Από το 2008, ο νέος Δούκας αποτελεί μια από τις καλύτερες επιλογές πολιτισμένου «πολεμικού» εργαλείου, αφού πέρα από τα χαμόγελα που χαρίζει στην καθημερινή μετακίνηση μπορεί να κατασπαράξει οποιαδήποτε σπορ κατασκευή στους επαρχιακούς δρόμους με στροφές, αλλά και να στηθεί με αξιώσεις στη γραμμή εκκίνησης ενός αγώνα Supermoto! Μετά τις διάφορες παραλλαγές 640, η ΚΤΜ προσφέρει για το 2010 μία ακόμα πιο άγρια έκδοση με τον κωδικό «R». Ο κινητήρας με αύξηση της διαδρομής του εμβόλου αποκτά πραγματικά 690 κυβικά, δικαιολογώντας και το λογότυπο, ενώ θεωρείται ο πιο προηγμένος μονοκύλινδρος ευρείας παραγωγής, με τεχνολογία που πηγάζει άμεσα από την αγωνιστική εμπειρία της ΚΤΜ και με 70 (!) ζωηρότατους ίππους. Το πλαίσιο ακολουθεί κατά πόδας την αρχιτεκτονική των δικύλινδρων μοντέλων με ατσάλινο και έξυπνα σχεδιασμένο χωροδικτύωμα. Το υποπλαίσιο και το ψαλίδι είναι τα μόνα αλουμινένια εξαρτήματα που θα συναντήσεις επάνω του, βοηθώντας και στη μείωση του βάρους (150 κιλά πλήρης υγρών).

Οι αναρτήσεις είναι αυτές που γνωρίζουμε στον απλό Δούκα. Με βελτίωση των χαρακτηριστικών απόσβεσης με το 48άρι ανεστραμμένο πιρούνι και το πίσω μονό αμορτισέρ να διαθέτουν πλήρεις ρυθμίσεις και επιπρόσθετα επιλεκτικά αργής και γρήγορης απόσβεσης συμπίεσης στο πίσω. Στα φρένα η υπογραφή της Βrembo δεν αφήνει περιθώρια κριτικής.

Οι αλλαγές, αλλά και η συμμόρφωση με το Εuro 3 γίνονται εμφανείς από τα πρώτα κιόλας μέτρα στην άνετη, αλλά και ταυτόχρονα σκληρή σέλα. Ο «πολεμικός» ήχος και το τραχύ δούλεμα των 640 ανήκει στο παρελθόν και στη θέση τους έχει επέλθει ο «πολιτισμός». Δεν υπάρχει σκορτσάρισμα χαμηλά, αλλά ελαστικότητα, ενώ το γκάζι είναι πολύ περισσότερο συνδυασμένο με χαρακτηριστική ευστροφία και μεγαλύτερη διάρκεια! Το χαρακτηριστικό «τίναγμα» στο απότομο άνοιγμα του γκαζιού απουσιάζει, καθώς και ο ανάλογος ήχος από το φιμωμένο τελικό κάτω από τον κινητήρα. Δίπλα από τον ψεκασμό υπάρχει ένας μικρός περιστροφικός διακόπτης που ρυθμίζει την απόδοση σε τρεις θέσεις, επεμβαίνοντας στη χαρτογράφηση της ανάφλεξης: μία που «εξομαλύνει» την απόδοση για χρήση μέσα στην πόλη, τη δεύτερη που αυξάνει την ευστροφία και την τελευταία που ενδείκνυται για συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης. Στην έλλειψη «ωμής» δύναμης στις χαμηλές στροφές βοηθά και η μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου.

Εντελώς γραμμική επιτάχυνση σε κάθε σχέση του κιβωτίου από τις 1.500

στροφές με αυξητικές τάσεις πάνω από τις 4.500, αναγκάζει το πίσω λάστιχο να σπινάρει συνέχεια στη γλιστερή άσφαλτο. Οι 70 ίπποι συνδυάζονται με ψεκασμό της Κeihin, ενώ έχουν εξαφανιστεί παράλληλα και οι ενοχλητικοί κραδασμοί λόγω του νέου αντικραδασμικού άξονα που χρησιμοποιείται στη σειρά 690. Αριστα παίρνει ο μονόδρομος συμπλέκτης που δεν επιτρέπει τις αναπηδήσεις του πίσω τροχού στα απανωτά κατεβάσματα. Ομως η ιπποδύναμη είναι το τελευταίο που θα απασχολήσει όποιον ανέβει στη σέλα της. Μπορείς με απόλυτη ασφάλεια να «σκουπίσεις» κάθε στροφή που θα συναντήσεις με ανάποδο τιμόνι και ανοικτό φυσικά γκάζι, αρκεί να τη ρίξεις αποφασιστικά στην είσοδο. Φυσικά μπορείς να κινηθείς και απόλυτα «πολιτισμένα», αφού η γραμμική λειτουργία του κινητήρα και η ροπή του επιτρέπουν να χρησιμοποιήσεις την έκτη από τα 50 χλμ. ανά ώρα. Στην ασφαλή οδική συμπεριφορά συμβάλλει θετικά αφενός το εξαιρετικά στιβαρό πλαίσιο και αφετέρου οι ποιοτικές αναρτήσεις που δουλεύουν υποδειγματικά.

Οσο για το παιχνίδι… αυτό θεωρείται δεδομένο ανά πάσα στιγμή, αρκεί να διαθέτεις τα 10.490 ευρώ για την απόκτηση του «ευγενούς» Δούκα.

ΤΙ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

● Η δύναμη και η ευστροφία τού κινητήρα

● Η συνολική οδική συμπεριφορά

● Τα κορυφαία φρένα

ΤΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

● Το «τίναγμα» στο άνοιγμα του γκαζιού χαμηλά

Tεχνικά χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υδρόψυκτος, 4 βαλβίδες, 1 εκ.

Κυβισμός (cc): 690 Τροφοδοσία:ψεκασμός, Κeihin Τύπος συμπλέκτη:πολύδισκος, υγρός, μονόδρομος Κιβώτιο:

6 σχέσεωνΤελική μετάδοση:Αλυσίδα Μεταξόνιο: 1472Υψος σέλας:

865Βάρος:

150 (γεμάτη)

Ρεζερβουάρ (l):

13.5

Ανάρτηση εμπρός:Ανεστραμμένο πιρούνι WΡ 48 mm, πλήρεις ρυθμίσεις Ανάρτηση πίσω:μονό αμορτισέρ, πλήρειςρυθμίσεις Φρένο εμπρός:δίσκος, 320 mm, δαγκάνα 4 εμβόλων ακτινική Φρένο πίσω:δίσκος 240 mm, δαγκάνα ενός έμβολου Ελαστικό εμπρός120/70-17Ελαστικό πίσω:

160/60-17 Ιπποδύναμη εργοστασίου (ΗΡ/rpm):70/7.500