Το νέο Toyota Auris ανεβάζει τον πήχη στην κατηγορία του με όπλο την πιο σπορτίβ εμφάνιση, το πλούσιο εξοπλιστικό του υπόβαθρο αλλά και ένα νέο μοτέρ, 1.2 λίτρων τούρμπο που θα φέρει ανησυχίες στον ανταγωνισμό και σίγουρα αποτελεί τον άσο στο μανίκι του μικρομεσαίου ιαπωνικού μοντέλου.

Η φρεσκαρισμένη εμφάνιση του οφείλετε στα νέα φανάρια τα οποία είναι τεχνολογίας LED, την μάσκα με το φιλέτο χρωμίου και την πιο σπορ γρίλια. Ανάλογες ανανεώσεις στη σχεδίαση είχαμε και στο πίσω τμήμα του αυτοκινήτου

Ακόμη πιο ποιοτικό είναι το εσωτερικό του ενώ η λειτουργικότητα των χειριστηρίων ανέβηκε ένα σκαλί πιο πάνω. Μας άρεσε ο εύχρηστος πίνακας οργάνων, η έγχρωμη οθόνη 4,2’’, ενώ στροφόμετρο και ταχύμετρο εσωκλείονται σε τρισδιάστατα πλαίσια. Τα πλήκτρα που πλαισιώνουν την οθόνη αφής 7’’ του συστήματος Toyota Touch ΙΙ στο κέντρο του ταμπλό λειτουργούν κι αυτά με την αφή.

Ο χώρος των επιβατών παραμένει άνετος ενώ ο όγκος για τις αποσκευές είναι στα 360 λίτρα .

To νέο 1.200αρι τούρμπο μοτέρ των 116 ίππων

Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος μας ο νέοςβενζινοκινητήρας 1.2 T, ο οποίος μπορεί να βγάλει εις πέρας το πολυσχιδές έργο του. Ο βενζινοκινητήρας 1.33 παραμένει στη βάση της γκάμας ενώ η παρουσία των «μικρών» κυβικών ενισχύεται από τον ολοκαίνουργιο 1.2 τούρμπο. Το νέο μοτέρ αποδίδει 116 ίππους (!) από τις 5.200 έως τις 5.600 σ.α.λ. Συνδυάζεται με εξάρι κιβώτιο και υπόσχεται κατανάλωση καυσίμου στα 4,7 λίτρα/100χλμ.

Το νέο τούρμπο 1.200αρι μοτέρ ταιριάζει ταμάμ με τα κιλά και το αμάξωμα του νέου Auris. Έχει σπιρτάδα, το εξάρι κιβώτιο σου …λύνει τα χέρια στους ανοιχτούς δρόμους και δεν κομπιάζει σε κανένα σημείο του στροφομέτρου. Έχει πολιτισμένη λειτουργία, κάτι στο οποίο συμβάλουν και οι εξαιρετικές αναρτήσεις που παραπέμπουν σε μοντέλο μεγάλης κατηγορίας.

Σαφώς, η επόμενη επιλογή είναι ο ντίζελ 1,4 D-4D με κατανάλωση καυσίμου 3,4 λίτρα/100χλμ που με τις εκπομπές CO2 στα 99 γρ./χλμ. (με την προσθήκη NSR) απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας. Ο γνώριμος βενζίνης 1.33 παραμένει στη γκάμα. Στο μέλλον θα δούμε και ένα νέο ντίζελ, το 1,6 D-4D των 112 ίππων και 270 Nm ροπής που έχει εξελιχθεί μαζί με την BMW.

Το νέο μοντέλο είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε στις Βρυξέλλες. Επιλέξαμε την έκδοση των 1.2 λίτρων, όπου το μοτέρ έδειχνε πρόθυμο στις απαιτήσεις μας, ακόμη και όταν το ζορίσαμε στην αριστερή λωρίδα. Στις αστικές διαδρομές μας γοήτευσε η εξαιρετική ποιότητα κύλισης, έδειχνε στιβαρό, χωρίς μεγάλες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και προβλέψιμο.

Το «πακέτο» ασφαλείας Toyota Safety Sense χωρίς χρέωση

Το ανανεωμένο Toyota Auris θα εφοδιάζεται με το πακέτο Toyota Safety, το οποίο περιλαμβάνει τέσσερα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας. Το πρώτο είναι το Pre-Collision System το οποίο μπορεί να φρενάρει το αυτοκίνητο σε ταχύτητες έως 30 χλμ./ώρα πχ στην περίπτωση που ο οδηγός είναι αφηρημένος. Επίσης, υπάρχει το Lane Departure Alert που ειδοποιεί τον οδηγό για τυχόν ακούσια αλλαγή λωρίδας, ενώ το Road Sign Assist διαβάζει πινακίδες του δρόμου ώστε να τις απεικονίζει στην οθόνη. Ιδιαίτερα χρήσιμο και το Auto High Beam, που παρέχουν ένα ευρύτερο φάσμα φωτισμού, χωρίς να τυφλώνουν τους οδηγούς των μπροστά ή απέναντι αυτοκινήτων, αλλά και τους πεζούς.

ΝΕΟ ΤΟΥΟΤΑ AURIS 1.2T

Διαστάσεις Μήκος: 4.330, Πλάτος: 1.760, Ύψος: 1.475 χιλιοστά

Κυβισμός: 1.197 κ.εκ.

Ισχύς: 116 ϊπποι /5.200-5.600 σ.α.λ.

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ/ώρα: 10,1”

Τελική ταχύτητα 200 χλμ/ώρα

Μέση κατανάλωση 4,7 λτ/100 χλμ

Εκπομπές CO2 109 γρ/χλμ