Αμέσως, θα εμφανιστούν μπροστά σας δεκάδες επιλογές: από μια εφαρμογή για να μην ξεχνάτε ποτέ τα γενέθλια των αγαπημένων σας προσώπων και ένα πλήρες εορτολόγιο για όλα τα ελληνικά ονόματα μέχρι μια εφαρμογή που σας επιτρέπει να στείλετε… ψηφιακές τούρτες σε όσους γιορτάζουν.
Ηταν τότε που η Apple λανσάρισε το App Store (συντομογραφία του Applications Store, ελληνιστί κατάστημα εφαρμογών), που σήμερα αποτελεί τη ναυαρχίδα του iTunes, του ψηφιακού τζουκμπόξ της εταιρείας στο οποίο πωλούνται τραγούδια, ταινίες και σειρές.
Οι εφαρμογές (ή applications ή apps) είναι προγράμματα που εμφανίζονται με τη μορφή μικρών τετράγωνων εικονιδίων στην οθόνη ενός κινητού ή μιας ταμπλέτας. Το 2010 ο όρος application ανακηρύχθηκε Λέξη της Χρονιάς από την Αμερικανική Εταιρεία Διαλέκτων.
Σήμερα υπάρχουν apps για τα πάντα: από την κράτηση αεροπορικών εισιτηρίων και τον εντοπισμό του πλησιέστερου ταξί μέχρι την παρακολούθηση της κίνησης στους δρόμους της Αθήνας και την πρόγνωση του καιρού για όλη τη χώρα.
Το 2010, το διάσημο αμερικανικό τεχνολογικό περιοδικό «Wired» έφτασε στο σημείο να διακηρύξει τον… θάνατο του Παγκόσμιου Ιστού! Γιατί, άραγε, να σερφάρει κανείς στο Ιντερνετ και να πηγαίνει από σάιτ σε σάιτ ή να αναζητά πληροφορίες στο Google, όταν τα πάντα είναι προσβάσιμα μέσα από ένα εικονίδιο που βρίσκεται στην οθόνη της συσκευής μας;
Πέντε χρόνια αργότερα, το Web είναι ακόμη ζωντανό. Ωστόσο, οι εφαρμογές συνεχίζουν να ανακατεύουν την τεχνολογική τράπουλα, αναγκάζοντας γίγαντες όπως το facebook ή τη Microsoft να προσαρμοστούν στη νέα εποχή.
Ολες οι μεγάλες εταιρείες, οι αλυσίδες καταστημάτων και οι τράπεζες ξέρουν πολύ καλά ότι για να παραμείνουν ανταγωνιστικές πρέπει να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους (και) μέσω εφαρμογών. Αλλωστε, η επένδυση δεν είναι μεγάλη: το κόστος για τη δημιουργία μιας επαγγελματικής εφαρμογής αρχίζει μόλις από τα 5.000 ευρώ και μπορεί, δυνητικά, να ξεπεράσει ακόμη και τα 150.000 ευρώ.
Στη Βρετανία, οι πελάτες των εστιατορίων Pizza Express που έχουν λογαριασμό στο PayPal δεν χρειάζεται πλέον να χρησιμοποιούν την πιστωτική κάρτα τους. Μόλις τελειώσουν το φαγητό τους, παίρνουν στα χέρια το κινητό τους, ανοίγουν την εφαρμογή του εστιατορίου, πληκτρολογούν τον κωδικό παραλαβής του γεύματος και πληρώνουν ψηφιακά!
Στον τομέα του τουρισμού, εταιρείες όπως η TripAdvisor επενδύουν όλο και περισσότερο στις εφαρμογές: βασιζόμενη στις αξιολογήσεις και στις κριτικές των χρηστών, η αμερικανική εταιρεία προσφέρει ήδη είκοσι Οδηγούς Πόλης μέσω εφαρμογών.