Στα 16 του έπιασε για πρώτη φορά δουλειά στα ναυπηγεία της ΝΑΥΣΙ, στο

Πέραμα. Σήμερα, ο 51χρονος ηλεκτρολόγος Μιχάλης Παπαγγελής βρίσκεται σε

απόγνωση, καθώς έχει να πληρωθεί από τον Ιανουάριο του 2004.

Μίλτος Τσουχλαράκης, πρόεδρος των εργαζομένων στα Ναυπηγεία Καρά κάτω από τη

λάντζα που βρίσκεται έξω από την επιχείρηση. H κατασκευή σταμάτησε εξαιτίας

της επίσχεσης εργασίας και των οικονομικών προβλημάτων των ναυπηγείων

Ο κ. Παπαγγελής είναι ένας από τούς 70 τεχνικούς της ΝΑΥΣΙ που ελπίζουν ότι τα

ναυπηγεία θα ανοίξουν ξανά. «Μου έχει απομείνει ένας χρόνος για να συμπληρώσω

τα απαιτούμενα ένσημα και να βγω στη σύνταξη, όμως δεν μπορώ να βρω πουθενά

δουλειά», λέει. «Τα βγάζουμε πολύ δύσκολα πέρα. Τα παιδιά σταμάτησαν ακόμη και

το φροντιστήριο». Όμως, όπως λέει ο πρόεδρος των εργαζομένων κ. Μάκης Ξυδιάς,

«αν και έχει βρεθεί νέος αγοραστής και έπρεπε να είχε δοθεί η άδεια

λειτουργίας από τον περασμένο Οκτώβριο, το υπουργείο Ανάπτυξης χωρίς να

προβάλει κάποια πειστική απάντηση καθυστερεί να τη δώσει».

«Στόχος μας είναι να μπούμε στη ναυπήγηση δεξαμενοπλοίων που θα

δραστηριοποιούνται στη Μεσόγειο. Όμως χωρίς την άδεια από το υπουργείο

Ανάπτυξης και την τήρηση των υποσχέσεων για βοήθεια με αναθέσεις από το

Δημόσιο, όπως γίνεται στα ναυπηγεία του Σκαραμαγκά, δεν μπορούμε να

ξεκινήσουμε», υποστηρίζει ο νέος ιδιοκτήτης των ναυπηγείων κ. Νίκος Παλαιούδης

και αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να αποχωρήσει.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο των εργαζομένων στη ΝΑΥΣΙ κ. Μάκη Ξυδιά, «τη δεκαετία

τού ’80 τα ναυπηγεία απασχολούσαν γύρω στους 1.000 εργαζομένους, ενώ το 2003

απασχολούσαν μόλις διακόσιους, οι δε προηγούμενοι ιδιοκτήτες ανέστειλαν τη

λειτουργία τους αφήνοντας πίσω τους χρέη περίπου σαράντα εκατομμυρίων ευρώ

προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία».

Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν να ξεκινήσουν κινητοποιήσεις τα Χριστούγεννα του

2003. Παράλληλα οι εργαζόμενοι προσπαθούν για την επαναλειτουργία των

ναυπηγείων. Τον Φεβρουάριο του 2005 βγήκε απόφαση του Εφετείου Πειραιά για

εκκαθάριση και πώληση της επιχείρησης.

Ακολουθούν δυο πλειοδοτικοί διαγωνισμοί και στις 10 Οκτωβρίου 2005 την

επιχείρηση αναλαμβάνει ο κ. Νίκος Παλαιούδης καταβάλλοντας 1.000.000 ευρώ.

Απελπισία

Τα ναυπηγεία της ΝΑΥΣΙ και τού Καρά ήταν κάποτε η αιχμή του δόρατος της

ναυπηγοεπισκευαστικης βιομηχανίας στο Πέραμα. H απόσταση που τα χωρίζει είναι

περίπου 500 μέτρα. Εδώ η κατάσταση είναι ακόμη πιο απελπιστική. Τέσσερις

εργαζόμενοι (από τούς περίπου 70 μόνιμους τεχνίτες) προσπαθούν να καθαρίσουν

τον χώρο ελπίζοντας κάποτε η επιχείρηση να μπει σε καθεστώς εκκαθάρισης και να

επαναλειτουργήσει.

«Από τον Ιούνιο του 2004 βρισκόμαστε σε επίσχεση εργασίας», λέει ο πρόεδρος

των εργαζόμενων κ. Μίλτος Τσουχλαράκης. Δίπλα του ο 52χρονος ηλεκτρολόγος

Νίκος Μινακούλης προσθέτει: «Σε οκτώ χρόνια βγαίνω στη σύνταξη, όμως με τα

ελάχιστα μεροκάματα που κάνω δεξιά και αριστερά δεν βλέπω να συμπληρώνω τα

ένσημα. H επιχείρηση επί της ουσίας είναι κλειστή, ωστόσο προσπαθούμε από

μόνοι μας να αποτρέψουμε τη διάλυση ελπίζοντας να πωληθεί και να σταθούμε στα

πόδια μας».