυπράγμων για ν συνδυάζει υπουργεία Ναυτιλίας με το Προστασία του πολίτη
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Τ.
16/04/2010 16:55
Κι εμπορική ναυτιλία στο Ελλαδικό Υπουργείο προστατών του ανυπόληπτου; Θα "αναστήσει" ο Χρυσοχοϊδης τον Σφηνιά για να τον στείλει Κορυδαλό για το Σάμινα; ΧΑ! ΧΑ! ΧΑ! ΧΑ! Προτείνω: Ο Χρισοχοίδης να πάρει και τα σουβλατζίδικα, τα τυροπιττάδικα, τους καστανάδες, τις χαρτορίχτρες, κοκ. Θα γελάσουμε πάλι πικρά...
Τασος δερματης
16/04/2010 14:05
Συγχαρτηρια στον Κον χρησοχοιδη . και στην αστυνομια
ΚΡΗΤΙΚΟΣ ΙΧΝΗΛΑΤΗΣ
16/04/2010 12:36
ΜΠΡΑΒΟ.. ΓΙΩΡΓΟ
Aχαιός
16/04/2010 12:01
Σε ότι με αφορά, συμφωνώ και γώ απόλυτα με την μεταβίβαση της Ναυτιλίας στον Χρυσοχοίδη.

Είμαι σίγουρος ότι θα κάνει εξαίρετη δουλειά και του έυχομαι καλή επιτυχία.
ΛΛ
16/04/2010 11:57
Δεν μπορώ να καταλάβω την συνάφεια της Ναυτιλίας με την Προστασία του πολίτη ακόμα; Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει. Ε, μιας και κάποιο λένε ότι ο Χρυσοχοϊδης είναι επιτυχημένος γιατί δεν του δίνουμε και το υπουργείο οικονομικών μπας και πέσουν τα σπρεντ!!!
0 - Ρ
16/04/2010 11:28
ΦΙΛΗ ΜΑΡΙΑ, ΕΑΝ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΑΝ ΤΟΣΑ ΕΚΡΗΚΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΥΣΩΡΕΥΜΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΤΟΓΝΩΡΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΟΥ ΑΝΕΛΑΒΕ ΠΡΙΝ ΛΙΓΟΥΣ ΜΗΝΕΣ ΠΟΥ ΚΑΛΕΙΤΑΙ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΙ ΤΟ ΧΑΟΣ ΝΑ ΗΣΟΥΝΑ ΣΥΓΟΥΡΗ ΟΤΙ ΑΥΤΑ ΘΑ ΥΠΗΡΧΑΝ ΓΙΑΤΙ ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΘΑ ΑΚΟΥΓΟΝΤΟΥΣΑΝ ΚΑΝ, ΑΛΛΑ Η ΦΤΩΧΙΑ ΦΕΡΝΕΙ ΕΝΤΑΣΗ ΚΑΙ ΓΚΡΙΝΙΑ ΤΟ ΞΕΡΕΙΕΣ ΚΑΙ ΕΣΥ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΜΑΣ.
kostadinos13
16/04/2010 10:18
ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΕΚΑΝΕ ΚΑΙ ΕΔΩΣΕ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΧΡΥΣΟΧΟΙΔΗ.ΣΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΑΞΙΖΟΥΝ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΠΟΥ ΓΕΜΙΣΕ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΜΕ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΣΤΕ ΠΙΟ ΑΣΦΑΛΗΣ .ΑΝ ΚΑΘΑΡΙΣΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΠΟ ΤΑ ΓΚΕΤΟ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ Ο ΠΙΟ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
GG
16/04/2010 10:12
Δεν γίνεται καμιά αλλαγή και στο υπουργείο μεταφορών μπας και δούμε καμιά άσπρη μέρα στον τριτοκοσμικό ΗΣΑΠ(λόγω τον έργων που με τον τρόπο που γίνονται αδιαφορούν για τον πολίτη).
Μήνες έχει κοπεί η σύνδεση με το Πειραιά.
Χρήστος Κ
16/04/2010 10:11
Επειδή η κα Κατσέλλη είναι η μόνη αξιόπιστη Υπουργός (βλ. http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=3&artId=4570087 και http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&artid=4570088&ct=3) πρέπει οι υπόλοιποι να μην δείχνουν ανίκανοι ......
Χρήστος Κ
16/04/2010 09:35
Δύο μεγάλες πηγές χρήματος από το εξωτερικό υπάρχουν: Ο Τουρισμός και η Ναυτιλία. Και τα δύο είναι <τσόντες> σε άλλα Υπουργεία.
ΗΛΙΑΔΗ ΜΑΡΙΑ
16/04/2010 08:40
Απο την μέχρι τώρα κυβερνητική πορεία είναι εύκολο να διαπιστώσει κανείς ότι ΔΕΝ υπάρχει συνεργασία μεταξύ των υπουργών και ο κάθε αξιοματούχος φροντίζει να περάσει την δική του γραμμή και τρόπο δράσης.

Δύστυχώς οι οικονομικές κρίσεις δεν αντιμετοπίζονται με διχόνοια και εξασφάλιση ατομικών συμφερόντων. Κύριε Πρωθυπουργέ, δείτε και πράξτε ανάλογα. Στελεχωθήτε απο έντιμους και ικανούς. Υπάρχουν και το ξέρετε.