H προσέλκυση, εξεύρεση και επιλογή νέων ταλέντων που θα ενταχθούν τάχιστα, θα

παραμείνουν και θα εξελιχθούν σε μελλοντικά κορυφαία στελέχη ενός οργανισμού

είναι και θα παραμείνει μια από τις σημαντικότερες προκλήσεις που

αντιμετωπίζει καθημερινά η Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού.

«Πρέπει να ασχολούμαστε διαρκώς, να μας γίνει έμμονη ιδέα η εξεύρεση ταλέντων

– των μελλοντικών κορυφαίων στελεχών μας», δηλώνει ο κ. Lindsday Owen – Jones,

CEO της L’ OREAL. «Στόχος της εταιρείας μας είναι να ανακαλύπτει και να

προσλαμβάνει ταλαντούχους νέους και νέες από όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης,

ικανούς να ανταποκριθούν στην πρόκληση για κοινωνικά υπεύθυνη ανάπτυξη,

έτοιμους να αναλάβουν γρήγορα υπευθυνότητες σε έναν διεθνή όμιλο, και πάνω απ’

όλα να μοιράζονται την αγάπη και το πάθος μας για την ομορφιά».

ΔΥΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

Τα τελευταία χρόνια η L’ OREAL έχει εφαρμόσει μια διαφορετική προσέγγιση στην

εξεύρεση ταλέντων, με τη δημιουργία δύο παγκόσμιων επιχειρηματικών παιχνιδιών

και τη συστηματική αξιοποίηση του θεσμού των internships. Τα επιχειρηματικά

παιχνίδια είναι δύο: το L’ OREAL e-Strat Challenge και το L’ OREAL Brandstorm.

* L’ OREAL e-Strat Challenge: Το πρώτο παιχνίδι είναι μια προσομοίωση,

στο Διαδίκτυο, της αγοράς καλλυντικών. Ομάδες τριών μεταπτυχιακών ή

προπτυχιακών φοιτητών που βρίσκονται στο τελευταίο έτος των σπουδών τους, από

το ίδιο πανεπιστήμιο, υποβάλλουν σε μια «υπέρτατη» δοκιμασία τις διευθυντικές

και στρατηγικές δεξιότητές τους, καθώς και την ικανότητά τους να λαμβάνουν

κρίσιμες αποφάσεις σε αυστηρά χρονικά περιθώρια. Οι συμμετέχοντες αναλαμβάνουν

τη διοίκηση μιας εικονικής εταιρείας καλλυντικών με ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο

μαρκών. Οι φοιτητές, στις πέντε εβδομάδες που διαρκεί ο πρώτος γύρος του

διαγωνισμού, λαμβάνουν περισσότερες από 1.000 κρίσιμες αποφάσεις, μέσα από τις

οποίες θα κερδίσουν μερίδια αγοράς, θα αυξήσουν τον κύκλο εργασιών και τα

κέρδη της εταιρείας τους. Τελικός στόχος, η μεγιστοποίηση της αξίας της

μετοχής της.

Οι τριακόσιες ομάδες με τη μεγαλύτερη αξία μετοχής προκρίνονται στην ημιτελική

φάση, κατά την οποία υποβάλλουν ένα business plan. Με βάση αυτό, θα κριθούν

για το πόσο σφαιρικά κατανοούν τη βιομηχανία καλλυντικών και πόσο διορατικά

αντιλαμβάνονται τη δυναμική εξέλιξη του κλάδου σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι

δεκαέξι ομάδες που θα φθάσουν στον τελικό καλούνται να παρουσιάσουν τα

business plans τους και να πουλήσουν τη στρατηγική ανάπτυξης της εικονικής

εταιρείας τους σε μια επιτροπή ανωτάτων στελεχών της L’ OREAL. Μέχρι σήμερα,

περισσότεροι από 56.000 φοιτητές από 1.600 πανεπιστήμια, συμπεριλαμβανομένων

των πιο διάσημων Business Schools του κόσμου, έχουν λάβει μέρος στον

διαγωνισμό αυτόν.

* L’ OREAL Brandstorm: Το L’ OREAL Brandstorm είναι ένας διαγωνισμός

Marketing. Δικαίωμα συμμετοχής έχουν προπτυχιακοί φοιτητές και φοιτήτριες, από

το ίδιο πανεπιστήμιο, που σπουδάζουν marketing και βρίσκονται στο τρίτο ή

τέταρτο έτος των σπουδών τους. Στον διαγωνισμό αυτό οι φοιτητές αναλαμβάνουν

τον ρόλο του International Brand Manager της L’ OREAL, έχοντας την ευθύνη μιας

διεθνούς μάρκας του Ομίλου. Το case study που επεξεργάζονται οι ομάδες, αφορά

μια υπάρχουσα μάρκα του Ομίλου, διαφορετική κάθε χρόνο. Ζητείται η επέκταση

της μάρκας με τη δημιουργία νέων προϊόντων ή με την επανατοποθέτηση και τον

επανασχεδιασμό της. Δημιουργικότητα, καινοτομία, διαίσθηση, επικοινωνία, αλλά

και αναλυτική και συνθετική σκέψη, είναι τα ζητούμενα στον διαγωνισμό.

Στην πρώτη φάση, οι ομάδες διεξάγουν μια SWOT ανάλυση για τη μάρκα που

διευθύνουν παίρνοντας σαν πιλότο την αγορά της χώρας τους. Αποτέλεσμα της

πρώτης φάσης είναι οι ομάδες να περιγράψουν με ακρίβεια την αγορά, τους

καταναλωτές των προϊόντων της μάρκας τους, τον ανταγωνισμό και την παρούσα

θέση της μάρκας τους στην αγορά.

Οι καλύτερες ομάδες προκρίνονται στη δεύτερη φάση. Εδώ, βασιζόμενες στην

προηγούμενη ανάλυσή τους, διατυπώνουν τη στρατηγική που θα εφαρμόσουν

προκειμένου η μάρκα τους να γίνει ο ηγέτης της κατηγορίας της. Στη φάση αυτή

οι ομάδες συναντώνται με τα στελέχη της L’ OREAL που έχουν την ευθύνη της

μάρκας στη χώρα, προκειμένου να αντιληφθούν τις αξίες της μάρκας, τον ρόλο της

στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας και να λύσουν τις όποιες απορίες έχουν. Από το

σημείο αυτό και μετά αναλαμβάνουν τη διοίκηση της μάρκας και θα πρέπει:

– Να αναπτύξουν ένα πρωτοποριακό concept για τη μάρκα

– Να αποφασίσουν μια νέα σειρά προϊόντων που θα λανσάρουν

– Να σχεδιάσουν τις νέες συσκευασίες

– Να δημιουργήσουν τη νέα επικοινωνιακή πολιτική της μάρκας

Για την υλοποίηση των δύο τελευταίων σημείων, οι ομάδες συνεργάζονται με τη

διαφημιστική εταιρεία που υποστηρίζει τη συγκεκριμένη μάρκα, προκειμένου να

κατασκευάσουν έως πέντε διαφορετικά προϊόντα και μια έντυπη διαφήμιση της νέας

σειράς.

Ο ΕΘΝΙΚΟΣ ΤΕΛΙΚΟΣ

H τρίτη φάση του διαγωνισμού είναι ο εθνικός τελικός. Εδώ, μια επιτροπή από

ανώτατα στελέχη της L’ OREAL και της διαφημιστικής εταιρείας αναδεικνύουν τη

νικήτρια ομάδα, η οποία θα λάβει μέρος στον διεθνή τελικό που διεξάγεται στο

Παρίσι. Στο L’ OREAL Brandstorm συμμετέχουν περισσότερες από 30 χώρες και

μέχρι σήμερα έχουν λάβει μέρος 14.300 φοιτητές, εκπροσωπώντας τα καλύτερα

πανεπιστήμια των χωρών που συμμετέχουν.

Στους νικητές των διαγωνισμών δίνονται σημαντικά δώρα, όμως το ουσιαστικότερο

όλων είναι οι θέσεις που προσφέρονται στις νικήτριες ομάδες για internships

(ένα είδος αμειβόμενης πρακτικής άσκησης στον τομέα της ειδικότητάς τους) για

χρονικό διάστημα μέχρι ενός έτους. Όλοι οι συμμετέχοντες στους δύο

διαγωνισμούς έχουν τη δυνατότητα για μία συνέντευξη με τα αρμόδια στελέχη της

εταιρείας και έχουν προτεραιότητα στην κάλυψη νέων θέσεων για internships.

Πώς λειτουργεί ο θεσμός των internships

Είναι ο καλύτερος τρόπος να γνωρίσει ο φοιτητής και η φοιτήτρια στην πράξη πώς

εξασκείται το επάγγελμα που έχει διαλέξει στη συγκεκριμένη εταιρεία, να βιώσει

τη συγκεκριμένη εταιρική κουλτούρα, να ενταχθεί και να λειτουργήσει

αποτελεσματικά μέσα σε μια ομάδα, να επιβραβευθεί, αλλά και να δεχθεί κριτική

για τη δουλειά του, να ανακαλύψει τις δυνατότητες ανάπτυξης και εξέλιξης στη

συγκεκριμένη εταιρεία, να αποφασίσει αν του ταιριάζει, αν τον ενθουσιάζει η

προοπτική να εργασθεί σε αυτόν τον τομέα, για τη συγκεκριμένη εταιρεία, σε

αυτόν τον κλάδο.

Από την άλλη, όταν ένας φοιτητής (φοιτήτρια) εργαζόμενος μέσω ενός internship

για εύλογο χρονικό διάστημα αποδείξει στον χώρο δουλειάς ότι μπορεί να

εφαρμόσει με επιτυχία τις δεξιότητες που παρουσίασε με τη συμμετοχή του στους

διαγωνισμούς, όταν εντάσσεται εύκολα στην ομάδα και όταν η προσωπικότητά του

ταιριάζει με την εταιρική κουλτούρα, αυξάνει κατακόρυφα τις πιθανότητές του

για μία επιτυχημένη καριέρα στην εταιρεία.

ΟΦΕΛΗ ΓΙΑ THN ETAIPEIA

Για την εταιρεία, τα οφέλη από την υιοθέτηση της εναλλακτικής αυτής

προσέγγισης για την ανακάλυψη και πρόσληψη νέων ταλέντων, είναι τα εξής:

1. Προσέλκυση και επιλογή υποψηφίων στελεχών υψηλοτάτου επιπέδου

2. Πολύ υψηλό ποσοστό παραμονής στην εταιρεία στελεχών που

προσελήφθησαν με τη διαδικασία αυτή

3. Σημαντικότατη μείωση του χρόνου προσαρμογής και ανάληψης νέων

καθηκόντων των στελεχών αυτών

4. Καθιέρωση μιας διαφανούς και αντικειμενικής μεθόδου επιλογής

μελλοντικών κορυφαίων στελεχών του ομίλου

5. Αναβάθμιση της εικόνας της εταιρείας ως προτιμητέου εργοδότη ανάμεσα

στους φοιτητές και τις φοιτήτριες των σχολών – στόχων

ΟΦΕΛΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ

Οι φοιτητές που συμμετέχουν στους διαγωνισμούς έχουν την ευκαιρία να

εφαρμόσουν συνδυαστικά στην πράξη όλες τις θεωρητικές γνώσεις που έχουν πάρει

μέχρι τη στιγμή εκείνη από τις σπουδές τους και να δουν τα αποτελέσματα των

αποφάσεών τους, συναγωνιζόμενοι φοιτητές από τα καλύτερα πανεπιστήμια του

κόσμου. Αποκομίζουν, λοιπόν, μια πρώτη εμπειρία για το τι σημαίνει διεθνής

στίβος.

H επιτυχία, όμως, του προγράμματος εξαρτάται και από την αποδοχή και

υποστήριξή του από τους καθηγητές των AEI.

Tips

Στους νικητές…

…των διαγωνισμών δίνονται σημαντικά δώρα, όμως το πιο ουσιαστικό είναι οι

θέσεις που προσφέρονται για internships, ένα είδος αμειβόμενης πρακτικής

άσκησης στον τομέα της ειδικότητάς τους