Ως κορυφαία προτεραιότητα χαρακτήρισε την επένδυση στο «Ελ. Βενιζέλος» ο συντονιστής της κοινοπραξίας της Friedmann Pacific Asset Management (FPAM) και της Shenzen Airport Έρικ Τσενγκ κατά τη διάρκεια παρουσίασης των σχεδίων της κινεζικής σύμπραξης για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), η οποία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη στην Αθήνα.

Ο γενικός διευθυντής της FPAM ξεκαθάρισε ότι η κινεζική πλευρά ενδιαφέρεται για το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών του «Ελ. Βενιζέλος», δηλαδή ολόκληρο το ποσοστό, ύψους 55%, που διαθέτει το ελληνικό Δημόσιο στον διεθνή αερολιμένα, καθώς μόνο έτσι θα καταστεί εφικτή η μόχλευση κεφαλαίων και πόρων για την ανάπτυξη του αεροδρομίου και την εκπλήρωση των στόχων της κοινοπραξίας.

Ο ΈρικΤσενγκ τόνισε ότι το αεροδρόμιο έχει φοβερή δυναμική για να γίνει πύλη μεταφέροντας ταξιδιώτες από την Ασία προς την Ευρώπη και κόμβος για τη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα.

Όπως παραδέχθηκε, δύο είναι οι βασικοί λόγοι που κινητοποιούν το κινεζικό ενδιαφέρον.

Πρώτον, τα περισσότερα ευρωπαϊκά αεροδρόμια έχουν κορεστεί και δεν έχουν πια χώρο για να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους· και δεύτερον, η γεωγραφική εγγύτητα της Ελλάδας με την Ασία. Το αεροδρόμιο, τόνισε, μπορεί να επεκταθεί και να φτάσει μακροπρόθεσμα κατά μέγιστον τους 50 εκατ. ταξιδιώτες.

Όπως τόνισε, η κοινοπραξία Friedmann και Shenzen Airport έχει δυναμική στρατηγική ανάπτυξης, αντίστοιχη με αυτήν της Cosco, και υπογράμμισε ότι «αγοράζοντας το αεροδρόμιο της Αθήνας, σκοπεύουμε να επεκταθούμε και σε άλλες οικονομικές δραστηριότητες, δημιουργώντας θέσεις εργασίας και ευκαιρίες για την Ελλάδα».

Παράλληλα, σε περίπτωση εξαγοράς, υποσχέθηκε την εντατικοποίηση πολλαπλών δραστηριοτήτων όπως περισσότερες εμπορευματικές μεταφορές και logistics, τη δημιουργία τεχνολογικού πάρκου και την επένδυση σε real estate στην περιοχή. «Δεν είμαστε εδώ για να γίνουμε άλλος ένας πάροχος αεροναυτιλιακών υπηρεσιών. Είμαστε εδώ για να γεφυρώσουμε την Κίνα, που θα γίνει η πιο πλούσια οικονομία του κόσμου, με την Ελλάδα» είπε.

Ο γενικός διευθυντής της FPAM σημείωσε ότι «κινητήρας» των κινεζικών επιδιώξεων είναι η παραδοχή περί πολλαπλασιασμού των κινέζων τουριστών στην Ευρώπη από 3,8 εκατ. το 2010 σε 15 εκατ. το 2020 και η διαπίστωση της McKinsey ότι ο τουρισμός θα συνεισφέρει με 16% στο ελληνικό ΑΕΠ στο άμεσο μέλλον.

«Η εξαγορά του «Ελ. Βενιζέλος» θα φέρει απευθείας πτήσεις από την Κίνα στην Αθήνα. Θα χρησιμοποιήσουμε το αεροδρόμιο ως πύλη για την Ευρώπη. Αυτό θα φέρει περισσότερες δουλειές, επενδύσεις και επισκέπτες στη χώρα» τόνισε και υπογράμμισε ότι με δεδομένη τη θέσπιση της «χρυσής βίζα» αναμένονται και άλλες «ιστορίες επιτυχίας» στην Ελλάδα.

Το πλάνο της κοινοπραξίας είναι να φέρει περισσότερους επιβάτες στη χώρα, ωστόσο απέφυγε να πει εάν θα μειωθούν οι αεροπορικές χρεώσεις στην περίπτωση που η κοινοπραξία καταστεί «αφεντικό» του αεροδρομίου.