Υστερα από τέσσερα χρόνια κυβερνητικών διακηρύξεων για την πάταξη της λαθρεμπορίας στα υγρά καύσιμα, το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης στο νομοσχέδιο που κατέθεσε χθες για την αναπτυξιακή τράπεζα, περνά άρθρα σύμφωνα με τα οποία επεκτείνει την εγκατάσταση του συστήματος εισροών – εκροών καυσίμων και πέραν των βενζινάδικων αλλά και προτείνει τη θέσπιση τσουχτερών προστίμων στους παραβάτες, χωρίς όμως να είναι ικανά να εφαρμοστούν αφού προϋποθέτουν την έκδοση κοινών υπουργικών αποφάσεων.

Με πιο απλά λόγια, ο πόλεμος κατά της παράνομης διακίνησης και νοθείας υγρών καυσίμων μένει και πάλι στα χαρτιά, όπως συνέβη τόσο στην τετραετία της σημερινής κυβέρνησης όσο και στα έξι χρόνια πριν από το 2015 από τότε που θεσπίστηκαν για πρώτη φορά μέτρα αντιμετώπισης των λαθρεμπόρων.

Ειδικότερα, με το άρθρο 30 που συμπεριλαμβάνεται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης προβλέπεται η υποχρεωτική εγκατάσταση ολοκληρωμένου συστήματος παρακολούθησης και ηλεκτρονικής μετάδοσης δεδομένων εισροών ή και εκροών στο οποίο συνδέεται και φορολογικός ηλεκτρονικός μηχανισμός στις εγκαταστάσεις πρατηρίων παροχής καυσίμων και ενέργειας ιδιωτικής χρήσης:

1Για την εξυπηρέτηση των οχημάτων και μηχανημάτων έργου εργοταξίων, μεταλλείων, ορυχείων, λατομείων και άλλων εγκαταστάσεων προσωρινής λειτουργίας.

2Εντός των σταθμών υπεραστικών λεωφορείων (ΚΤΕΛ) ή και εντός σταθμών φορτοεκφόρτωσης φορτηγών αυτοκινήτων.

3Εντός κέντρων αποθήκευσης και διανομής.

4Για τον εφοδιασμό των ιδιοκτητών ή μισθωμένων φορτηγών αυτοκινήτων.

5 Για τις εγκαταστάσεις που εξυπηρετούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς των εταιρειών ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ, των ΟΤΑ.

6 Για τις εγκαταστάσεις που εξυπηρετούν σιδηροδρομικές γραμμές έλξης και κάθε είδους σιδηροδρομικό όχημα.

7Για τις εγκαταστάσεις αποθήκευσης και διακίνησης καυσίμων των Ενόπλων Δυνάμεων.

8Σε πλωτά εφοδιαστικά – μεταφορικά μέσα ναυτιλιακού καυσίμου.

9Σε όσους κατέχουν άδεια διάθεσης βιοκαυσίμων και εισάγουν άκυκλους υδρογονάνθρακες (μεθανόλη, αιθανόλη κ.λπ.). Επίσης συστήματα εισροών – εκροών τοποθετούνται σε αεροδρόμια, εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών, διυλιστήρια, προμηθευτικούς συνεταιρισμούς κ.λπ.

-Τι προτείνουν άλλες διατάξεις του νόμου;

-Πώς αλλάζει στον δανεισμό και πώς επηρεάζονται οι τράπεζες;

-Τι αλλαγές έρχονται για τα ταμεία;

Διαβάστε όλο το ρεπορτάζ στην έντυπη έκδοση των ΝΕΩΝ της Τρίτης

Σύστημα εισροών – εκροών παντού, αλλά στα χαρτιά