Ο Παναγιώτης Μαυρίκος ήταν δημοσιογράφος και - αμφιλεγόμενος - εκδότης πληθώρας εντύπων. Το όνομα του πρόσφατα είχε εμπλακεί στο λεγόμενο κύκλωμα των εκβιαστών. Εκτός από τις εκδοτικές του ανησυχίες ο Μαυρίκος φαίνεται ότι είχε και πολιτικές αφού τον Μάρτιο του 2015 προχώρησε στην ίδρυση ενός κόμματος το οποίο ονόμασε ως «ΔΕΞΙΑ – Νέο Δεξιό Κόμμα».

Η εμφανισή του στα πολιτικά και εκδοτικά πράγματα άρχισε το 2006 όταν ξαφνικά - χωρίς διαφήμιση - εμφανίστηκε σε ορισμένα κεντρικά περίπτερα της Αθήνας εφημερίδα με τον τίτλο Ακρόπολη.

Λίγες εβδομάδες αργότερα ο εκδότης της - ο Παναγιώτης Μαυρίκος - έστειλε επιστολές προς κορυφαίους υπουργούς της τότε κυβέρνησης Καραμανλή ζητώντας διαφήμιση.

Παρά το γεγονός ότι η κυκλοφορία της Ακρόπολης ήταν τόσο χαμηλή που δεν αναφέρονταν καν στα δελτία κυκλοφορία των εφημερίδων ο ίδιος επέκτεινε τις εκδοτικές του δραστηριότητες.

Παρακολουθούσε στην Επιτροπή Σημάτων του υπουργείου Εμπορίου τον χρόνο λήξης των σημάτων εφημερίδων που είχαν κλείσει και, μόλις διαπίστωνε ότι οι κάτοχοί τους δεν ανανέωναν τους τίτλους, έσπευδε και τους κατοχύρωνε.

Εφτασε να κατέχει τίτλους όπως η Ακρόπολη, οι 24 Ωρες, η Μεσημβρινή, ο Ελληνικός Βορράς, η Αθλητική Ημέρα, η Επικαιρότητα προκαλώντας την ενόχληση των προηγούμενων κατόχων αυτών των τίτλων.

«Ναυαρχίδα» του ήταν η εφημερίδα Ακρόπολις η οποία πρόσφατα άλλαξε όνομα - και από το ιστορικό «Ακρόπολις» μεταλλάχτηκε στο «Ακρόπολη» αφού οι κληρονόμοι των πρώην ιδιοκτητών της ιστορικής εφημερίδας του πάλαι ποτέ Συγκροτήματος Μπότση είχαν καταφύγει στα δικαστήρια εναντίον του γιατί η εφημερίδα του Μαυρίκου είχε μετατραπεί σε όργανο της Χρυσής Αυγής την περίοδο της κυβέρνησης Σαμαρά - και θεώρησαν ότι αυτό τη δυσφημούσε και την απαξίωνε .

Έτσι η εφημερίδα άλλαξε τίτλο και γραμματοσειρά σε «Ακρόπολη» - και άρχισε νέα αρίθμηση από φύλλο 1 κλπ.

Ανάλογη ενόχληση υπήρξε και από τους κατόχους του τίτλου της επίσης ιστορικής εφημερίδας Μεσημβρινή. Είχε κυκλοφορήσει το φύλλο το 2006 για να αναστείλει τελικά την έκδοση ελάχιστες ημέρες αργότερα.

Οι εφημερίδες του είχαν - κατά καιρούς - από κεντροδεξιά έως ακροδεξιά κατεύθυνση.

Ο Μαυρίκος είχε εμπλακεί και στο κύκλωμα των εκβιαστών. Σύμφωνα με τις κατηγορίες ο Μαυρίκος και οι άλλοι δύο δημοσιογράφοι φέρονται ότι, αποτελούσαν μέλη εγκληματικής οργάνωσης, που προσπάθησε να εκβιάσει την υπεύθυνη του γραφείου Τύπου και Επικοινωνίας του διευθύνοντος συμβούλου της ΕΥΔΑΠ, προκειμένου να αποσπούν χρηματικά ποσά από τον προϋπολογισμό της ΔΕΚΟ για ευνοϊκά η μη ευνοϊκά δημοσιεύματα.

Μάλιστα εναντίον τους ασκήθηκε ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος για: ένταξη και συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση με σκοπό το οικονομικό όφελος, εκβίαση κατ' επάγγελμα και κατά συναυτουργία, καθώς και για δωροδοκία, ενώ στον εκδότη ασκήθηκε επιπλέον ποινική δίωξη για παράβαση του νόμου περί όπλων.

Ο εκδότης της Ακρόπολης είχε αφεθεί ελεύθερος, με εγγύηση 50.000 ευρώ και απαγόρευση εξόδου από τη χώρα. Το κύκλωμα ξεσκεπάστηκε μετά τις καταγγελίες της Αμαλίας Κάντζου, υπεύθυνης του γραφείου Τύπου της ΕΥΔΑΠ και ηχογραφημένες συνομιλίες από τον υπερκοριό της ΕΥΠ.

Τον Μάρτιο του 2015 προχώρησε στην ίδρυση ενός κόμματος το οποίο ονόμασε ως «ΔΕΞΙΑ – Νέο Δεξιό Κόμμα». Ο ίδιος αυτοπλασάρονταν ως ο «Αλέξης Τσίπρας της Δεξιάς», ενώ στην ιδρυτική του διακήρυξη είχε επισημάνει την αφοσίωση στα πατριωτικά ιδεώδη.

Κατά τη διάρκεια της κυβέρνησης Καραμανλή χρημάτισε υποδιοικητής στο Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Αττικής.

Ο Μαυρίκος επιχείρησε να διεκδικήσει και τον δημαρχιακό θώκο του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας καταθέτοντας υποψηφιότητά στον Πειραιά χωρίς όμως αποτέλεσμα.

Ο Μαυρίκος είχε βρεθεί στην επικαιρότητα λίγο πριν έρθει στο φως η υπόθεση των εκβιασμών, όταν, μέσα από τη συχνότητα της ΕΡΤ, είχε επιτεθεί στον τότε πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας Βαγγέλη Μεϊμαράκη - και μάλιστα το μεσημέρι της ίδιας ημέρας που θα διεξαγόταν το ντιμπέιτ μεταξύ των κ. Μεϊμαράκη και Τσίπρα.

Η ΕΡΤ είχε επιλέξει - εκείνη τη συγκεκριμένη ημέρα - να φιλοξενήσει συνέντευξη του Παναγιώτη Μαυρίκου με αφορμή δυσφημιστικό για τον Μεϊμαράκη, όπως αποδείχτηκε, πρωτοσέλιδο της Ακρόπολης

Όπως είχε προκύψει τότε, από τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν στη «Διαύγεια», η διοίκηση της ΝΕΡΙΤ είχε αποφασίσει την παραχώρηση δωρεάν χρόνου και χώρου προβολής στα site της εφημερίδας «Ακρόπολη» και «24 Ώρες», έναντι 3.000 ευρώ μηνιαίως. Η σύμβαση είχε ανανεωθεί από τη διοίκηση της ΕΡΤ, με την επαναλειτουργία της.