Η αυτοκινητοβιομηχανία του αύριο χτίζεται σε τρεις βασικούς πυλώνες: την ηλεκτροκίνηση, με την γνώριμη προϊοντική επέλαση στα αμιγώς ηλεκτρικά ΙΧ – και με πωλήσεις που φανερώνουν την ταχύτατη εξαπλωσή της – την επανάσταση στον τομέα της συνδεσιμότητας ( συστήματα ενημέρωσης , ψυχαγωγίας κ.α.) και την αυτόνομη οδήγηση, που κινείται με πιο μικρούς ρυθμούς, αλλά ,κερδίζει έδαφος σε χώρες όπου το νομικό πλαίσιο «ξεκλειδώνει» την χρήση της. Σήμερα, το υπουργείο Μεταφορών, μέσω του νομοσχεδίου για την Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα,  αναμένεται να δώσει το πράσινο φωςο και στην χώρα μας για την αυτόνομη οδήγηση , προς το παρόν σε πιλοτικό στάδιο δοκιμών .

Σε ποιο, όμως στάδιο βρίσκεται η αυτόνομη οδήγηση, πόσο την έχουν εξελίξει και τι αναμένουμε από τις αυτοκινητοβιομηχανίες τα επόμενα χρόνια; Σήμερα, η αυτόνομη οδήγηση  ( η αυτοματοποιημένη οδήγηση χωρίς την παρέμβαση του οδηγού) βρίσκεται σε σημαντικά εξελιγμένο στάδιο , χάρη στην αρωγή των συστημάτων υποβοήθησης, που έχουν πλέον ενεργό ρόλο.  Η αυτόνομη οδήγηση προσδιορίζεται από πέντε επίπεδα. Σήμερα, τα περισσότερα αυτοκίνητα βρίσκονται στο στάδιο 2  Και αυτό επειδή τα.συστήματα υποστήριξης του οδηγού – σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, ελέγχου αλλαγής λωρίδας κ.α., οι κάμερες, το σύστημα πλοήγησης κ.α. – αποτελούν τη βάση, για την επόμενη ημέρα που θα φέρει την πλήρως αυτοματοποιημένη οδήγηση, κοινώς, ο οδηγός δεν θα κάνει απολύτως τίποτα πίσω από το τιμόνι.

Μια από τις πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες που έχει ανεβάσει σημαντικά τον πήχη την ημιαυτόνομης οδήγησης είναι η Mercedes-Benz,  που καθιστά τους οδηγούς της …συνοδηγούς.

Η γερμανική φίρμα φέρει το πακέτο Intelligent Drive το οποίο διαθέτει πολλές επιμέρους τεχνολογίες καθιστώντας, όπως τη νέα Mercedes-Benz E-Class σχεδόν αυτόνομη.  Μια από τις τεχνολογίες είναι η δυνατότητα να κρατάει σταθρή την απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο . Το σύστημα Intelligent Drive της Mercedes μπορεί να διατηρεί σταθερή ταχύτητα, ακόμη και να ακινητοποιεί το αυτοκίνητο σε συνθήκες κίνησης και να το εκκινεί εκ νέου, χωρίς καμία συμμετοχή από τον οδηγό!

Το BMW Group ασχολείται με την υψηλού επιπέδου αυτοματοποιημένη οδήγηση από το 2006. Η γενιά των τεχνολογιών του βαυαρικού ομίλους, που σήμερα είναι σε εξέλιξη,  θα εφαρμοστεί στη μαζική παραγωγή ως Επίπεδο αυτοματοποίησης 3 το 2021 στο BMW iNEXT που θα προσφέρει επίσης δυνατότητες Επιπέδου 4 για πιλοτικά προγράμματα .

Η Volvo ανακοίνωσε πως τα μοντέλα νέας γενιάς που θα κυκλοφορήσουν από το 2022 θα υποστηρίζουν πλήρως αυτόνομη οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο με τη βοήθεια νέων αισθητήρων LiDAR της αμερικανικής εταιρείας Luminar με έδρα το Silicon Valley.

Σήμερα, η αυτόνομη οδήγηση απαρτίζεται από πεντε επίπεδα. Οι εταιρείες είναι στο επίπεδο 2 και 3, ενώ, στο Επίπεδο 4, οι οδηγοί δεν χρειάζεται πλέον να εμπλέκονται άμεσα στη διαδικασία οδήγησης. Πλήρως αυτοματοποιημένη οδήγηση θα προσφέρει το επίπεδο 5, που όμως, ακόμη βρίσκεται σε φάση δοκιμών.

Το μεγάλο βήμα προς την αυτόνομη οδήγηση θα κάνει και η Ford, προς τα τέλη του 2021. Και αυτό χάρη στο σύστημα Active Drive Assist που θα μπορεί να προσδώσει στα νέα της μοντέλα  τη δυνατότητα να κινούνται αυτόνομα, χωρίς οδηγό. Το εν λόγω σύστημα θυμίζει αρκετά σε φιλοσοφία το Super Cruise της General Motors και χρησιμοποιεί μία σειρά από αισθητήρες, καθώς και υψηλής ανάλυσης χάρτες με ενσωματωμένες πληροφορίες.