Η έννοια της Δημοκρατίας

Αιμίλιος Ιωαννίδης

ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ

Τι είναι δημοκρατία; Ποιος είναι ο ορισμός της; Ο κάθε ένας, είτε πολιτικός είτε όχι, ερμηνεύει την έννοιά της κατά το δοκούν. Οταν λέμε ότι στη δημοκρατία είμαστε όλοι ίσοι δεν εννοούμε ότι εξισώνεται ο εργάτης με τον επιστήμονα. Πιστεύουμε όμως ότι είναι ίσοι ενώπιον της Δικαιοσύνης, των Αρχών, της Διοίκησης και του δικαιώματος στην εργασία. Σε αυτό πιστεύω ότι συμφωνούμε όλοι.

Ομως, όταν κλείνονται τα λιμάνια, τα μουσεία, τα νοσοκομεία, τα σχολεία, τα μέσα μαζικής μεταφοράς και τα ΜΜΕ που από πολλούς αφαιρούν το δικαίωμα της εργασίας και από άλλους το δικαίωμα της υγείας, της μεταφοράς του, της ενημέρωσής του και της μόρφωσής του αυτό το λένε δημοκρατία; Το κράτος χάνει έσοδα, αυτό το ονομάζουν δημοκρατία;

Γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θέλει τις ιδιωτικοποιήσεις; Γιατί δεν θέλει επενδύσεις και μάλιστα ο αρχηγός του βροντοφωνάζει ότι μόλις γίνει «κυβερνήτης» θα τις καταργήσει; Ακόμη και για τον αγωγό ΤΑΡ έφερε αντιρρήσεις, που το κράτος θα λάβει –δεν θα δώσει –και θα έχουμε μερικές χιλιάδες θέσεις εργασίας.

Σε αυτά θα απαντήσω με αριθμούς που δεν αμφισβητούνται. Τι ποσοστό σε ψήφους είχε ο ΣΥΡΙΖΑ πριν από την κρίση; 3,50%- 4,25%. Τι ποσοστά έχει σήμερα με την κρίση; 22%! Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι δεν τον συμφέρει η ευημερία των Ελλήνων γιατί χάνει ψήφους!

Μόλις καλυτερεύσει η ζωή μας, μειωθεί η ανεργία, σταματήσουν τα χαράτσια, σίγουρα θα επανέλθει στο 3%-4%. Γιατί δεν θέλει αποκρατικοποιήσεις; Γιατί μόνο στον δημόσιο τομέα μπορεί να κάνει απεργίες. Απλά πράγματα.

Επειδή κανένας δεν θέλει να δώσει τον ορισμό της έννοιας της δημοκρατίας, θα τον δώσω εγώ με λίγες λέξεις. Δημοκρατία είναι τα δικαιώματά σου να σταματούν εκεί ακριβώς που αρχίζουν τα δικά μου.

Ο ρόλος των γραφικών τεχνών

Δρ Αναστάσιος Ε. Πολίτης

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ

ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ

Οι πρόσφατες τραγικές αποφάσειςτων υπουργείων Παιδείας και Διοικητικής Μεταρρύθμισηςγια τηνκατάργηση τουεπί 40 χρόνια λειτουργούντοςΤμήματος Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών του ΤΕΙ Αθήνας καιγια τηνκατάργηση των ειδικοτήτων των Γραφικών Τεχνών, Γραφιστικής, Φωτογραφίας και Διακόσμησης από τα Τεχνικά και Επαγγελματικά Λύκεια και Σχολές δείχνει μία ανεξήγητη (;) προσπάθεια εξόντωσης των γραφικών τεχνών συνολικά από τον εκπαιδευτικό χάρτη της χώρας!

Ομως, αν αυτές οι αποφάσεις συνδυαστούν με την κατάργηση του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου,με τη διακοπή της χρηματοδότησης των δημόσιων βιβλιοθηκών που τις οδηγεί στο κλείσιμο, την απαξίωση του Οργανισμού Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων και την πρόσφατη απόφαση ότι«οι ισολογισμοί θα μπορούν πλέον να δημοσιεύονται σε ιστότοπους» προκύπτει ότι υπάρχει συγκεκριμένο σχέδιο για την εξόντωση των γραφικών τεχνών, του Τύπου και των εντύπων, των εκδόσεων και της τυπογραφίας από τη βιομηχανία και από την κοινωνία και τον παραγωγικό ιστό των χιλιάδων επιχειρήσεων του κλάδου!

Θεωρίες συνωμοσίας; Μάλλον όχι, αν σκεφθεί κανείς ότι άλλοι κλάδοι, τμήματα και δομές εκπαίδευσης παραμένουν ανεπηρέαστα από πρακτικές αυτής της μορφής. Είναι πλέον φανερό ότι κάποιοι στο σύστημα εξουσίας θεωρούν ότι οι γραφικές τέχνες, οι εκτυπώσεις, η συσκευασία, ο Τύπος και οι εκδόσεις γίνονται πλέον με τη χρήση φωτοτυπικών συσκευών με το πάτημα ενός κουμπιού!

Οσοι έχουν αυτή την αντίληψη πλανώνται πλάνην οικτρά! Μιαματιά στη διεθνή πραγματικότητα από όσους θα είχαν την ελάχιστη επάρκεια αντίληψης για το τι είναι οι γραφικές τέχνες θα αποδείκνυε περίτρανα την παγκόσμια δυναμική και σπουδαιότητα των γραφικών τεχνών και της τεχνολογίας των media για την κοινωνία και την παιδεία.

Οι γραφικές τέχνες και η τεχνολογία των mediaσυγκροτούνται αυτόνομα παγκοσμίως απόεπιχειρήσεις,προμηθευτές, κατασκευαστές μηχανών, εξοπλισμού λογισμικού και συστημάτων παραγωγής. Περαιτέρω, το επιστημονικό πεδίο των γραφικών τεχνών συγκροτείται εδώ και δεκαετίες ως αυτόνομος ερευνητικός χώρος με ερευνητικούς φορείς, επιστημονικά και επαγγελματικά δίκτυα.

Παράλληλα,ανά τον κόσμο,υπάρχουν περί τα 200 πανεπιστήμια με τμήματα τεχνολογίας γραφικών τεχνών και μια συγκροτημένη τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση, όπουοι ειδικότητες των γραφικών τεχνών διδάσκονται στο επίπεδο του τεχνίτη και τεχνικού σε πλήρη ανάπτυξη. Με βάση τα παραπάνω, καταγγέλλω την προσπάθεια συνολικής εξόντωσης των γραφικών τεχνών στην Ελλάδα.

Οι Βαλκανικοί

Πόλεμοι – 100 χρόνια

Δρ Νικόλαος Κόλλιας

ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ

Οι Βαλκανικοί Πόλεμοι αποτελούν αναμφισβήτητα το σημαντικότερο εθνικό γεγονός του νεοελληνικού κράτους. Και χαρακτηρίζεται ως το σημαντικότερο γεγονός, διότι οι Ελληνες με τους αγώνες και τις θυσίες τους μόνο και χωρίς τη βοήθεια ή την παρέμβαση των ξένων δυνάμεων διπλασίασαν την Ελλάδα.

Με ενωμένο τον λαό, τον στρατό, την πολιτική ηγεσία και την πολιτειακή (ανάκτορα), η Ελλάδα κατήγαγε θρίαμβο μοναδικό. Απεδείχθη τι δυνατότητες έχει ο λαός μας, αν εμπνευστεί από μια ικανή ηγεσία και είναι ενωμένος.

Το 1912, παρά τις δύσκολες οικονομικές – κοινωνικές – στρατιωτικές συνθήκες, μπόρεσε το έθνος ενωμένο ν’ αντιμετωπίσει πολύ υπέρτερες δυνάμεις. Στην αρχή τους Τούρκους και στη συνέχεια τους Βουλγάρους.

Είναι καίριο το μήνυμα που αναδύεται απ’ το κατόρθωμα αυτό του ελληνισμού, για τις δύσκολες τωρινές στιγμές του έθνους. Αν ο λαός εμπνευστεί απ’ την ηγεσία του έθνους, οικονομική, πνευματική και προ πάντων πολιτική, μπορεί να σπάσει τον γόρδιο δεσμό της σημερινής τραγικής κατάστασης και να δει ν’ ανατέλλει και πάλι ο ήλιος της προόδου και της ακμής του έθνους.

Μέχρι τότε ό,τι είχαμε επιτύχει είχε πραγματοποιηθεί με τη βοήθεια των ξένων. Και την ελευθερία μας, με την βοήθεια των ξένων την επιτύχαμε το 1829. Γιατί ό,τι είχαν κερδίσει με τα κατορθώματά τους οι Ελληνες τα πρώτα χρόνια της Επανάστασης το κατέστρεψαν με τον εμφύλιο σπαραγμό.

Και τα Ιόνια Νησιά μάς τα δώρισε η Αγγλία το 1864. Και το 1881 μάς παραχώρησαν την Θεσσαλία και ένα τμήμα της Ηπείρου. Το 1912-13, καμία παρέμβαση και καμία βοήθεια δεν είχαν οι Ελληνες. Κι όμως, διπλασίασαν την Ελλάδα μέσα σε δυο χρόνια.

Το δίδαγμα είναι ολοζώντανο. Το παράδειγμα είναι μοναδικό. Για να αντιμετωπίσουμε την τραγικότητα αυτής της περιόδου που ζούμε, από τις δυσκολότερες εθνικές μας στιγμές, μόνο με ενωμένο τον λαό και την ηγεσία μπορούμε να το πετύχουμε.

Δυστυχώς, η ηγεσία δεν φαίνεται να έχει λάβει το μήνυμα των Βαλκανικών Πολέμων. Είναι ανάγκη να εορταστεί σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Σε κάθε γωνιά όπου υπάρχουν Ελληνες. Για να διδαχτούμε από τις θείες αυτές στιγμές, απ’ το συγκλονιστικό κατόρθωμα των Ελλήνων τότε. Διότι οι καιροί ου μενετοί.

Κλειστά περίπτερα

Ευάγγελος Σπανδάγος

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ – ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ

Σε πολλούς δρόμους της Αθήνας υπάρχουν κλειστά περίπτερα, πολλά από τα οποία αποτελούν εστίες μόλυνσης εφόσον έχουν μετατραπεί σε ουρητήρια και αφοδευτήρια. Οπως είναι επόμενο, η ύπαρξή τους συνεπάγεται και μια μεγάλη δυσφήμηση της πόλης.

Πρέπει λοιπόν ο κ. δήμαρχος Αθηναίων να δώσει άμεση εντολή για τη διάλυσή τους και παράλληλα η ΔΕΗ να εκδίδει σε ελάχιστο χρόνο το απαιτούμενο πιστοποιητικό της διακοπής του ηλεκτρικού ρεύματος.

Για τον Καραβάτζιο

Εύη Μελεζιάδου

ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

Στο κείμενο κάτω από τον τίτλο ΤΑ ΝΕΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ σχετικό με τον «Καραβάτζιο» που «έμπλεκε σε καβγάδες και σκότωσε για μια διαφωνία στο μπιλιάρδο» αισθάνομαι την ανάγκη να σημειώσω το εξής: όντως ο Καραβάτζιο έμπλεκε σε καβγάδες αλλά σκότωσε για μια διαφωνία στο παιχνίδι pallacorda (το τένις της εποχής) τον Ranuccio Tomassoni.