Νέος κύκλος ταλαιπωρίας για το επιβατικό κοινό ανοίγει αύριο, καθώς οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας αποφάσισαν 24ωρη απεργία σε όλα τα μέσα, αντιδρώντας στη συρρίκνωση των εισοδημάτων τους και τη μισθωτή εφεδρεία που αποτελεί ήδη νόμο του κράτους. Ταυτόχρονα, συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, ενώ σε νέα αποχή από τα καθήκοντά τους θα προχωρήσουν μέσα στην εβδομάδα οι δικηγόροι.

Οι καθηγητές, πάντως, δεν έκαναν δεκτή την πρόταση της ΟΛΜΕ για τριήμερη απεργία στη Μέση Εκπαίδευση και κλιμάκωση των κινητοποιήσεων στα σχολεία από αυτή την εβδομάδα, καθώς οι πρόεδροι των τοπικών ΕΛΜΕ την καταψήφισαν προχθές και πρότειναν στη θέση της μια 24ωρη απεργία σε συντονισμό με την ΑΔΕΔΥ.

Την απόφαση για τη νέα απεργία σε Μετρό, Ηλεκτρικό, τραμ, λεωφορεία και τρόλεϊ έλαβε η Συντονιστική Επιτροπή των εργαζομένων την περασμένη Παρασκευή, ενώ σήμερα αναμένεται να εγκριθεί και από τα διοικητικά συμβούλια των σωματείων του κάθε μέσου ξεχωριστά. Ηδη, οι εργαζόμενοι στα αστικά λεωφορεία και το Μετρό (Σωματείο Λειτουργίας) επικύρωσαν από χθες την απόφαση για απεργία. Οι εργαζόμενοι δηλώνουν αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους, καθώς, όπως τονίζουν, «η εφαρμογή αυτού του νόμου, εκτός του ότι οδηγεί στην ανεργία χιλιάδες υπαλλήλους, θα οδηγήσει και σε λουκέτο τις αστικές συγκοινωνίες, δεδομένου ότι το προσωπικό δεν επαρκεί για την εκτέλεση των δρομολογίων».

ΤΑ ΚΤΕΛ. Στο μεταξύ, σε 24ωρη απεργία προχωρούν την Πέμπτη και οι εργαζόμενοι στα αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ όλης της χώρας. Τα προβλήματα αναμένεται να είναι μεγαλύτερα κυρίως στις αστικές συγκοινωνίες των μεγάλων πόλεων.

Αντίθετα, όσον αφορά τις μετακινήσεις με τα υπεραστικά ΚΤΕΛ, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας των Ιδιοκτητών ΚΤΕΛ, Σοφοκλή Φάτσιο, δεν αναμένονται σοβαρά προβλήματα στα δρομολόγια, καθώς το 90% των λεωφορείων κινείται από τους ιδιοκτήτες.

Σε αγωνιστικό κλίμα βρίσκονται και οι ιδιοκτήτες των ταξί και των φορτηγών – βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης, οι οποίοι προαναγγέλλουν απεργίες διαρκείας, εφόσον το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των δύο κλάδων κατατεθεί στη Βουλή χωρίς αλλαγές.

Οι ιδιοκτήτες των φορτηγών – βυτιοφόρων ζητούν να γίνουν αλλαγές στις προτεινόμενες ρυθμίσεις για τον κλάδο, τις οποίες οι εκπρόσωποί τους θα καταθέσουν έως αύριο στο υπουργείο Μεταφορών. Οι αλλαγές προβάλλονται ως επιτακτικές, καθώς, όπως αναφέρουν, «το σχέδιο του υπουργείου καθιστά εξαιρετικά εύκολη και χωρίς προϋποθέσεις την είσοδο στον κλάδο για όποιον το επιθυμεί». Σημειώνουν δε ότι ήδη, σε καθημερινή βάση, περίπου το 30% έως 40% του τονάζ των οχημάτων δεν απασχολείται λόγω της έλλειψης μεταφορικού έργου.