Η ισχυρή αντοχή της Αθήνας ως city break προορισμού, όχι μόνο για τη θερινή αλλά και τη χειμερινή περίοδο, διατηρεί αμείωτο το επενδυτικό ενδιαφέρον κυρίως στον τομέα της φιλοξενίας.

Νέα μεγάλα ξενοδοχεία, boutique hotels, ανανεωμένα καταλύματα, εστιατόρια και χώροι πολιτισμού, δεν σταμάτησαν να ενισχύουν το τουριστικό προϊόν της πρωτεύουσας ούτε κατά την περίοδο της πανδημίας.

Ετσι, τα τελευταία χρόνια, η Αθήνα κατάφερε να αναδειχθεί σε προορισμό επιλογής για «city break», για επαγγελματικά ταξίδια, για επενδύσεις, ακόμα και για κινηματογραφικές παραγωγές.

Η φετινή χρονιά αναμένεται να κλείσει με περίπου 6 εκατ. επισκέπτες για την Αθήνα, με τις προοπτικές στο μέτωπο των τουριστικών επισκέψεων να διαγράφονται ακόμα καλύτερες για το 2023. Στις προοπτικές αυτές επενδύουν πλέον όλο και περισσότεροι ελληνικοί και ξένοι ξενοδοχειακοί όμιλοι, επιδιώκοντας να αποκτήσουν παρουσία στην ελληνική πρωτεύουσα, αλλά και να την ενισχύσουν περισσότερο όσοι ήδη βρίσκονται σε αυτήν.

Στο πλαίσιο αυτό, τα τελευταία χρόνια ο αριθμός των ξενοδοχείων της Αθήνας πολλαπλασιάστηκε, με τους επενδυτές να δείχνουν την προτίμησή τους κυρίως στις μονάδες των κατηγοριών 4 και 5 αστέρων.

Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά την τελευταία πενταετία – σύμφωνα με στοιχεία της GBR Consulting – έχουν προστεθεί στο ξενοδοχειακό δυναμικό της Αθήνας 37 νέες μονάδες 4 και 5 αστέρων (1.758 δωμάτια), αναβαθμίζοντας περαιτέρω το προσφερόμενο τουριστικό προϊόν της πόλης. Στα 37 αυτά ξενοδοχεία προστέθηκαν άλλα 16 ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων, έπειτα από ανακαίνιση υφιστάμενων μονάδων.

Σε απόλυτους αριθμούς, τα πεντάστερα ξενοδοχεία στην Αθήνα (Κεντρική, Νότια, Βόρεια και Δυτική) αυξήθηκαν από 24 (4.934 δωμάτια) το 2017 σε 34 (5.539 δωμάτια) το 2022, ενώ αντίστοιχα, τα τετράστερα ξενοδοχεία από 60 (5.195 δωμάτια) που ήταν το 2017, έφτασαν τα 90 (7.101 δωμάτια) μέσα στο 2022!

Συνολικά, το διάστημα 2017-2022 έχουν κάνει το ντεμπούτο τους στην Αθήνα 71 νέα ξενοδοχεία, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 20% των μονάδων και το 14% των δωματίων που προσφέρονται σήμερα στην ελληνική πρωτεύουσα.

Ο «πόλεμος» των brands…

Με βάση την έρευνα της GBR Consulting, την τελευταία πενταετία, τα δωμάτια των ξενοδοχείων που βρίσκονται στην ομπρέλα κάποιου διεθνούς εμπορικού σήματος (ξενοδοχειακού brand) και προστέθηκαν στο ξενοδοχειακό δυναμικό της πρωτεύουσας, ανέρχονται σε 2.002.

Ενδεικτικό της διείσδυσης των διεθνών αλυσίδων στην αθηναϊκή ξενοδοχειακή αγορά, είναι ότι πλέον 1 στα 5 δωμάτια (20%) ανήκει σε κάποιο διεθνές ξενοδοχειακό brand, ενώ περίπου το 8% των μονάδων της πρωτεύουσας βρίσκεται κάτω από την ομπρέλα ενός διεθνούς ξενοδοχειακού ομίλου.

Μεταξύ των branded ξενοδοχείων που έκαναν πρεμιέρα την τελευταία πενταετία συμπεριλαμβάνονται το Academia of Athens (Marriott Autograph Collection), το Athens Capital (Accor MGallery), τo Dave Red (Brown Hotels), το Ibis Styles Athens Routes (Accor), το Moxy Athens City (Marriott), τo Perianth (Marriott – Design Hotels), το Selina Theatrou Athens και το Wyndham Athens Residences.

Το ίδιο διάστημα, άλλα 7 ξενοδοχεία ανακαινίστηκαν, μετονομάστηκαν και πλέον φέρουν κάποιο διεθνές εμπορικό σήμα: το Athens Marriott, το Brown Acropol, το Kubic House, το Lighthouse Athens (Brown Hotels), τo Grand Hyatt Athens και δύο μονάδες της Convo Ηotels.

…και οι νέες αφίξεις

Στις «αφίξεις» που αναμένονται τα επόμενα χρόνια, ξεχωρίζουν το Radisson Individuals στο Κολωνάκι και το Radisson Red (serviced apartments), τo Hilton Curio Collection (Πεντελικό), το NYX (Fattal) στη θέση του πρώην Esperia Palace, το One & Only στα Αστέρια Γλυφάδας, τα διεθνή brands που θα κάνουν απόβαση στο Ελληνικό.

Επίσης, το πρώην Hilton Athens θα επανασυστηθεί στους επισκέπτες του ως ένας ολοκληρωμένος τουριστικός προορισμός, με το ξενοδοχείο να φέρει το brand Conrad και τις branded κατοικίες να φέρουν τα σήματα Conrad και Waldorf Astoria.

Έντυπη έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»