Γίνεται όλο και δυσκολότερο να αντισταθείς στη γοητεία των μπλογκ. Δεν εννοώ πως δεν μπορώ να σταματήσω να τα διαβάζω, αλλά αναρωτιέμαι διαρκώς μήπως πρέπει να αρχίσω ένα δικό μου. Στο κάτω κάτω, αν τόσο πολλοί αποκτούν φήμη και χρήμα από τη γωνιά τους στο Ίντερνετ, δεν αξίζει να δοκιμάσω;
Πενήντα επτά εκατομμύρια. Αυτός είναι σήμερα ο αριθμός των μπλογκ σε ολόκληρο τον κόσμο. Σήμερα, όχι αύριο: καθημερινά εμφανίζονται 100.000 καινούργια. Οι δημοσκοπήσεις δείχνουν πως οι περισσότεροι μπλόγκερ κάνουν αυτό που κάνουν προκειμένου να εκφραστούν δημιουργικά. Υπάρχουν ωστόσο και εκείνοι που ενδίδουν στον πειρασμό να συνδυάσουν το… τερπνό με το ωφέλιμο.OΧένρι Κόουπλαντ, ιδρυτής της ιστοσελίδας Βlogads που φέρνει σε επαφή μπλόγκερ και διαφημιστές, κατανοεί τον πειρασμό. Επισημαίνει την τεράστια επιτυχία του «Ρerez Ηilton», ενός έξυπνου και αυθάδη κουτσομπόλη αρθρογράφου του Ίντερνετ, που άρχισε το μπλογκ του μόλις πριν από δύο χρόνια και τώρα δέχεται 100 εκατομμύρια επισκέψεις τον μήνα. Με δηκτικά σχόλια του στυλ «χρειάζεται στυλίστα» κάτω από φωτογραφίες διασημοτήτων, ο Πέρες είναι «καλτ» για τους θαυμαστές του και κερδίζει πολλά χρήματα από τις διαφημίσεις. «Ο κόσμος το βλέπει και σκέπτεται, “θα μπορούσα να το κάνω κι εγώ”», λέει ο Κόουπλαντ. Ο Τζιμ Φουρτάντο είναι ένας από αυτούς που ευελπιστούν να πετύχουν στον κυβερνοχώρο. Άρχισε το μπλογκ του, το Βaseball Τhink Factory, σχεδόν πριν από έξι χρόνια, όταν εργαζόταν ως πυροσβέστης στη Μασαχουσέτη και είχε πολύ ελεύθερο χρόνο και τώρα λέει πως ξοδεύει περίπου 40 ώρες την εβδομάδα δουλεύοντας στην ιστοσελίδα. «Δεν έχει πια τόση πλάκα όση όταν πρωτοάρχισα», προσθέτει. Η ιστοσελίδα του έχει περισσότερες από ένα εκατομμύριο επισκέψεις τον μήνα και του αποφέρει λίγο περισσότερα από 1.000 δολάρια τον μήνα από διαφημίσεις, αλλά ο Φουρτάντο προσπαθεί πολύ να τα αυξήσει. «Καθώς αρχίζεις να ξοδεύεις πάρα πολύ χρόνο, η γυναίκα σου σού λέει, “Καλά θα κάνεις να αρχίσεις να βγάζεις χρήματα απ΄ αυτό”».
Η αγορά της διαφήμισης στα μπλογκ εκτιμάται πως φτάνει τα 36 εκατ. ευρώ
Δέκα τρόποι για να γίνετε πλούσιος με ένα μπλογκ
Το μπλογκ του Πέρες Χίλτον παρουσίασε μεγάλη αύξηση επισκέψεων τον Νοέμβριο του 2006. Τότε ήταν που τον μήνυσε ένα πρακτορείο παπαράτσι ότι έκλεβε τις φωτογραφίες του και τις παραποιούσε. Το πρακτορείο ζήτησε 7,5 εκατομμύρια δολάρια και εκείνος απέκτησε ένα σωρό καινούργιους επισκέπτες Περιορίστε το κόστος. Μολονότι είναι ίσως ο διασημότερος μπλόγκερ στον κόσμο, με εξαψήφιο εισόδημα, όπως φημολογείται, ο Πέρες Χίλτον (δεξιά) εξακολουθεί να έχει για γραφείο ένα γωνιακό τραπέζι στο Coffee Βean cafe στο Σάνσετ Μπούλβαρντ. Βρίσκεται εκεί καθημερινά, από την ώρα που ανοίγει ώς την ώρα που κλείνει, πίνοντας τους λάτε του και πληκτρολογώντας στο λάπτoπ του