Στο φως της δημοσιότητας έφερε το Dossier Center, ένας ιστότοπος που παρακολουθεί όσους συνδέονται με το Κρεμλίνο, νέες φωτογραφίες που δείχνουν το εσωτερικό του υπερπολυτελούς τεθωρακισμένου τρένου του Βλαντιμίρ Πούτιν.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Independent, οι φωτογραφίες απεικονίζουν ένα προσωπικό σαλόνι ομορφιάς, μία ιατρική σουίτα, ακόμη και ένα γυμναστήριο με υπερσύγχρονο εξοπλισμό, όπως ένα μηχάνημα υπερέκτασης και μια πλατφόρμα σκαλοπατιών.

Οι υπηρεσίες του τρένου και οι «κρυφοί» σταθμοί

Το χαμάμ διαθέτει ένα «φανταχτερό ντους» που περιλαμβάνει μια λειτουργία «αφρού αρώματος» με τιμή 3,75 εκατομμύρια λίρες, ενώ το τρένο διαθέτει επίσης μηχανήματα αντιγήρανσης, έναν αναπνευστήρα πνευμόνων, έναν απινιδωτή και ένα μόνιτορ ασθενούς σχεδιασμένο να αξιολογεί τους παλμούς, τη θερμοκρασία και άλλες παραμέτρους.

Το ρωσικό μέσο ενημέρωσης Proekt ανέφερε τον Φεβρουάριο του 2023 ότι μυστικοί σταθμοί και γραμμές σύνδεσης είχαν κατασκευαστεί σε τοποθεσίες που συχνά επισκέπτεται ο κ. Πούτιν, όπως το Νόβο Ογκάριοβο έξω από τη Μόσχα το 2015, το Σότσι το 2017 και το Βαλντάι το 2019.

«Ψυχολογικός ο λόγος» πίσω από τη χρήση του τρένου

Ο Ilya Rozhdestvensky, δημοσιογράφος που εργάζεται για το Dossier Center, είχε εκφράσει προηγουμένως την άποψη ότι υπήρχε ένας «ψυχολογικός λόγος» πίσω από τη χρήση του τρένου από τον κ. Πούτιν.

«Ο ψυχολογικός λόγος της χρήσης αυτού του τρένου είναι ότι φοβάται», δήλωσε ο κ. Rozhdestvensky στο CNN τον Φεβρουάριο του 2023. «Φοβάται ότι μπορεί να εντοπιστεί, ότι μπορεί να εντοπιστεί το αεροπλάνο του, ότι μπορεί να καταρριφθεί το αεροπλάνο του».

Εν τω μεταξύ, ο trainspotter Mikhail Korotkov αναγκάστηκε στο παρελθόν να εγκαταλείψει τη Ρωσία, αφού οι φωτογραφίες που τράβηξε από το θωρακισμένο τρένο του Πούτιν – μερικές από τις οποίες δημοσίευσε στο διαδίκτυο – τράβηξαν την προσοχή του κράτους.

Πώς οι τεχνικοί έλυσαν το θέμα της τηλεόρασης

Ένα από τα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι τεχνικοί του Πούτιν ήταν το θέμα της τηλεόρασης. Το πρόβλημα ήταν η εγκατάσταση των τηλεοράσεων, οι οποίες έχαναν το σήμα όταν το τρένο πέρναγε κάτω από γέφυρες ή κοντά σε ψηλά κτίρια, καθώς η κεραία χάνει το σήμα της.

Προκειμένου να το λύσουν, οι ειδικοί του Ερευνητικού Ινστιτούτου Ραδιοεπικοινωνιών της Μόσχας έπρεπε να αναπτύξουν το δικό τους σύστημα buffering, ώστε ο Πούτιν να μην χρειάζεται να περιμένει αρκετά λεπτά για να επιστρέψει το σήμα.

Ακόμη, προετοιμάζονται δύο  πολύτελή βαγόνια, εκ των οποίων το ένα θα διαθέτει τέσσερα διαμερίσματα και ένα μπαρ, ενώ το δεύτερο θα έχει έξι διαμερίσματα. Το κόστος της κατασκευής τους ανέρχεται σε 6,15 εκατομμύρια δολάρια.

Source: Dossier Center

Χλιδή και σπα στο τρένο

Αν και το τρένο αναβαθμίζεται συνεχώς – οι εργασίες στοιχίζουν 70 εκατ. ευρώ – και δεν μπορεί να εντοπιστεί, ενώ εξωτερικά θυμίζει τους συρμούς που χρησιμοποιούν οι πολίτες. Εσωτερικά, όμως όλα αλλάζουν.

«Όχι απλά πολυτελές, αλλά υπερπολυτελές», δήλωσε ο Ντμίτρι, ειδικός στους σιδηροδρόμους. «Διαθέτει ντους, μεγάλη τουαλέτα, τεράστιους δέκτες τηλεοράσεων, DVD, ενώ στη διακόσμηση κυριαρχεί το ξύλο. Η θωράκιση δεν καλύπτει όλο το τρένο, αλλά τμήματά του και είναι επιπέδου ΙΙΙ+, που αντέχει σε πυρά από Καλάσνικοφ και τυφέκια ελεύθερων σκοπευτών».

Source: Dossier Center

Ο Πούτιν ταξιδεύει πάντα με την συνοδεία του

Αν και το τρένο κατασκευάστηκε ειδικά για τον Πούτιν, ο ισχυρός άνδρας του Κρεμλίνου δεν ταξιδεύει μόνος του, αφού όπως λέει το Dossier Center, «δεκάδες» άνδρες της FSO «ασχολούνται σε καθημερινή βάση με το συρμό κι είναι υπεύθυνοι για την προστασία του προέδρου και τις ειδικές επικοινωνίες».

Για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του προσωπικού ασφαλείας καθώς και πιθανών αξιωματούχων του Κρεμλίνου και ιδιωτών προσκεκλημένων του Πούτιν το τρένο διαθέτει συνολικά 22 βαγόνια, αλλά συνήθως χρησιμοποιούνται μόνον δέκα εξ’ αυτών.

Source: Dossier Center