Rail Cargo - Goldair

ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΤΡΕΝΑ ΣΤΙΣ ΡΑΓΕΣ ΤΟΥ ΟΣΕ

  | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 12/10/2017 08:00 |
Ιδιωτικά τρένα στις ράγες του ΟΣΕ
Η ελληνική εταιρεία Cargo-Goldair είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες μεταφορών και Logistics (στη φωτό οι αποθήκες της στον Ασπρόπυργο)

Στην υπογραφή της πρώτης σύμβασης με την ιδιωτική σιδηροδρομική εταιρεία Rail Cargo - Goldair για την κυκλοφορία των εμπορευματικών τρένων της στο δίκτυό του, προχωρεί αύριο ο ΟΣΕ.
Με τη συγκεκριμένη σύμβαση αρχίζει και επίσημα η απελευθέρωση της αγοράς των σιδηροδρομικών μεταφορών στην Ελλάδα, κίνηση που εκτιμάται ότι θα συμβάλει στη μετεξέλιξη της χώρας σε διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο.
Υπενθυμίζεται ότι η Rail Cargo - Goldair δημιουργήθηκε από την Goldair, η οποία είναι μια αμιγώς ελληνική επιχείρηση, από τις μεγαλύτερες εταιρείες μεταφορών και logistics, και τους Αυστριακούς Σιδηροδρόμους. Πρόκειται για την κρατική εταιρεία σιδηροδρόμων της Αυστρίας, η οποία ιδρύθηκε το 1837 και σήμερα συγκαταλέγεται στους σιδηροδρομικούς κολοσσούς της Ευρώπης, εκτεινόμενη σε 16 χώρες της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης με 1.100 λοκομοτίβες, 26.000 βαγόνια, 39.000 εργαζομένους και 5,5 δισ. ευρώ τζίρο.

Σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο της Rail Cargo - Goldair, η οποία ξεκινά τη λειτουργία της από τη Θεσσαλονίκη, η Ελλάδα επιλέχθηκε ως βάση της εταιρείας κυρίως για πέντε λόγους:
- Τη γεωγραφική θέση της χώρας, η οποία με την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης μετατρέπεται σιγά σιγά από τέρμα της Ευρώπης σε πύλη εισόδου και εξόδου εμπορευματικών ροών της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
- Τις επενδύσεις που πραγματοποιούνται ήδη ή πρόκειται να πραγματοποιηθούν το προσεχές διάστημα στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
- Την ολοκλήρωση των μεγάλων σιδηροδρομικών έργων υποδομής στον άξονα Πατρών - Αθηνών - Θεσσαλονίκης - Βόρειων Συνόρων, ο οποίος θα διαθέτει πλέον διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή με τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση. Η πλήρης λειτουργία του συγκεκριμένου άξονα θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του κόστους των σιδηροδρομικών μεταφορών, την αύξηση της χωρητικότητας του δικτύου και τη δυνατότητα παροχής αξιόπιστων, ανταγωνιστικότερων και ασφαλέστερων μεταφορών.
- Την απόφαση της ΕΕ για τη συστηματική ανάπτυξη των σιδηροδρόμων στην Ευρώπη, προκειμένου να αυξηθούν η ανταγωνιστικότητα και το μερίδιο αγοράς τους.
- Την ανάπτυξη του Εμπορευματικού και Σιδηροδρομικού Κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο, που εκτιμάται ότι θα αυξήσει ακόμα περισσότερο τον όγκο των σιδηροδρομικών μεταφορών στη χώρα, καταλαμβάνοντας σύντομα το 6%-10% του συνόλου των χερσαίων μεταφορών.
Μέσα σε αυτό το περιβάλλον το επιχειρηματικό πλάνο της Rail Cargo Logistics θα αναπτύσσεται παράλληλα με την ολοκλήρωση των έργων υποδομής. Ειδικότερα, στην τελική του μορφή το σχέδιο της εταιρείας θα περιλαμβάνει:
- Καθημερινά δρομολόγια στον σιδηροδρομικό άξονα Ειδομένης - Θεσσαλονίκης.
n Καθημερινά δρομολόγια μεταξύ Αθήνας - Θεσσαλονίκης, με σκοπό την εμπορευματική σιδηροδρομική διασύνδεση των δύο μεγαλύτερων αστικών κέντρων της χώρας μας και παράλληλα των δύο μεγαλύτερων λιμανιών.
- Τακτικά δρομολόγια στο δίκτυο Προμαχώνας - Θεσσαλονίκη - Ασπρόπυργος.

Επίσης, η εταιρεία προγραμματίζει τη δραστηριοποίησή της με πλήρεις συρμούς στη μεταφορά χημικών προϊόντων και πετρελαιοειδών.

Με την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνητης γραμμής Πατρών - Αθήνας, η εταιρεία θα ξεκινήσει τακτικό δρομολόγιο για τη σιδηροδρομική διασύνδεση της Δυτικής Ευρώπης με το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου.

Επίσης, στα σχέδια της εταιρείας είναι η εισαγωγή στην ελληνική αγορά της πατενταρισμένης από τη Rail Cargo λύσης innovative semi-trailer transfer (ISU system) για τη μεταφορά επικαθήμενων trailers πάνω σε βαγόνια από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη και αντίστροφα. Αρωγός στο έργο αυτό είναι οι Αυστριακοί Σιδηρόδρομοι, με εμπειρία σε αντίστοιχες διαδικασίες αδειοδότησης και λειτουργίας σιδηροδρομικών επιχειρήσεων που έχουν υλοποιήσει σε οκτώ χώρες εκτός της Αυστρίας, οι οποίες είναι: Βουλγαρία, Ρουμανία, Ουγγαρία, Σλοβακία, Τσεχία, Κροατία, Ιταλία και Γερμανία.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
6
κα
13/10/2017 10:31
"Ιδιωτικά" τρένα ξένων κρατικών εταιρειών! Ότι δεν ανήκει πλέον στο ελληνικό δημόσιο βαφτίζεται ιδιωτικοποίηση. Τι κι αν είναι αγοραστής κρατικοί σιδηρόδρομοι, κρατικός οργανισμός τηλεπικοινωνιών, κρατικά ταχυδρομεία, κρατική εταιρεία αερίου, για τον αφελή Νεοέλληνα όλα αυτά είναι ιδιωτικοποιήσεις. Νεοφιλελέ δοξασίες που υποκρύπτουν οικονομική νεοαποικιοκρατία με την κάλυψη της ΕΕ. Θα μου πείτε "γιατί ρε φίλε έγκλημα είναι;". Όχι δεν είναι έγκλημα, άλλωστε το ίδιο έκανε και η Ελλάδα την εποχή Σημίτη που "σάρωσε" οργανισμούς τηλεπικοινωνιών και τράπεζες στα Βαλκάνια και στις παρευξείνιες χώρες. Η μόνη διαφορά είναι ότι η Ελλάδα επένδυσε σε χώρες με υψηλότατο ρίσκο (με τα λεφτά φορολογούμενων και μετόχων για να μην ξεχνιώμαστε) για να τα πουλήσει όλα κοψοχρονιά μερικά χρόνια αργότερα υπό το βάρος πολιτικών και οικονομικών πιέσεων (πιθανόν και συναλλαγών) κυρίως σε γερμανικές εταιρείες (π.χ. Deutsche Telekom). Έτσι για να μην ξεχνάμε τη μεταφορά πλούτου που έχει συντελεστεί τα τελευταία 20 από την Ελλάδα προς άλλες χώρες της ΕΕ και κυρίως στη Γερμανία με το άλλοθι των νεοφιλελέ δοξασιών που μας σερβίρουν εδώ και δεκαετίες οι βαθιά κρατικοδίαιτοι πολιτικοί ταγοί μας. Όταν κλείσει ο κύκλος, το αποτέλεσμα θα είναι ότι τίποτε δεν θα βρίσκεται σε ελληνικά χέρια, ούτε καν τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια. Βέβαια κάποιοι θα πουν "και τι με νοιάζει εμένα ποιος είναι ο ιδιοκτήτης! εγώ θέλω να εξυπηρετούμαι σωστά". Κανένα πρόβλημα, μην ξεχνάτε όμως ποιος θα είναι το αφεντικό σε λίγα χρόνια σε αυτήν την χώρα!
Ναί, εγώ είμαι
13/10/2017 01:34
Λαϊκά δικαστήρια και ______ άνευ σιέλου στους ξεπουληματίες και στους μαυραγορίτες που άδραξαν την ευκαιρία.
ΑΜΝ
12/10/2017 21:52
τα τρένα πρέπει να γίνουν γρήγορα άνετα καθαρά τηρώντας τα ωράρια. είμαστε πολύ πίσω δεν ξέρω πως θα βελτιωθούν οι υπηρεσίες προς τους πολίτες με το υπάρχον δίκτυο γραμμών και....συρμών
Αυταπατημένοι
12/10/2017 13:05
"Πρώτη φορά αριστερά"! Χχχχχ... ΦΤΟΥ!!! Όχι για το ότι θα κυκλοφορούν ιδιωτικά τρένα στις ράγες του ΟΣΕ, αλλά γιατί το υπέγραψαν οι άτιμοι που έβριζαν τους "άλλους" "δωσίλογους" και "πουλημένους" όταν εγκαίρως προσπαθούσαν να πάρουν το 1/10 των μέτρων που παίρνουν αυτοί "στα τέσσερα"! Η αλητεία αυτή που έκλεψε την ψήφο των πολιτών με ψέματα έχει ξεπουλήσει όχι μόνον το Λιμάνι της Αγωνίας, όχι μόνον έκανε και τη διαδρομή μας στα χρόνια της κρίσης "Το Εξπρές του Μεσονυκτίου", αλλά έχουν πουλήσει στο διάολο για τα 30 αργύρια της βουλευτικής αποζημίωσης και τη μάνα τους, που υποτίθεται ότι ήταν η Αριστερά. Η αλητεία φαινόταν απ' την αρχή ποια ήταν. Μην πεις τώρα ότι σε "εξαπάτησε", ψηφοφόρε.
Δημήτρης
13/10/2017 10:40
Αυτοί είστε αυτή είναι και η πολιτική, η τέχνη του τι είστε και του τι μπορεί να κάνει κανείς με αυτό που είστε, του εφικτού. Τώρα μόνο μη μας πεις ότι είστε δημοκράτες επειδή ψηφίζετε κάθε τέσσερα χρόνια. Τι έκανες εσύ για την Δημοκρατία σήμερα;
Μηχανοδηγος
12/10/2017 10:35
Πως θα κινουνται στις γραμμες του ΟΣΕ οταν καθισουν στη Ειδομενη (ή καπου αλλου) ενα μηνα οι μεταναστες, και κατι αλλοι κοβουν τις χαλκινες γραμμες τροφοδοσιας ?