Αν η μόδα χρησιμεύει ως ανακλαστήρας της κοινωνίας τότε το νόμισμα που λέγεται «θέση της γυναίκας» μάλλον δέχεται επιθέσεις και στις δύο του όψεις. Ας πούμε ότι η μία είναι η επίσημη, καθωσπρέπει recto πλευρά του. Και την παρακολουθούμε μέσα από το πρόσφατο σώου της Chanel που παρουσιάστηκε στο Ζάλτζμπουργκ της Αυστρίας. Η πίσω όψη του νομίσματος, η verso δηλαδή πλευρά, ήταν η υπερπαραγωγή του σώου εσωρούχων Victoria’s Secrets στο Λονδίνο.
Το σώου της Victoria’s Secrets παρουσιάστηκε με διαφορά 24 ωρών από τη συλλογή Chanel «Métiers D’Arts 2014-15: Paris-Salzburg » και οδήγησε στο Λονδίνο έναν στόλο όμορφων νέων γυναικών που κυκλοφορούν σε λίγες πασαρέλες και πολλές διαφημιστικές καμπάνιες εσωρούχων. Γνωστά ως Άγγελοι της Βικτόρια , εμφανίζονται στο ετήσιο σώου -πολυαναμενόμενο για συγκεκριμένες πληθυσμιακές ομάδες- με ελάχιστα ρούχα, πολλή χρυσόσκονη , φτερά αγγέλων και ψηλά τακούνια.
Η διαφορά ύφους από το βαρύ περιβάλλον της Chanel δεν ήταν αυτό που θα λέγαμε παρηγορητική. Οι πολύωρες προετοιμασίες και ο μηντιακός βομβαρδισμός από ξανθιές μπούκλες, αδύνατες κνήμες και ημίγυμνες καμπύλες αναπτερώνουν το φαντασιακό των αρρένων και συνθλίβουν την αυτοπεποίθηση των θηλέων .
Συμπέρασμα; Το σύγχρονο νόμισμα της γυναικείας παρουσίας που κυκλοφόρησε τα τελευταία 24ωρα στην περιοχή της ευρωζώνης είναι συνδεδεμένο με το σύστημα της παγκόσμιας αγοράς της κουλτούρας του θεάματος . Η προοπτική όμως να συμβάλλει σε μία τροχιά ανάπτυξης της γυναικείας μοίρας στο παγκόσμιο χωριό με όρους εκπαίδευσης, κοινωνικής αναγνώρισης, ισότητας , υγείας είναι μηδαμινή. Οι μπλούζες με βολάν της Χάϊντι και οι χρυσοί στηθόδεσμοι δεν είναι παράγοντες ενίσχυσής του.