Ανοίγει ο δρόμος για την πώληση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) μετά και την απόφαση της Hochtief να διαθέσει το μετοχικό ποσοστό που κατέχει σε έξι αεροδρόμια διεθνώς, μεταξύ των οποίων και στο Ελευθέριος Βενιζέλος.

Την είδηση ότι ο μεγαλύτερος γερμανικός κατασκευαστικός όμιλος που ελέγχεται εξ ολοκλήρου από την ισπανική ACS ενδιαφέρεται με τη συνεργασία της Ντόιτσε Μπανκ να πωλήσει τα ποσοστά του σε έξι αεροδρόμια (Αμβούργο, Σίδνεϊ, Βουδαπέστη, Ντύσελντορφ, Τίρανα, Αθήνα) μετέδωσε χθες το πρακτορείο Bloomberg, σύμφωνα με το οποίο οι υποψήφιοι επενδυτές πρέπει να υποβάλουν τις προσφορές τους έως τα τέλη Μαρτίου.

Δεδομένου ότι το ποσοστό της Hochtief στον ΔΑΑ ανέρχεται σε 40%, γίνεται σαφές ότι όποιος το αγοράσει, αυτόματα αποκτά προβάδισμα και στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την ιδιωτικοποίηση του Ελευθέριος Βενιζέλος, δηλαδή για την εξαγορά και του 55% που είναι το ποσοστό του Δημοσίου (το υπόλοιπο 5% ελέγχεται από ιδιώτη επενδυτή).

Η έναρξη του διαγωνισμού τοποθετείται στο δεύτερο τρίμηνο του 2013 και με βάση τα όσα είχε παρουσιάσει πριν από μερικούς μήνες στη Βουλή η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, θα αφορά αφενός την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης, αφετέρου την πώληση του μεριδίου συμμετοχής του Δημοσίου. Τότε μάλιστα η διοίκηση του Ταμείου άφηνε ανοιχτό το ενδεχόμενο, μαζί με το ποσοστό του Δημοσίου στο ΔΑΑ να πωλήσει και η Hochtief το δικό της ποσοστό.

Είναι προφανές ότι εφόσον η προσπάθεια της Hochtief τελεσφορήσει, τότε ο αγοραστής του 40% του μεριδίου της στο Ελευθέριος Βενιζέλος θα επιλέξει να διεκδικήσει και το 55% που κατέχει το ελληνικό Δημόσιο στο ίδιο αεροδρόμιο, από το να παραμείνει με το μειοψηφικό πακέτο.

«Δεν κάνουμε κανένα σχόλιο ούτε έχουμε επίσημη ενημέρωση για τις προθέσεις του μετόχου», έλεγαν χθες στα «ΝΕΑ» στελέχη της εταιρείας Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών.

Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το Bloomberg, η Hochtief σχεδιάζει να ζητήσει μη δεσμευτικές προσφορές μεταξύ των άλλων από τη Fraport (ιδιοκτήτης του αεροδρομίου της Φρανκφούρτης), την RREEF (επενδυτικός βραχίονα ακινήτων της Deutche Bank), την αμερικανική Global Infrastracture Partners (επενδυτής σε υποδομές), τον επενδυτικό βραχίονα της Allianz, καθώς επίσης τους διαχειριστές των αεροδρομίων της Σαγκάης και της Σιγκαπούρης.