O Nαός της Ταχύτητας, το γκραν πρι στην Ίμολα δεν πραγματοποιήθηκε χθες, και το  έκτο γκραν πρι  του φετινού προγράμματος λόγω των ακραίων καιρικών φαινομένων έμεινε στη θεωρία. Το πολύαναμενόμενο γκραν πρι στην Ίμολα που ήταν προγραμματισμένο για το περασμένο Σαββατοκύριακο αναβλήθηκε λόγω των πλημμυρών στην ευρύτερη περιοχή της Εμίλια Ρομάνα στην οποία βρίσκεται και η ιταλική πίστα.

Να σημειωθεί ότι οι υπεύθυνοι της πίστας ήταν σε  κατάσταση… συναγερμού από την προηγούμενη Τρίτη μιας και , λόγω των μεγάλων πλημμυρών που επικρατούσαν και στην Ίμολα το ποτάμι που βρίσκεται δίπλα από το αυτοκινητοδρόμιο μετέτρεψε την πίστα σε λίμνη!

Η Ίμολα επιβεβαιώνει και μετά την πρόσφατη αναβολή, την κατάρα που την συνοδεύει εδώ και πολλές δεκαετίες, στην οποία η Formula1 έχει ζήσει κορυφαίες αγωνιστικές στιγμές αλλά και δραματικά συμβάντα, όντας το αυτοκινητοδρόμιο που διεκδικεί το πρωτάθλημα δυστυχημάτων. Στην συγκεκριμένη πίστα κάθε στροφή είναι συνδεδεμένη και με μια τραγωδία. Με κορυφαία τραγική στιγμή την απώλεια του κορυφαίου Άιρτον Σένα, στην στροφή Ταμπουρέλο αλλά και τις ιστορικές στιγμές από το πρώτο γκραν πρι του 1980, το λουκέτο της πίστας το 2006 και την επαναφορά στους αγώνες λόγω της πανδημίας.

Η  αγωνιστική δράση στην Formula1 στην συγκεκριμένη πίστα γεννήθηκε πριν από ένα αιώνα. Η «Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari» (το συγκεκριμένο αυτοκινητοδρόμιο έχει το όνομα του ιδρυτή Εντζο Φεράρι) είναι γεμάτη από χαραγμένες στις μνήμες των φιλάθλων  κακές ιστορίες. 20 χρόνια χωρίς τον Αϊρτον Σένα

Η παρθενική χάραξη ολοκληρώθηκε το 1922, με το πρώτο γκραν πρι να φιλοξενείται στις 10 Σεπτεμβρίου της ίδιας χρονιάς, παρόλο που ακόμη ο θεσμός της Formula1 δεν είχε συσταθεί. Η αρχική κατασκευή της χρειάστηκε τη συνδρομή 3.500 εργατών. Το πρώτο σοβαρό δυστύχημα συνέβη το 1928 όπου στο ιταλικό γκραν πρι σκοτώθηκαν 27 θεατές. Οι υπεύθυνοι θεώρησαν κατά καιρούς ότι για τα σοβαρά ατυχήματα ευθύνεται η κακή χάραξη της και οι επικίνδυνες στροφές που εκτοξεύαν εκτός πίστας τα μονοθέσια. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα στο πέρασμα των χρόνων να προβούν σε επιτυχημένες αλλά και ανεπιτυχείς πολλές φορές επιδιορθώσεις στις στροφές, τις κλίσεις αλλά και την χάραξη της, θυμίζοντας το γεφύρι της Άρτας.

Στην Ίμολα την Πρωτομαγιά του 1994 γράφτηκε η πιο θλιβερή ιστορία της Formula1 . O Βραζιλιάνος πιλότος Aιρτον Σένα οδήγησε το εκτός ελέγχου μονοθέσιο του με ταχύτητα 217 χλμ./ώρα στον προστατευτικό τοίχο, με αποτέλεσμα να σκοτωθεί. «Πράσινο» στην Ίμολα, στοπ στη Μόντσα

Μετά το θάνατο του Αιρτον η ιταλική πίστα, όντας καταραμένη, άλλαξε και πάλι διαμόρφωση προκειμένου να έλθει στη  τελική της μορφή που έχει σήμερα. Οι δύο θάνατοι στην πίστα της Ίμολα, του Ρατζενμπέργκερ, μια ημέρα πριν τον χαμό του Σένα αποτέλεσαν τον «σεισμό» που ταρακούνησε την Formula1 και τους θεσμούς να μην ξαναχάσουν άδικα πιλότους. Οι πίστες έγιναν πιο ασφαλείς, ενώ στην Ίμολα που κόστισε τη ζωή σε δυο οδηγούς επανασχεδιάστηκαν οι στροφές Ταμπουρέλο και Βιλνέβ. Η Ίμολα άναψε το πράσινο φως ώστε τα μονοθέσια να γίνουν πιο ασφαλή, με νέους κανονισμούς, που θα προστάτευαν τους πιλότους από τις κακοτοπιές και τις παραλείψεις του παρελθόντος.

Τραγική ειρωνεία: Το ατύχημα του Ρόλαντ Ρατζενμπέργκερ  προκάλεσε την επανασύσταση του σωματείου των οδηγών της F1, με σκοπό την αύξηση της ασφάλειας στα μονοθέσια, με πρόεδρο τον Άιρτον Σένα, λίγα εικοσιτετράωρα πριν σκοτωθεί!

O πιλότος με τις περισσότερες νίκες στην Ίμολα τις κατέχει ο Μίκαελ Σουμάχερ. Η πίστα του ιταλικού βορρά φιλοξένησε αγώνα της Formula1 το 1980, ενώ συνολικά έχουν διεξαχθεί 30 γκραν πρι. Από το 2006 έως και το 2019 η Ίμολα σταμάτησε να φιλοξενεί αγώνες, ενώ η πανδημία ήταν η αφορμή ώστε η πίστα να μπει και πάλι στο καλεντάρι. Αποτελείται από 12 αριστερές στροφές και εννιά δεξιές, όπου οι πιλότοι για κάθε γύρο πρέπει να διανύσουν  4.9 χιλιόμετρα με τη συνολική απόσταση του αγώνα να ανέρχεται στα 309.04 χιλιόμετρα, ή πιο απλά  63 βασανιστικούς γύρους.