Μέσα σε εκρηκτική ατμόσφαιρα, εξαιτίας των συνεχιζόμενων μεγάλων

οικονομικών προβλημάτων στα Πανεπιστήμια, θα βρεθούν αντιμέτωποι για πρώτη

φορά με τους πρυτάνεις όλων των AEI της χώρας η υπουργός Παιδείας κ. Μαριέττα

Γιαννάκου και ο υφυπουργός κ. Σπ. Ταλιαδούρος το Σαββατοκύριακο, στην

Αλεξανδρούπολη.

Καθώς τα οικονομικά προβλήματα των Πανεπιστημίων είναι έντονα και συνεχίζονται

εδώ και καιρό, δεν είναι τυχαίο ότι από τις 15 εισηγήσεις που έχουν

προγραμματιστεί στην ατζέντα συζήτησης της 46ης Συνόδου Πρυτάνεων, της πρώτης

που γίνεται μετά την αλλαγή της πολιτικής ηγεσίας, οι 10 αφορούν οικονομικά

ζητήματα. Τα βασικότερα εξ αυτών αναφέρονται στην υποχρηματοδότηση των AEI,

ορισμένα από τα οποία βρίσκονται σε τέτοια δεινή οικονομική κατάσταση ώστε δεν

μπορούν να εξοφλήσουν ακόμα και τους… λογαριασμούς κοινής ωφέλειας! Οι

πανεπιστημιακοί αναμένεται να ζητήσουν άμεση αύξηση των κρατικών επιχορηγήσεων

στα AEI κατά τουλάχιστον 20%, ώστε να μπορέσουν να λειτουργήσουν τα Ιδρύματα

κανονικά, ενώ θα θέσουν και το ζήτημα των μισθολογικών τους διεκδικήσεων.

H απορρόφηση αποφοίτων

Ορισμένοι πρυτάνεις αναμένεται μάλιστα να ζητήσουν και μείωση του αριθμού

εισακτέων αν δεν αυξηθούν άμεσα οι χρηματοδοτήσεις, καθώς τα Ιδρύματα

αδυνατούν να καλύψουν τον σημερινό αυξημένο αριθμό εισακτέων με τις σημερινές

τους υποδομές και χρηματοδοτήσεις. Επίσης ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθήνας

κ. Γ. Μπαμπινιώτης θα μιλήσει για σύνδεση των εισαγομένων στα AEI με την

απορροφητικότητα των αποφοίτων, ενώ ο πρύτανης του Πολυτεχνείου Αθήνας κ. A.

Ανδρεόπουλος θα εκφράσει για λογαριασμό όλων τη συνολική αντίθεση των

πανεπιστημιακών στο ενδεχόμενο αναγνώρισης των πτυχίων που χορηγούν τα κολέγια

ως ισότιμων με τα πανεπιστημιακά. Τέλος, θα ζητήσουν να επανεξεταστεί το

νομοσχέδιο για την αξιολόγηση των AEI που συνέταξε η προηγούμενη ηγεσία του

υπουργείου.

Σημειώνεται ότι για πρώτη φορά στην ιστορία του θεσμού της Συνόδου Πρυτάνεων

θα συμμετάσχουν και αλλοδαποί πανεπιστημιακοί που εκπροσωπούν τις αντίστοιχες

Συνόδους Πρυτάνεων της Γερμανίας και της Γαλλίας, αλλά και ο πανεπιστημιακός

που παρακολουθεί τις εργασίες των Ευρωπαίων υπουργών Παιδείας (Μπολόνια,

Πράγα, Βερολίνο) για την ενοποίηση των συστημάτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και

τη δημιουργία κοινών πτυχίων.