Ισως και να ήταν μια μικρή δόση αντίδοτου στην ισπανική κρίση: το μεγαλύτερο έργο υποδομής με την υψηλότερη συμμετοχή κοινοτικού χρήματος βρίσκεται στην οικονομικά πληγωμένη χώρα του Δον Κιχώτη. Σύμφωνα με τα στοιχεία του βρετανικού Γραφείου Ερευνητικής Δημοσιογραφίας για την κατανομή των ευρωπαϊκών κονδυλίων της περιόδου 2007 – 2013, η ΕΕ πληρώνει 1,122 δισ. ευρώ για την κατασκευή μέρους της νέας σιδηροδρομικής γραμμής στις διαδρομές Μαδρίτη – Κουένκα και Αλμπαθέτε – Βαλένθια. Ελάχιστα λιγότερα χρήματα διατίθενται στην κατασκευή του οδικού άξονα Α1 στην Πολωνία, για τον οποίο περίπου 1,113 δισ. ευρώ προέρχονται από τον ευρωπαϊκό κορβανά.

Από τις βάσεις δεδομένων που δημιούργησε το Γραφείο Ερευνητικής Δημοσιογραφίας στα τέλη του 2010, έπειτα από 8 μήνες αναζητήσεων, προκύπτει ότι και το τρίτο έργο με την υψηλότερη ευρωπαϊκή χρηματοδότηση αφορά τον τομέα της οδοποιίας εντός των πολωνικών συνόρων και στοιχίζει στην ΕΕ περίπου 450 εκατ. ευρώ. Επονται οι ισπανικοί σιδηρόδρομοι με άλλο πρότζεκτ, έργο για το οποίο η ευρωπαϊκή συνδρομή ανέρχεται σε 437 εκατ. ευρώ.

Αμέσως μετά ακολουθεί η Ελλάδα. Οπως φαίνεται από τα στοιχεία που παραχώρησε η Ειδική Υπηρεσία Ολοκληρωμένου Πληροφορικού Συστήματος για το ΕΣΠΑ, τα ευρωπαϊκά κονδύλια που προορίζονται για την κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση του άξονα Ελευσίνας – Πάτρας – Πύργου – Τσακώνας ξεπερνούν τα 434 εκατ. ευρώ, τοποθετώντας τη χώρα μας ψηλά στην κλίμακα των μεγαλύτερων έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ. Σύμφωνα όμως με τις χθεσινές δηλώσεις του υπουργού Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη, τα έργα των μεγάλων αυτοκινητόδρομων είναι ένα από τα δύο προβλήματα που απαιτούν άμεση λύση. Το άλλο είναι η αποκατάσταση της ρευστότητας στην αγορά.

«Προσπαθούμε να κερδίσουμε ξανά την εμπιστοσύνη των επενδυτών με προώθηση των διαρθρωτικών αλλαγών και των μεταρρυθμίσεων, με άνοιγμα στην επιχειρηματικότητα, με προσπάθεια για να ξεκολλήσει το ΕΣΠΑ και να προχωρήσουν τα μεγάλα έργα», είπε ο υπουργός.