Υστερα από έναν χρόνο καθήλωσης των αεροσκαφών τύπου 737 MAX, η Boeing αποφάσισε να αντικαταστήσει τον διευθύνοντα σύμβουλο, τον Ντένις Μουίλενμπουργκ.

Οι αλλαγές στην ανώτατη κλίμακα της ιεραρχίας πραγματοποιούνται καθώς η μεγαλύτερη κατασκευάστρια αεροσκαφών στον κόσμο προσπαθεί να ξεπεράσει την πρόκληση των δύο θανατηφόρων δυστυχημάτων αεροσκαφών του συγκεκριμένου τύπου. Αυτό το διάστημα η Boeing κάνει πραγματικό αγώνα δρόμου για να υιοθετήσει αλλαγές στα αεροσκάφη 737 MAX και να κερδίσει ξανά την πιστοποίηση των αρμόδιων εποπτικών και ρυθμιστικών αρχών για να μπορούν αυτά να αρχίσουν να μεταφέρουν ξανά επιβάτες.

Ο πρόεδρος της εταιρείας Ντέιβιντ Καλχούν θα αναλάβει από τις 13 Ιανουαρίου και καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου, όπως ανέφερε η εταιρεία, η οποία στη σχετική ανακοίνωση επισήμανε πως μια τέτοια αλλαγή στην ηγεσία ήταν απαραίτητη για να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη προς αυτήν. Οι μέτοχοι της Boeing είχαν ενοχληθεί επίσης από τη δημόσια κριτική που έχουν ασκήσει στην εταιρεία για την υπόθεση και οι ρυθμιστικές αρχές, και ιδιαίτερα η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA), η οποία είναι η κατεξοχήν αρμόδια για να δώσει πιστοποίηση στη χώρα αυτή για τον συγκεκριμένο τύπο.

Οι προσδοκίες για την απομάκρυνση του Μουίλενμπουργκ από το πόστο του είχαν αρχίσει να δημιουργούνται εδώ και αρκετούς μήνες και είχαν ενταθεί τον Οκτώβριο, όταν το Διοικητικό Συμβούλιο του είχε αφαιρέσει τον τίτλο του προέδρου.

Πριν από λίγες μόνο ημέρες η Boeing είχε αποφασίσει να αναστείλει προσωρινά την κατασκευή των 737 ΜΑΧ, τα οποία είναι άγνωστο προς το παρόν πότε θα επιστρέψουν στον αέρα. Η Boeing έχει δεχθεί ήδη από την υπόθεση οικονομικό πλήγμα της τάξης των 9 δισ. δολαρίων.

Την υπόθεση περιπλέκει ακόμα περισσότερο το γεγονός ότι τα 737 είναι ο τύπος με τις μεγαλύτερες πωλήσεις για την Boeing. Ολα τα 737 ΜΑΧ έχουν καθηλωθεί από τον Μάρτιο αναγκάζοντας την κατασκευάστρια εταιρεία να αναστείλει τις παραδόσεις νέων και να μειώσει την παραγωγή.

Σήμερα βρίσκονται καθηλωμένα περίπου 800 αεροσκάφη 737 ΜΑΧ, είτε καινούργια που δεν έχουν παραδοθεί ακόμη στις εταιρείες είτε αεροσκάφη που έχουν παραδοθεί στους αερομεταφορείς, οι οποίοι όμως δεν μπορούν να μεταφέρουν με αυτά επιβάτες. Τα 737 ΜΑΧ καθηλώθηκαν ύστερα από δύο συντριβές αεροσκαφών του συγκεκριμένου τύπου, στην Ινδονησία και στην Αιθιοπία, με 346 συνολικά νεκρούς.

ΜΕΓΑΛΟ ΠΛΗΓΜΑ. Η πίεση για την Boeing να βρει λύση στο θέμα των 737 ΜΑΧ αυξάνεται συνεχώς. Η αμερικανική εταιρεία δεν αποτελεί μόνο κατασκευάστρια επιβατικών αεροσκαφών αλλά είναι επίσης από τους μεγαλύτερους προμηθευτές στρατιωτικού εξοπλισμού στις ΗΠΑ. Για τον λόγο αυτόν το πλήγμα στο κύρος της από την όλη υπόθεση είναι ακόμα μεγαλύτερο.

Επίσης από τα προβλήματα στην παραγωγή και στις πωλήσεις των 737 ΜΑΧ έχουν αυξηθεί σημαντικά οι πιέσεις και από υποκατασκευαστές συστημάτων και εξαρτημάτων με τους οποίους συνεργάζεται η Boeing. Οι εταιρείες αυτές έχουν εξίσου πολλά να χάσουν από την όλη υπόθεση, αφού τα ποσά που παίζονται στο τραπέζι είναι πολύ μεγάλα και μετριούνται σε δισ. δολάρια.

Η τοποθέτηση στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου τού Καλχούν μπορεί να δώσει περισσότερο χρόνο στην εταιρεία για να δει σε ποια κατεύθυνση θα πάει. Ο Καλχούν έχει διατελέσει επικεφαλής της ιδιωτικής επενδυτικής εταιρείας (private equity) Blackstone Group αλλά δεν έχει μεγάλο τεχνολογικό υπόβαθρο.

Το μέλος του διοικητικού συμβουλίου Λόρενς Κέλνερ θα αναλάβει καθήκοντα μη εκτελεστικού προέδρου. Ο υπεύθυνος οικονομικών (CFO) Γκρεγκ Σμιθ θα αναλάβει καθήκοντα μεταβατικού διευθύνοντος συμβούλου ώσπου να ολοκληρωθεί η αλλαγή ηγεσίας.