Η ανταπόκριση που έχουν τα «Παντρολογήματα» του Γκόγκολ, που ανέβασε ως παραγωγός, σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής στο Θέατρο Τέχνης της οδού Φρυνίχου, του άνοιξαν την όρεξη και τον δρόμο. Στο θέατρο «Πόρτα» της Ξένιας Καλογεροπούλου, το οποίο εξασφάλισε για του χρόνου, θα ανεβάσει την κλασική κωμωδία των Φεντό – Ντεβολιέρ «Ξενοδοχείο ο Παράδεισος».

«Είναι μια σπαρταριστή φάρσα με γρήγορους ρυθμούς, μπερδέματα, παρεξηγήσεις, μοιχείες, μια σάτιρα πάνω στην αστική τάξη. Και μόνο το γεγονός ότι στο έργο υπάρχουν 13 ρόλοι, δείχνει την ανάγκη μιας μεγάλης σκηνής, ενός μεγάλου θεάτρου.

Από πέρυσι το είχα στο μυαλό μου και τώρα που εξασφάλισα το θέατρο ΄΄Πόρτα΄΄ το αποφάσισα» λέει ο Γιάννης Μπέζος, ο οποίος θα βουτήξει στα βαθιά με αυτή την παραγωγή. Γιατί ο πολυπρόσωπος θίασος θα ανεβάσει στα ύψη το κόστος της παραγωγής που θα επωμισθεί.

«Σε αυτή τη φάση της δουλειάς μου θέλω να είμαι ελεύθερος. Να έχω την ευθύνη όλων των επιλογών. Από το έργο, τους συντελεστές, τους ηθοποιούς ώς την τελευταία λεπτομέρεια. Το κόστος θα το αντιμετωπίσω. Από την ενοχή που αισθάνομαι όταν μια παράσταση δεν πάει καλά και κάποιος χάνει εξ αιτίας μου, προτιμώ να είμαι εγώ αυτός που θα χάσει.

Αν πάει καλά, ακόμα καλύτερα. Είμαι σε φάση να τολμώ να κάνω ό,τι με ευχαριστεί. Για παράδειγμα, θα μπορούσα να επαναλάβω τα ΄΄Παντρολογήματα΄΄ που έχουν μεγάλη απήχηση στο κοινό. Ήδη όμως η παράσταση παίζεται δεκατρείς εβδομάδες, θα συνεχίσει τρεις μετά το Πάσχα, οπότε αν την έπαιζα και την επόμενη σεζόν- είκοσι πέντε εβδομάδες- θα βαριόμουν αφάνταστα. Η καινούργια θεατρική δουλειά με ανανεώνει».

Ως επιχειρηματίας και θιασάρχης πάντως δεν έλυσε οριστικά το πρόβλημα της στέγης. Περιπλανώμενος κάθε χρόνο, θα πρέπει να ψάχνει για διαθέσιμο θέατρο και να το νοικιάζει.

«Όταν δεν έχεις δικό σου χώρο το πρόβλημα είναι μεγάλο. Γιατί σε αναγκάζει να συμβιβάζεσαι και να προσαρμόζεις τη δουλειά σου σε θέατρα που μπορεί να μην ταιριάζουν κάθε φορά στο ύφος

«Θέλω να είμαι ελεύθερος και να έχω την ευθύνη των επιλογών»

και την κλίμακα της παράστασης. Οπότε, για μένα τουλάχιστον, είναι καλύτερα έτσι. Ψάχνω, βρίσκω και δεν βαριέμαι. Είναι μεγάλη υπόθεση αυτό», λέει και μας δίνει τις πρώτες πληροφορίες της παράστασης που θα ανεβάσει και ως σκηνοθέτης. «Η μετάφραση θα είναι του Σταμάτη Φασουλή, τα σκηνικά και τα κοστούμια του Γιώργου Πάτσα και οι φωτισμοί του Λευτέρη Παυλόπουλου», ενώ το βασικό πρωταγωνιστικό ζευγάρι των μοιχών θα υποδυθούν ο ίδιος και η Ναταλία Τσαλίκη.

Πριν από είκοσι χρόνια κάποιοι από μας είχαμε απολαύσει τους καταιγιστικούς ρυθμούς και τα αριστουργηματικά ευρήματα του έργου στην παράσταση του θεάτρου «Λαμπέτη» με τον Σταμάτη Φασουλή και τον Γιάννη Φέρτη. Το «Ξενοδοχείο ο Παράδεισος» παίχτηκε και το 1995 στο θέατρο «Αθηνά» με τον Πέτρο Φιλιππίδη.

Ο συνέταιρος και τα μπερδέματα


Το «Ξενοδοχείο ο Παράδεισος» είναι μια κλασική κωμωδία που αντέχει στον χρόνο, στις εποχές, στις μόδες και προσφέρεται για μια μοντέρνα και καλοκουρδισμένη παράσταση. Ένα ζευγάρι που αντιμετωπίζει προβλήματα στον γάμο τουεκείνος πιστεύει ότι τον έχει παντρευτεί για τα λεφτά του και εκείνη πιστεύει ότι την έχει παντρευτεί για την ομορφιά της- θα καταφύγει στην κλασική συνταγή της απιστίας. Η ωραία σύζυγος αποφασίζει να τα φτιάξει με τον ωραίο συνέταιρο του άντρα της, επίσης παντρεμένο και με ανάλογα προβλήματα στον γάμο του. Τα εμπόδια, τα μπερδέματα και οι παρεξηγήσεις πολλαπλασιάζονται και κορυφώνονται. Γιατί παρά τις βλέψεις των υποψήφιων εραστών, αυτή η αστική μοιχεία δεν προκύπτει με τίποτα, αλλά πληρώνεται όσο τίποτα.