Η πρώτη μοτοσυκλέτα παραγωγής με αυτόματο κιβώτιο είναι γεγονός. Το εγχείρημα Αprilia είναι σημαντικό όχι τόσο για την πρωτοποριακή ιδέα όσο επειδή σηματοδοτεί μια νέα εποχή, δείχνοντας και τη μορφή των μελλοντικών μοτοσυκλετών
Πώς σας φαίνεται μια μοτοσυκλέτα χωρίς μανέτα συμπλέκτη στο αριστερό άκρο του τιμονιού; Φυσιολογικό, θα μπορούσε να είναι η απάντηση, αφού όλα τα σκούτερ που κυκλοφορούν δεν διαθέτουν! Το ενδιαφέρον του πράγματος όμως δεν επικεντρώνεται εκεί, μιας και το Μana είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα που διαθέτει και αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης CVΤ, κάτι που μέχρι σήμερα ήταν το κύριο χαρακτηριστικό όλων των σκούτερ. Αυτός είναι και ο λόγος για το τεράστιο ενδιαφέρον του κοινού για την παρθενική εμφάνισή της στην περσινή έκθεση του Μιλάνου. Πολλοί μέχρι τώρα έχουν παρουσιάσει διάφορα πρωτότυπα τέτοιου είδους, σφυγμομετρώντας την αποδοχή του κόσμου στη νέα τεχνολογία, η Αprilia όμως είναι πρωτοπόρος και τολμά να βγάλει αυτόματη κανονική μοτοσυκλέτα στην παραγωγή, γυρίζοντας μια σημαντική σελίδα στη τεχνολογία που διέπει τις μοτοσυκλέτες του αύριο. Μην ξεχνάτε ότι και τα σειριακά κιβώτια στα αυτοκίνητα κάπως έτσι ξεκίνησαν…
Η πρωτοπορία της Αprilia αρχίζει φυσικά από το παράδοξο όνομα και συνεχίζεται στις τεχνολογικές καινοτομίες, αφού δεν έχει γρανάζια στο κιβώτιο ταχυτήτων αλλά έναν φυγοκεντρικό συμπλέκτη, που μεταφέρει την κίνηση της πρωτεύουσας μετάδοσης με ιμάντα. Εφόσον επιλεγεί από τον αναβάτη εντελώς αυτόματη λειτουργία, ο ιμάντας εναλλάσσει τη θέση του σύμφωνα με τις στροφές και τη ροπή του κινητήρα, ενώ στη χειροκίνητη- μέσω μπουτόν στο τιμόνι ή από επιλογέα ταχυτήτων στο πόδι – λειτουργία, ένα σερβομοτέρ φροντίζει για τη μετακίνηση του ιμάντα σε 7 προκαθορισμένες θέσεις, αλλάζοντας τον υποπολλαπλασιασμό και δημιουργώντας την αίσθηση ενός συνηθισμένου κιβωτίου ταχυτήτων ακριβώς όπως και στο Suzuki Βurgman 650. Παράλληλα υπάρχει η δυνατότητα ρύθμισης στη χαρτογράφησή της από τον οδηγό (σε τρεις θέσεις), ανάλογα με τις συνθήκες: sport για σπορτίφ οδήγηση, touring για ευχρηστία και χαμηλή κατανάλωση και rain για εντελώς γραμμική λειτουργία σε δύσκολες συνθήκες πρόσφυσης.
Αξιοσημείωτο είναι πως όλες οι λειτουργίες αλλάζουν εν κινήσει! Ο κινητήρας των 840 κ.εκ. είναι δικύλινδρος «V-2» με απόδοση 75 ίππων, ενώ το πλαίσιο αποτελείται από ένα ατσάλινο χωροδικτύωμα με το μονό πίσω αμορτισέρ τοποθετημένο έκκεντρα και χωρίς μοχλικό σύστημα. Για την αύξηση της ευχρηστίας αλλά και την καλύτερη κατανομή των μαζών, το ρεζερβουάρ καυσίμου δεν είναι εκεί όπου ίσως νομίζετε αλλά κάτω από τη σέλα (όπως στη μικρή σειρά GS της ΒΜW), δημιουργώντας στη θέση του έναν μεγάλο αποθηκευτικό χώρο για κράνος full face, αδιάβροχα και κλειδαριά!
Όσο για τα περιφερειακά, η επιλογή τους έχει γίνει με υψηλά στάνταρ που ανταποκρίνονται σε σπορ οδήγηση, αρχής γενομένης από τα πανίσχυρα ακτινικά φρένα της Βrembo με δίσκους 320 χιλιοστών και καταλήγοντας στο ανεστραμμένο πιρούνι, που όμως δεν διαθέτει ρυθμίσεις.
Το Μana θα είναι διαθέσιμο από τις αρχές του νέου έτους με τη δελεαστική τιμή των 7.980 ευρώ!
Tεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: V-2 90 μοιρών, 1 ΕΚΚ, 4 βαλβ./κύλινδρο Κυβισμός:
839 Ισχύς:
76 ίπποι/8.000 στρ.
Τροφοδοσία: ψεκασμός Κιβώτιο: CVΤ συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης ή 7 προκαθορισμένων σχέσεων Πλαίσιο: ατσάλινο χωροδικτύωμα Φρένα:
2 δίσκοι 320/ακτινικές δαγκάνες 4 εμβόλων Ρεζερβουάρ:
16 λίτρα