Είναι φαινόμενο. Ο «Αμλετ» με τον Μπένεντικτ Κάμπερμπατς σε παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου της Βρετανίας, που ανεβαίνει στο Barbican Center του Λονδίνου, προκάλεσε αυξημένη ζήτηση στο αθηναϊκό κοινό για τις δύο αρχικώς προγραμματισμένες προβολές (μια σε απευθείας μετάδοση και μια σε μαγνητοσκόπηση) στις 15 και στις 20 Οκτωβρίου αντίστοιχα. Τα εισιτήρια για τις δύο προβολές εξαντλήθηκαν, γεγονός που ώθησε το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών να προσθέσει μια ακόμη –μαγνητοσκοπημένη –προβολή (20 Οκτωβρίου, στις 17.00). Ακόμη κι εκείνες οι θέσεις όμως καλύπτονται με ταχύτατους ρυθμούς, γεγονός που έκανε χθες το απόγευμα τους ανθρώπους του Μεγάρου Μουσικής να λένε ότι έχουν απομείνει ελάχιστα εισιτήρια, επισημαίνοντας ότι «είναι θέμα ωρών και αυτή η παράσταση να χαρακτηριστεί sold out». Σύμφωνα με τα στοιχεία, στην αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη του Μεγάρου Μουσικής θα καλυφθούν σίγουρα οι διαθέσιμες 1.100 από τις συνολικά 1.500 θέσεις (οι περίπου 500 εξαιρέθηκαν λόγω ορατότητας στην οθόνη προβολής). Ετσι, 3.330 θεατές θα μπορέσουν να απολαύσουν σε τηλεοπτική μετάδοση τη γεμάτη πάθος ερμηνεία –«έξοχη» την χαρακτήρισε ο βρετανικός Τύπος –του κινηματογραφικού και τηλεοπτικού σταρ της νέας εποχής Κάμπερμπατς.

Το ίδιο άλλωστε συμβαίνει και στην αγγλική πρωτεύουσα, όπου η σκηνοθεσία της Λίντσι Τέρνερ (βραβείο Ολίβιε 2014) παίρνει αμφίσημες κριτικές, αλλά τα εισιτήρια έχουν γίνει ανάρπαστα.

Η παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου της Αγγλίας γέμισε ασφυκτικά κατ’ επανάληψη τις 500 κινηματογραφικές αίθουσες στις οποίες προβλήθηκε επί βρετανικού εδάφους. Κάτι ανάλογο αναμένεται να συμβεί όχι μόνο στην Αθήνα –όπου οι προβολές συνοδεύονται από ελληνικούς υποτίτλους, σε μετάφραση Ερρίκου Μπελιέ –αλλά και σε άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, πόλεις των ΗΠΑ και της Βραζιλίας σε ταυτόχρονη μετάδοση (στις 15/10), όπως έχει προγραμματιστεί.