Ο λόρδος Πιλ φημίζεται για το χαρακτηριστικό βρετανικό φλέγμα του. Αυτές τις ημέρες όμως, ενόσω η Βρετανία αναμένει διακαώς τη γέννηση του πρώτου παιδιού του δούκα και της δούκισσας του Κέμπριτζ, ο άνθρωπος που έχει το μονοπώλιο των πορτρέτων και των οικοσήμων των Ουίνδσορ, έχει χάσει τη θρυλική αυτοπεποίθησή του: η ανεξέλεγκτη εμπορευματοποίηση που περιβάλλει το μελλοντικό πριγκιπικό μωρό ξεπερνά τον λόρδο Πιλ. Η βασιλική οικογένεια δεν υπόκειται σε αποκλειστική χρήση∙ ο καθένας είναι ελεύθερος να χρησιμοποιήσει τα σύμβολα της μοναρχίας για εμπορικούς σκοπούς σε βαθμό που δεν ξεπερνά τα όρια της ευπρέπειας. Οι «έμποροι του ναού» το γνωρίζουν και συναγωνίζονται σε φαντασία για να δημιουργήσουν προϊόντα που σχετίζονται με το ευτυχές γεγονός, το οποίο αναμένεται από ημέρα σε ημέρα. Πιάτα, κούπες, μπλουζάκια, σημαίες, μαξιλάρια… Στα καταστήματα με σουβενίρ, τα ράφια είναι έτοιμα για να υποδεχθούν την πλημμύρα των προϊόντων που θα φέρουν τη σφραγίδα του Γουίλιαμ και της Κέιτ. Λίγο πριν από την D-Day, η βασιλική φρενίτιδα στο εξωτερικό, και ειδικά στις ΗΠΑ όπου το πριγκιπικό ζεύγος είναι πολύ δημοφιλές, έχει προκαλέσει μια διαφημιστική έκρηξη στο Ιντερνετ. Τα μωρουδιακά με τη στάμπα «Born to rule» («Γεννημένος για να βασιλεύω») –το μότο της αριστοκρατίας –τιμώνται στα ύψη.

ΟΙ ΠΑΠΠΟΥΔΕΣ. Το ανάκτορο του Χάιγκροουβ, η εξοχική κατοικία του πρίγκιπα Καρόλου –και μέλλοντος παππού -, δεν εξαιρείται από τον κανόνα. Η ιστοσελίδα τού κληρονόμου τού θρόνου προτείνει για την περίσταση ένα ζευγάρι σοσόνια με τη βρετανική σημαία στην τιμή των 28 ευρώ. Στο ίδιο περίπου πνεύμα κινείται και το Party Pieces, μια εταιρεία που έχουν ιδρύσει οι γονείς της Κέιτ και ειδικεύεται στη διοργάνωση παιδικών πάρτι. Στην ιστοσελίδα της εταιρείας μπορεί να βρει κανείς μια νέα σειρά χάρτινων πιάτων που φέρουν την επιγραφή «Είμαι μια πριγκίπισσα». Αυτό όμως που πραγματικά ξεπέρασε κάθε φαντασία είναι το ξενοδοχείο Grosvenor στο Μέιφερ του Κεντρικού Λονδίνου. Οι υπεύθυνοι του πολυτελούς ξενοδοχείου σχεδίασαν μια ειδική βασιλική σουίτα σε κρεμ χρώμα, εξοπλισμένη με όλη την προίκα του μωρού, περιλαμβανομένου του λίκνου, καθώς και μιας αναπαυτικής πολυθρόνας για την εξαντλημένη γκουβερνάντα. Ολες οι βασιλικές ανέσεις προσφέρονται προς 2.700 ευρώ τη βραδιά. «Η είδηση της γέννησης δεν μπορεί παρά να επιταχύνει την ανάκαμψη της βρετανικής οικονομίας. Ο τομέας της διανομής, ο οποίος διανύει μια πολύ άσχημη φάση, αναμένεται να ευεργετηθεί περισσότερο από όλους». Στα μάτια του Τζόσουα Μπάμφιλντ, διευθυντή στο βρετανικό Κέντρο Ερευνών για το Λιανικό Εμπόριο (CRR), η γιορτή θα είναι κερδοφόρα. Σύμφωνα με μελέτη του CRR, η γέννηση του παιδιού –αγόρι ή κορίτσι -, το οποίο θα είναι τρίτο στην ιεραρχία για τη διαδοχή στον θρόνο, θα φέρει στα βρετανικά ταμεία 280 εκατ. ευρώ. Η εκτίμηση είναι σχεδόν διπλάσια, συγκριτικά με μια αντίστοιχη του περασμένου Οκτωβρίου.

Παρόλο που το ποσό αυτό είναι λιγότερο από το μισό από τα ποσά που δαπανήθηκαν για τον γάμο του Γουίλιαμ και της Κέιτ, στις 29 Απριλίου του 2011, και το ιωβηλαίο της Βασίλισσας Ελισάβετ, τον Ιούνιο του 2012, τα γεννητούρια είναι βέβαιο ότι θα τονώσουν το ηθικό των καταναλωτών. Τρόφιμα και ποτά, αναμνηστικά –ειδικά η βιομηχανία κεραμικών -, καθώς και βιβλία και DVD είναι τρεις τομείς που αναμένεται να επωφεληθούν από το μωρό της Κέιτ και του Γουίλιαμ.

ΟΙ ΠΑΠΑΡΑΤΣΙ. Αρκετά μεγάλα αναμένονται να είναι τα οφέλη και για τον τουρισμό, η συμβολή του οποίου στο ΑΕΠ είναι πολύ σημαντική.

Καφετέριες και εστιατόρια τα οποία βρίσκονται σε προνομιακή θέση, στα πέριξ του νοσοκομείου Paddington, όπου θα γεννήσει η πριγκίπισσα, κάνουν χρυσές δουλειές κυρίως χάρη στους παπαράτσι που ξημεροβραδιάζονται περιμένοντας τη μεγάλη ημέρα. Η κοσμοσυρροή στην πρωτεύουσα των μέσων ενημέρωσης αναπόφευκτα θα ενισχύσει τη δημοτικότητα της μοναρχίας εκτός των συνόρων. Και βέβαια αυτοί που πραγματικά αγαλλιάζουν είναι τα γραφεία στοιχημάτων του Λονδίνου αλλά και του Παρισιού: το φύλο του παιδιού, το όνομα, το χρώμα των μαλλιών, η ημερομηνία και η ώρα της γέννησης, αποτελούν τα πιο βασικά μικρά στοιχήματα.