«Σε περίπτωση μη απαντήσεώς σας θα θεωρηθεί ότι τα έξοδα αναλαμβάνουν οι

ίδιοι οι γιατροί» λένε οι εφοπλιστές με επιστολή τους προς τα υπουργεία

ΣΤΟ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ την καμπίνα που θα χρησιμοποιούν οι γιατροί έχει

κολλήσει η στελέχωση των πλοίων με αγροτικούς γιατρούς.

Με έγγραφο που απέστειλε η Ένωση Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας στα υπουργεία Ναυτιλίας

και Υγείας οι ακτοπλόοι θέτουν μια σειρά από ερωτήματα με κυρίαρχο το ποιος θα

πληρώσει τα έξοδα των γιατρών. «Σε περίπτωση μη απαντήσεώς σας θα θεωρηθεί ότι

τα έξοδα αναλαμβάνουν οι ίδιοι οι γιατροί», αναφέρεται μεταξύ άλλων στο

έγγραφο.

Τόσο το ΥΕΝ όσο και το υπουργείο Υγείας δεν μπορούσαν χθες να δώσουν μια

ξεκάθαρη απάντηση για το τι πρόκειται να γίνει. Ο υφυπουργός Υγείας Θ.

Γιαννόπουλος εξέφρασε την έκπληξή του για τη στάση των ακτοπλόων εκτιμώντας

«πως πρόκειται για μια διαπραγματευτική κίνηση προκειμένου οι πλοιοκτήτες να

πετύχουν κάτι άλλο, αφού βρίσκονται σε συνεχείς διαπραγματεύσεις με το

υπουργείο Ναυτιλίας…». Από την πλευρά του ο πρόεδρος των πλοιοκτητών Στέλιος

Σαρρής απαντά: «Το θέμα είναι πλέον στα χέρια τους».

Πηγές από τα δύο υπουργεία έλεγαν χθες ότι «η τοποθέτηση των αγροτικών γιατρών

έχει καθυστερήσει για γραφειοκρατικούς λόγους εξαιτίας της επικείμενης ετήσιας

ακινησίας των πλοίων, οπότε αρκετά επιβατηγά θα βγουν από τις γραμμές».

Συνολικά έχουν προβλεφθεί οι 20 θέσεις αγροτικών γιατρών για την ακτοπλοΐα. Η

πληρωμή τους θα επιβαρύνει τον προϋπολογισμό του ΥΕΝ. Οι αγροτικοί γιατροί δεν

θα είναι ναυτολογημένοι στα επιβατηγά, αλλά θα παίρνουν απόσπαση από τα Κέντρα

Υγείας όπου θα διορίζονται.

Η περίπτωση ιατρικού λάθους

Ένα άλλο θέμα που θέτουν οι ακτοπλόοι για να μην μπουν γιατροί στα πλοία είναι

το ζήτημα των αποζημιώσεων σε περίπτωση ιατρικού λάθους. «Κανείς δεν μας

διασφαλίζει ότι δεν θα πληρώσουμε σε περίπτωση που κάποιος ασθενής χάσει τη

ζωή του από ιατρικό λάθος», λέει ο διευθύνων σύμβουλος της Blue Star Ferries

Μιχάλης Σακέλης.

Στην κοινή υπουργική απόφαση, ωστόσο, διευκρινίζεται ότι «ο πλοιοκτήτης δεν

ευθύνεται για ενέργειες ή παραλείψεις του γιατρού κατά την άσκηση των

καθηκόντων του». Οι 20 αγροτικοί γιατροί θα τοποθετηθούν σε συμβατικά

επιβατηγά πλοία που εκτελούν δρομολόγια μεγαλύτερα των 120 ναυτικών μιλίων.

Από Πειραιά (ή Λαύριο) για Κύθηρα, Αντικύθηρα, Κυκλάδες, Κρήτη, Δωδεκάνησα,

Χίο, Μυτιλήνη, Σάμο, Ικαρία, αλλά και από ηπειρωτικά λιμάνια για Λήμνο και

Άγιο Ευστράτιο.