Πέμπτοι απο το τέλος μεταξύ των χωρών του Ο.Ο.Σ.Α , βρίσκονται οι Έλληνες μαθητές και μαθήτριες και στην νέα έκθεση για την εκπαίδευση του Οργανισμού PISA 2018 που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.

Ένα υψηλό ποσοστό μαθητών των ελληνικών σχολείων δε (19,9% σε σχέση με τον μέσο όρο των χωρών του Ο.Ο.Σ.Α) κατατάσσονται στα χαμηλότερα επίπεδα εγγραμματισμού και στα τρία γνωστικά επίπεδα που εξετάζονται στον διαγωνισμό  (Κατανόηση κειμένου, Μαθηματικά, Φυσικές επιστήμες). Στα ίδια επίπεδα ή χαμηλότερα βρίσκονται οι χώρες  Κολομβία, Χιλή, Μεξικό.

Μάλιστα στην Ελλάδα, η παιδεία αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά ταξική, καθώς οι μαθητές που προέρχονται από ευνοϊκά κοινωνικό- οικονομικό περιβάλλοντα σημείωσαν καλύτερες επιδόσεις στην Κατανόηση κειμένου από όσους προέρχονταν από μη ευνοϊκά κοινωνικοοικονομικά περιβάλλοντα, με διαφορά 84 μονάδων…

Παρόλα αυτά οι Έλληνες μαθητές προσπαθούν, καθώς περίπου το 12% των μαιθητών που προέρχονται από μη ευνοϊκό κοινωνικο-οικονομικό περιβάλλον πέτυχαν επιδόσεις που τους κατέταξαν στο υψηλότερο 25% της βαθμολογίας της χώρας, κάτι που δείχνει ότι τα ταξικά εμπόδια, δεν μπορούν να κάμψουν την θέληση πολλών νέων.

Στο PISA 2018 πηραν μέρος περίπου 600.000 μαθητές, αντιπροσωπευοντας περίπου 32 εκατομμύρια 15χρονους από σχολεία των 79 χωρών και οικονομιών που συμμετείχαν στον διαγωνισμό. Στην Ελλάδα, 6.403 μαθητές από 256 σχολεία πήραν μέρος, εκπροσωπώντας 95.370 15χρονους μαθητες (που είναι το 93% του συνολικού πληθυσμου των 15χρονων της χώρας.

Όπως πάντα στην νέα έκθεση για την εκπαίδευση του Ο.Ο.Σ.Α τα κορίτσια απέδωσαν σημαντιικά καλύτερα από τα αγόρια, ενώ στις κορυφή της λίστας των καλύτερων επιδόσεων. Το Πεκίνο, η Σαγκάη, οι πόλεις  Jiangsu και Zhejiang (Κίνα) καιη Συγκαπουρη ήταν πρώτες στη λίστα όλων των χωρών της εκθεσης και απο τις χώρες του ΟΟΣΑ, η Εσθονία, ο Καναδάς, η Φιλανδία και η Ιρλανδία.

Το σύνολο της έκθεσης παρατίθεται παρακάτω:

http://iep.edu.gr/images/IEP/GENERAL/Anakoinoseis/2019_12_03_pisa_results_2018.pdf