«Αποκλεισμένα» είναι από χθες τα ταξιδιωτικά πρακτορεία της χώρας από τουλάχιστον 32 αεροπορικές εταιρείες του εξωτερικού, οι οποίες σταμάτησαν να δέχονται κρατήσεις εισιτηρίων από Ελλάδα.

Οι ξένες εταιρείες αφαίρεσαν την πλακέτα τους από το σύστημα BSP Ελλάδας, με αποτέλεσμα τα τουριστικά γραφεία να μην μπορούν να κάνουν κρατήσεις και αγορά αεροπορικών εισιτηρίων.

Συγκεκριμένα, οι αεροπορικές εταιρείες –παρότι υπάρχουν εγγυητικές επιστολές των ελληνικών τουριστικών γραφείων –φοβούνται ότι δεν θα πληρωθούν για τα αεροπορικά εισιτήρια που εκδίδονται στη χώρα μας.

Πρόκειται για κίνηση η οποία θεωρείται ιδιαίτερα αρνητική για τον ελληνικό τουρισμό, καθώς οι αεροπορικές προτρέχουν να θεωρήσουν ότι θα καταρρεύσει το ελληνικό τραπεζικό σύστημα και οι εγγυητικές δεν θα έχουν αξία.

«Η συναλλακτική δραστηριότητα στη χώρα υπέστη απρόβλεπτο ισχυρότατο κλονισμό με την επιβολή των γνωστών περιορισμών στην κίνηση των κεφαλαίων και τη συνεπακόλουθη τραπεζική αργία» αναφέρει χαρακτηριστικά στην επιστολή της προς τα ελληνικά τουριστικά γραφεία η γερμανική Lufthansa, η οποία απαιτεί από τα γραφεία από σήμερα 8 Ιουλίου να καταβάλλουν την αξία των εισιτηρίων «είτε με χρέωση πιστωτικής κάρτας μέσω BSP είτε με μετρητά που θα πληρώνουν στα εκδοτήρια της εταιρείας».

Πάντως, τα μεγάλα τουριστικά πρακτορεία που έχουν συνεργασίες στο εξωτερικό εξακολουθούν να έχουν τη δυνατότητα να κάνουν κρατήσεις εισιτηρίων, αλλά μόνο από το εξωτερικό, όπως και οι ιδιώτες με πιστωτική κάρτα ή μετρητά.

ΠΑΓΩΜΑ. Οι υπόλοιποι αντιμετωπίζουν το πάγωμα από τις αεροπορικές εταιρείες όπως η Turkish Airlines, η οποία σε ενημέρωση που έκανε χθες προς τους συνεργάτες της επισημαίνει ότι λόγω των οικονομικών εξελίξεων στην Ελλάδα είναι αναγκασμένη να αφαιρέσει τη δυνατότητα έκδοσης εισιτηρίων από όλα τα ελληνικά πρακτορεία.

Ανάλογη είναι και η ανακοίνωσή της Emirates, η οποία μεταξύ των άλλων επισημαίνει: «Η Emirates επιβεβαιώνει την εμπορική απόφασή της να παύσει προσωρινώς την πώληση εισιτηρίων της εταιρείας μέσω ταξιδιωτικών πρακτορείων και tour operators που έχουν τη βάση τους στην Ελλάδα. Ωστόσο, η εταιρεία διατηρεί τις ήδη ισχύουσες επιλογές έκδοσης και κράτησης εισιτηρίων μέσω του γραφείου κράτησης και έκδοσης εισιτηρίων της Emirates στην Αθήνα, μέσω του τηλεφωνικού κέντρου εξυπηρέτησης πελατών και ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας της».

Ανάλογες επιστολές έχουν στείλει η Virgin, η Qatar, η Qantas, η Air Baltic, η Pegasus, η China Airlines, η China Eastern, η China Southern, η Philippines και η Cathay. Επίσης, πάνω από 15 εταιρείες είναι σε αναμονή και εξετάζουν αν θα προβούν σε ανάλογη κίνηση.

Σημειώνεται ότι ήδη η ΙΑΤΑ αποφάσισε πως οι εκκαθαρίσεις στο σύστημα για τις ελληνικές κρατήσεις αεροπορικών εισιτηρίων γίνονται πλέον σε εβδομαδιαία βάση, αντί του παραδοσιακού 15νθημέρου.

Στο 80% οι ακυρώσεις. Σύμφωνα με την πρόεδρο της Ενωσης Ξενοδόχων Ζακύνθου Χριστίνα Τετράδη, οι ακυρώσεις των μεμονωμένων πελατών έχουν φτάσει στο 80%.«Το σημαντικό που πρέπει να αναφερθεί είναι ότι λόγω της πολιτικής και οικονομικής κατάστασης που επικρατεί στην Ελλάδα παρατηρείται πάγωμα των κρατήσεων της τελευταίας στιγμής, ενώ οι ακυρώσεις των μεμονωμένων πελατών εσωτερικού και εξωτερικού, δηλαδή αυτών που κάνουν κρατήσεις μόνοι τους και όχι μέσω tour operators, φτάνουν το 80%. Οι tour operators δεν έχουν προβεί ακόμα σε μαζικές ακυρώσεις κρατήσεων» λέει χαρακτηριστικά.

Το μεγάλο πρόβλημα όμως των ξενοδόχων, προσθέτει, είναι οι προμήθειες των ξενοδοχείων, τόσο σε επίπεδο επισιτισμού (τρόφιμα, ποτά) όσο και σε λοιπά λειτουργικά είδη (είδη καθαρισμού και λοιπά αναλώσιμα), δεδομένου ότι τα περισσότερα είναι εισαγόμενα και ήδη παρατηρούνται ελλείψεις, επειδή οι προμηθευτές δεν μπορούν να κάνουν εμβάσματα για να τα εισάγουν.