Τρομάζει τον κόσμο η νέα κοροναϊκή μετάλλαξη που σχηματοποιήθηκε στην περιοχή της Ινδίας και νέες οδηγίες εκδόθηκαν για τις προδιαγραφές της ανοσολογικής επάρκειας του πληθυσμού.

Για να επιτευχθεί αυτή η επάρκεια στην Ελλάδα, πρέπει τώρα να εμβολιαστεί το 80% του πληθυσμού, τη στιγμή που λίγο πριν μπει ο Ιούλιος, το ποσοστό των κατοίκων οι οποίοι είναι πλήρως εμβολιασμένοι, δεν ξεπερνά το 35% ενώ αυξάνεται περίπου στο 45% για όσους έλαβαν την πρώτη δόση.

Το χρονικό ορόσημο που όλοι φοβούνται είναι τα τέλη Αυγούστου αρχές Σεπτεμβρίου αν και στην Ευρώπη και στις βορειοανατολικές παρυφές της, τα πράγματα έχουν αρχίσει ήδη να σκουραίνουν.

Ο ιός πολιορκεί τη Μόσχα και παρά το γεγονός ότι οι εμβολιασμοί ξεκίνησαν από νωρίς και ο υδράργυρος ψήνει τη Σιβηρία σε θερμοκρασία άνω των 40 βαθμών, οι Αρχές αναγκάζονται να επιτρέπουν την είσοδο σε εστιατόρια και μπαρ μόνο σε ανθρώπους που είναι πλήρως εμβολιασμένοι και θεωρητικά αλώβητοι στο νέο στέλεχος του ιού.

Το στέλεχος Δέλτα που κερδίζει έδαφος και στη Δυτική Ευρώπη οδηγώντας πολλές χώρες στην αναβολή της άρσης ορισμένων περιοριστικών μέτρων, έχει εμφανιστεί μέχρι τώρα σε 92 χώρες διαρρηγνύοντας το όποιο αρτισύστατο ανοσολογικό οικοδόμημα, επί της ουσίας υπερπηδώντας το, έχοντας ως αιχμή του δόρατος εξαιρετικές επιδόσεις στο εύρος μεταδοτικότητας της, 40%-60% πιο μεταδοτικό από το Αλφα (γνωστό και ως βρετανικό στέλεχος), που σημειωτέον είναι ήδη περίπου 60% πιο μεταδοτικό από το αρχικό πανδημικό στέλεχος.

Γίνεται σαφές ότι ο κοροναϊός που στις αρχές της περυσινής χρονιάς άρχισε να εξαπλώνεται σε όλο τον κόσμο υπερπηδώντας το Σινικό Τείχος, κατάφερε μέσα από αδιάκοπες εξελικτικές διεργασίες να παρουσιάσει έναν επίγονο έως και 100% πιο μολυσματικό από τον εαυτό του που μένει να αποδειχτεί αν οι εσπευσμένες συνθήκες Τεχνητής Επιλογής που εγκατασπείρει το απαύγασμα της Επιστήμης μέσω των εμβολίων μπορεί να του στερήσει το περιβάλλον διαιώνισής του.

Η πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών Μαρία Θεοδωρίδου, ανέφερε τη Δευτέρα ότι η ανησυχία είναι διάχυτη όσο οι επάλληλες στρώσεις του τείχους ανοσίας δεν ανορθώνουν τη συλλογική θωράκιση και όλοι περιμένουν πως από Σεπτέμβριο, αυτή η μετάλλαξη, θα είναι επικυρίαρχη -στο 90% των μολύνσεων- προσβάλλοντας ανεμβολίαστους ανθρώπους και παιδιά. Η Μ. Θεοδωρίδου αναφέρθηκε επίσης στο Ισραήλ, λέγοντας ότι όπως αποδείχτηκε το 60% των εμβολιασμών δεν είναι επαρκές για την μετάλλαξη Δ’, η αναχαίτιση της οποίας επιβάλλει εμβολιασμό πάνω από το 80% του πληθυσμού.

Είναι χαρακτηριστικό πως στην ενημέρωση των ειδικών την Δευτέρα, το κυρίαρχο μήνυμα προς τον πληθυσμό ήταν «σπεύστε να εμβολιαστείτε» καθώς ήδη τα γνωστά κρούσματα της μετάλλαξης Δέλτα στην Ελλάδα είναι 29 και το ποσοστό του πλήρως εμβολιασμένου πληθυσμού, στο 35% δηλαδή 3.650.000 άνθρωποι. Και παρά το γεγονός ότι για εκείνους που έχουν κάνει και τις δύο δόσεις είτε του εμβολίου της Pfizer, είτε της Astrazeneca, το ποσοστό ανοσίας φθάνει το 96% και 92% αντίστοιχα, ενώ με μία δόση το ίδιο ποσοστό δεν ξεπερνά το 30%, ο πληθυσμός δείχνει σημάδια ραθυμίας.

Υπάρχουν περιοχές της Ελλάδας όπου ένας στους τρεις κατοίκους πήγε να κάνει την πρώτη δόση του εμβολίου. Κάποια ποσοστά τρομάζουν τους ειδικούς καθώς κυμαίνονται λίγο πάνω από το 30%. Ενδεικτικά αναφέρεται πως μέχρι το Σαββατοκύριακο, το ποσοστό του πληθυσμού που έκανε την πρώτη δόση ανερχόταν στη Φλώρινα στο 24,11%, στη Φωκίδα στο 33,95%, στη δράμα στο 33,3%, στη Μαγνησία στο 40%, στη Λάρισα στο 35,86%, στην Αργολίδα στο 42,72%, στην Κορινθία στο 35,85%, στην Ευρυτανία στο 33,19%. Αντιθέτως σε νησιωτικές περιοχές που έχουν άμεσα οφέλη από τον τουρισμό, τα ποσοστά είναι εντυπωσιακότερα με τη Μύκονο να φτάνει το 89,15%, τη Μήλο το 77,99%, τη Σαντορίνη το 77,79%, την Κύθνο το 84,48%.

Κυβέρνηση και επιστήμονες εστιάζουν σε μια νέα στρατηγική «πειθούς» που δεν αναλώνεται μόνο στη δέσμη προνομίων για τους εμβολιασμένους αλλά και σε ενημερωτικές καμπάνιες ώστε να αναλυθούν κρίσιμα ερωτήματα και να αρθούν οι αμφιβολίες των πολιτών που έχουν δεύτερες σκέψεις. Μάλιστα, στόχος είναι ο δρόμος προς την «Ελευθερία» να σπάσει σε… διακλαδώσεις, με μηνύματα που θα στοχεύουν σε διαφορετικές πληθυσμιακές κατηγορίες με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά – π.χ. ηλικιακά, γεωγραφικά, επαγγελματικά.