Απόσυρση των παλαιών δικύκλων με καθιέρωση ειδικών οικονομικών κινήτρων,

εξήγγειλε χθες ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Μιχάλης Λιάπης.

Μόνο στην Αττική κυκλοφορούν περίπου ένα εκατομμύριο δίκυκλα. Τώρα

προβλέπεται η δημιουργία 10.000 νέων θέσεων στάθμευσης

Οι λεπτομέρειες για τη διαδικασία απόσυρσης των δικύκλων «θα ανακοινωθούν μέσα

στις ερχόμενες εβδομάδες» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Λιάπης, προσθέτοντας ότι

«πολύ σύντομα, όλοι οι δικυκλιστές θα γνωρίζουν τα κίνητρα που θα ισχύσουν».

Όπως επισήμανε ο υπουργός Μεταφορών, η απόσυρση των δικύκλων αποτελεί

προεκλογική δέσμευση και μέρος του κυβερνητικού προγράμματος της N.Δ.

Τα κίνητρα για την απόσυρση των μοτοσυκλετών θα καθοριστούν σε συνεργασία με

το συναρμόδιο υπουργείο Οικονομικών, το οποίο θα έχει τον πρώτο λόγο για τις

τελικές ρυθμίσεις (θα εγκρίνει το κονδύλι που θα διατεθεί για τον σκοπό αυτό).

Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών, μόνο στην Αττική κυκλοφορούν

περίπου ένα εκατομμύριο δίκυκλα. Σε κάθε δύο I.X. αντιστοιχεί ένα δίκυκλο, ενώ

έντεκα στις εκατό μετακινήσεις γίνονται με δίκυκλα.

Πέραν των κινήτρων για την απόσυρση παλαιών δικύκλων θα ανακοινωθούν κι άλλα

μέτρα, τα οποία θα αφορούν μείωση του ΦΠΑ στην αγορά εξοπλισμού ασφάλειας

(όπως είναι τα κράνη), δημιουργία 10.000 νέων θέσεων στάθμευσης για δίκυκλα

στην Αθήνα και καθιέρωση στις διασταυρώσεις ειδικής λωρίδας ασφαλείας για τις

μηχανές (ανάμεσα στις λωρίδες των πεζών και των αυτοκινήτων).

Πάντως, όπως ανέφεραν χθες ειδικοί περιβαλλοντολόγοι, η απόσυρση των δικύκλων

έρχεται τη στιγμή που περίπου 400.000 οχήματα συμβατικής τεχνολογίας

βρίσκονται παροπλισμένα στα πεζοδρόμια της Αθήνας και όσα κυκλοφορούν ακόμα

αποτελούν εστίες ρύπανσης για την ατμόσφαιρα. Ορισμένοι μάλιστα υποστήριζαν

ότι θα μπορούσε να υπάρξει συνδυασμός κινήτρων για την απόσυρση των παλαιών

I.X. και των δικύκλων (π.χ. απόσυρση παλαιού I.X. και αγορά καινούργιας

μοτοσυκλέτας με μειωμένη τιμή).

Στο μεταξύ, αναφερόμενος στο θέμα της οδικής ασφάλειας ο κ. Λιάπης ανακοίνωσε

τη σύσταση ομάδας εργασίας, η οποία θα μελετήσει σειρά μέτρων για την

αντιμετώπιση της διαφθοράς στα ΚΤΕΟ και την έκδοση των αδειών οδήγησης. Στόχος

των μέτρων – είπε – θα είναι η μείωση της παρέμβασης του ανθρώπινου παράγοντα

τόσο κατά τους ελέγχους που θα γίνονται στα ΚΤΕΟ, όσο και στη διαδικασία

χορήγησης των διπλωμάτων.