Πριν από λίγους μήνες η Renault είχε ανακοινώσει την επιστροφή του Renault 5, ενός θρυλικού μοντέλου που, θα το δούμε να κυκλοφορεί στους δρόμους την επόμενη τριετία. Σήμερα, η γαλλική φίρμα, έχοντας αντιληφθεί την εμπορική επιτυχία που σημειώνουν εδώ και πολλά χρόνια μοντέλα που επανήλθαν στο προσκήνιο και πατάνε στις γνώριμες συνταγές των…προγόνων τους ( όπως το FIAT 500 ), ετοιμάζεται  να αναβιώσει ένα ακόμη μοντέλο από το παρελθόν.

Είναι το 4L , με την γαλλική φίρμα να δίνει το πρώτο της στίγμα μέσα από μια φωτογραφία, μάλλον αινιγματική και αρκετά καλά καμουφλαρισμένη ενώ, πριν από λίγες εβδομάδες παρουσίασε το AIR4 , ένα μοντέλο που αναπτύχθηκε, σε συνεργασία με την την TheArsenale, ως μια μελέτη για το μελλοντικό ιπτάμενο αυτοκίνητο.Μέσα από το συγκεκριμένο πρότζεκτ, δίνονται αρκετά στοιχεία για την σχεδιαστική γλώσσα του μοντέλου, που θα εφαρμοστεί και στο μοντέλο παραγωγής. Για την ιστορία, το Renault 4L ήταν στην αγορά για περισσότερο από τριάντα χρόνια – κατασκευάστηκε από το 1961 έως και το 1992 – ενώ, οι πωλήσεις του ξεπέρασαν τα 8 εκατομμύρια μονάδες. Πουλήθηκε σε πάνω από 100 χώρες.

Φέτος, συμπληρώνονται εξήντα χρόνια από την πρεμιέρα του Renault 4L, ενώ, τα επόμενα χρόνια το θρυλικό μοντέλο αναμένετα να το διαδεχθεί ένα σύγχρονο μοντέλο, που θα πατάει στις καινοτόμες λύσεις που προσφέρει σήμερα η ηλεκτροκίνηση και η τεχνολογική υπεροχή της συνδεσιμότητα κ.α. Ειδικότερα, η Renault, μέσω του μεγαλόπνοου πλάνου της για τον εξηλεκτρισμό των μοντέλων της, θα εφοδιάσει το , έτσι και το Renault 5 αλλά και το Renault 4L με νέα ηλεκτρικά μοτέρ, που θα ανάγουν την αθόρυβη μετακίνηση, τις μηδενικές εκπομπές ρύπων και την μεγάλη αυτονομία που θα προσφέρουν οι μεγάλες μπαταρίες.

Πάντως, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία σκοπεύει να λανσάρει στην αγορά, πρώτα το Renault 5 και στη συνέχεια το Renault 4L. Το 4L είναι προς το παρόν ένα κόνσεπτ, το οποίο γεννήθηκε μέσα από την συνεργασία της Renault με το TheArsenale.

Το Renault 5 που αναμένεται να κυκλοφορήσει στην αγορά έως το 2024, θα έχει αρκετές σχεδιαστικές αναφορές στον πρόγονο του, ενώ θα ενσωματώνει όλη την ηλεκτρική τεχνολογία του γκρουπ, στον τομέα της τεχνολογίας και της συνδεσιμότητας. Ακόμη δεν έχουν γίνει γνωστά τα ηλεκτρικά μοτέρ με τα οποία θα εφοδιάζεται, αλλά, σε κάθε περίπτωση, η αυτονομία του θα ξεπερνά τα 300 χλμ. Πάντως, εκτός από το Renault 5 και στη συνέχεια το Renault 4L , η γαλλική φίρμα είναι έτοιμη μέσα στην επόμενη πενταετία να λανσάρει στην αγορά 14 νέα μοντέλα, εκ των οποίων τα επτά θα είναι ηλεκτρικά, ενώ όλα θα φέρουν την plug – in υβριδική τεχνολογία που ήδη τρέχει στα περισσότερα μοντέλα της γαλλικής φίρμας.