Η Μαρφίν έλαβε κρατική στήριξη 1,8 δισ. ευρώ τον Ιούλιο του 2012 και «το ύψος της στήριξης έχει οδηγήσει σε κατηγορίες ότι οι πόροι που χρειάζονταν έχουν αυξηθεί από τη μετατροπή της θυγατρικής Μαρφίν Εγνατία σε παράρτημα και τη μεταφορά της υποχρέωσης από την Ελλάδα στην Κύπρο».

Η έκθεση καταγράφει με σχετική λεπτομέρεια τις συνθήκες που οδήγησαν στην απόφαση να παραμείνει η έδρα της Marfin Popular Bank στην Κύπρο αντί να μεταφερθεί στην Ελλάδα, όπως είχε αποφασιστεί τον Μάιο του 2009. «Πριν από τη μετατροπή της ελληνικής θυγατρικής δεν θα υπήρχε νομική υποχρέωση της MPB να ανακεφαλαιοποιήσει τη MEB μετά τις ζημιές από το PSI και από τις επισφάλειες. Ως θυγατρική θα ήταν υπό εποπτεία, διαφορετική νομική οντότητα, και επομένως η δημοσιονομική υποχρέωση θα βάραινε την Ελλάδα. Εντούτοις, αριθμός παραγόντων δεικνύει ότι η μητρική, αν και μη νομικά υπόχρεη, θα χρειαζόταν να ανακεφαλαιοποιήσει τη θυγατρική της», αναφέρει η έκθεση.

Ενα από τα ενδιαφέροντα στοιχεία της έκθεσης είναι ότι πριν από την ολοκλήρωση της μετατροπής, τον Μάρτιο του 2011, η Τράπεζα της Ελλάδος μετέφερε γραπτώς στην Κεντρική Τράπεζα τις ανησυχίες για τη συγκέντρωση κινδύνων της ΜΕΒ και για τις αδυναμίες ελέγχου που εντόπισε στην αξιολόγηση που έκανε με δεδομένα μέχρι το 2009. Η έκθεση καταγράφει επίσης τις δυσκολίες που αντιμετώπισε η κυπριακή Κεντρική Τράπεζα.