Για τον πρωταγωνιστή της ταινίας Κρίστοφερ Λι το φιλμ «The Wicker Man» δεν ήταν απλώς η αγαπημένη του αλλά και η καλύτερη βρετανική παραγωγή όλων των εποχών. Σε σενάριο του Αντονι Σάφερ και σκηνοθεσία του Ρόμπιν Χάρντι (αριστερά), που απεβίωσε την περασμένη Παρασκευή σε ηλικία 86 ετών, το ιδιαίτερο φιλμ κατόρθωσε να επιβιώσει της εμπορικής αποτυχίας του. Στήθηκε στη χειρότερη περίοδο της αγγλικής κινηματογραφικής βιομηχανίας (το 1973 έπνεε τα λοίσθια) μετά την ανάγκη του Λι να ξεφύγει από το στερεότυπο του Δράκουλα («πίστευα πως κάποιος έπρεπε να δώσει στο φανταστικό σινεμά μια σύγχρονη ταινία αντάξια της κληρονομιάς του») με τον Εντουαρντ Γούντγουορντ στον ρόλο ενός αστυνομικού που εξερευνώντας την εξαφάνιση ενός κοριτσιού φθάνει σε ένα απόμακρο νησί κάπου στη Σκωτία. Εκεί ανακαλύπτει πως οι κάτοικοι ανήκουν σε μια παγανιστική αίρεση –και μάλιστα ετοιμάζουν επιμελώς μια ανθρωποθυσία. Βασισμένος σε ιστορικά συγγράμματα, ο Χάρντι επιχείρησε μια θεαματική ανάπλαση εκείνων των δοξασιών, στήνοντας μια λουσμένη στο φως του ήλιου ταινία τρόμου που διακριτικά, μα και υποδειγματικά, λειτουργεί και σαν κριτική της θρησκευτικής ιδεοληψίας. Τρεις διαφορετικές εκδοχές κυκλοφορούν σήμερα στην αγορά, ο Νίκολας Κέιτζ πρωταγωνίστησε σε ένα παράδοξο ριμέικ το 2006, ενώ ο ίδιος ο Χάρντι κατόρθωσε να γυρίσει μόλις άλλες δύο, ελάχιστα ενδιαφέρουσες ταινίες –η τελευταία αποτέλεσε «άτυπο» σίκουελ με τίτλο «The Wicker Tree». Κι όμως, το «Wicker Man» του 1973 αρκεί για να τον μνημονεύουμε αιωνίως. Συμβαίνουν κι αυτά στο σινεμά.