Σκούρα σύννεφα άρχισαν να απλώνονται πάνω από τον εκπαιδευτικό «χάρτη» της χώρας, καθώς η αναστάτωση, η έλλειψη κεντρικού συντονισμού και ο πανικός από την πιθανή  «αφανή» συσσώρευση κρουσμάτων του κοροναϊού κυριαρχούν σε πολλά σχολεία πριν κλείσουν καν οι πέντε πρώτες ημέρες λειτουργίας τους.

Τα προγράμματα τηλεκπαίδευσης, όπως είναι φυσικό, δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει σε όσα σχολεία έκλεισαν, ενώ τα κρούσματα ή οι υπόνοιες κρουσμάτων σε άλλα οδηγούν σε δεκάδες κλήσεις στον ΕΟΔΔΥ ή στην Πολιτική Προστασία, όπου, όπως είναι φυσικό, υπάρχει αδυναμία στην άμεση εξυπηρέτησή τους. Την εικόνα του αλαλούμ συμπληρώνει η ιστοσελίδα που λειτουργεί στο υπουργείο Παιδείας για την ενημέρωση σχετικά με τα σχολεία που κλείνουν καθημερινά, η οποία ενημερώνεται καθημερινά τελευταία.

Σε αυτό το φόντο, η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος κατήγγειλε προχθές εκατοντάδες χαμένες διδακτικές ώρες ήδη και 8.274 κενά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση της χώρας, αριθμός που φτάνει στις 11.000 με 12.000 εάν συμπεριληφθούν σε αυτά και τα κενά για τα οποία άτυπα μιλούν οι καθηγητές γυμνασίων και λυκείων.

Προχθές είχαμε και νέο περιστατικό βίας σε βάρος διευθύντριας δημοτικού σχολείου στο Ηράκλειο από πατέρα που δεν ήθελε το παιδί του να φορέσει μάσκα.

Παράλληλα, στην Κρήτη τέσσερα γυμνάσια και λύκεια και πέντε επαγγελματικά λύκεια, στην Πετρούπολη ένα επαγγελματικό λύκειο και σχολεία στην Πελοπόννησο τελούν υπό κατάληψη.

Στη Λέσβο, όπου όλοι οι εκπαιδευτικοί υποθέτουν πως το κλείσιμο των σχολείων θα συνεχιστεί και την ερχόμενη εβδομάδα, οι καθηγητές των σχολείων ενημερώθηκαν χθες ότι πρέπει να ετοιμαστούν για την οργάνωση προγραμμάτων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Ωστόσο, όπως λέει ο εκπρόσωπος της τοπικής ένωσης καθηγητών, καμία επιμόρφωση για αντίστοιχα θέματα δεν έχει γίνει το προηγούμενο χρονικό διάστημα, ούτε άλλαξε κάτι από την περίοδο της άνοιξης, όπου πολλοί εκπαιδευτικοί χρησιμοποίησαν το eclass. Οπως εξηγεί, οι κάτοικοι της περιοχής είναι εγκλωβισμένοι σε έναν φαύλο κύκλο με τα τεκταινόμενα στο νησί το τελευταίο χρονικό διάστημα και την αγωνία για όλους που αυτά δημιουργούν.

Στην Καισαριανή, όπου το σχολείο στο οποίο εντοπίστηκαν κρούσματα κοροναϊού δεν θα ανοίξει πριν από τις  28 του μήνα, καμία ενημέρωση δεν έχει έρθει ακόμη περί «ηλεκτρονικών» μαθημάτων, ενώ δεν υπάρχει ούτε καθηγητής Πληροφορικής στα προγράμματά του, καθώς ο καθηγητής που δίδασκε στο σχολείο έως πέρυσι έχει συνταξιοδοτηθεί και δεν αντικαταστάθηκε. Η εκπρόσωπος των καθηγητών της περιοχής, κυρία Μανέ, αναφέρει ότι καμία κεντρική οδηγία για τηλεκπαίδευση δεν έχει δοθεί ακόμη, ενώ στο σπίτι της σε περιορισμό βρίσκεται και η διευθύντρια του σχολείου. Πάντως, την άνοιξη το σχολείο είχε χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα του υπουργείου Παιδείας, κάτι στο οποίο θα καταφύγει πιθανότατα και την επόμενη εβδομάδα.

Από την άλλη πλευρά και σύμφωνα με τον νόμο που ψήφισε το υπουργείο Παιδείας πρόσφατα, όλα τα σχολεία είναι υποχρεωμένα να προσφέρουν εξ αποστάσεως σύγχρονα ή ασύγχρονα μαθήματα σε περίπτωση κατά την οποία κλείσουν. Επίσης, με άλλη εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας έχει επισημανθεί ότι μπορούν να οργανώνονται «ηλεκτρονικά» τμήματα ανά δήμο από διαφορετικούς μαθητές που θα χρειαστεί να μείνουν σπίτι τους και στα οποία μπορούν να διδάσκουν καθηγητές που επίσης βρίσκονται στα σπίτια τους γιατί ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.

Λάθος τεστ

Στα παραπάνω προστέθηκε νέο κρούσμα την περιοχή του Κερατσινίου, ενώ ανησυχία είχε απλωθεί το πρωί και στην περιοχή των σχολείων που εδρεύουν δίπλα στα δικαστήρια της οδού Ευελπίδων. Σύμφωνα με διευθυντή σχολείου στο Κερατσίνι, ένας μαθητής εμφάνισε συμπτώματα του κοροναϊού με υψηλό πυρετό μία εβδομάδα πριν ανοίξουν τα σχολεία. Το παιδί υπεβλήθη σε τεστ για τον κοροναϊό το οποίο αρχικά βγήκε αρνητικό, αλλά στη συνέχεια και αφού ήδη είχε πάει στο σχολείο προέκυψε ότι είναι θετικό. Σήμερα αναμένεται να ληφθεί απόφαση για κλείσιμο του σχολείου. Παράλληλα έκλεισαν χθες λόγω κρούσματος το 9ο Δημοτικό Σχολείο Γλυφάδας και το 7ο Δημοτικό Σχολείο στη Δάφνη Υμηττού. Θετικός στον κοροναϊό αποδείχθηκε και δάσκαλος σε δημοτικό σχολείο στο Ηράκλειο της Κρήτης.