Στην τελική ευθεία για τη δημιουργία του προσωπικού ηλεκτρονικού αρχείου
των δημοσίων υπαλλήλων περνά το υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και
Αποκέντρωσης, με σχέδιο προεδρικού διατάγματος που υποβλήθηκε για επεξεργασία
στο Συμβούλιο της Επικρατείας.


Η δημιουργία του νέου αρχείου, που προβλέπεται από τον Δημοσιοϋπαλληλικό
Κώδικα, αποσκοπεί στον εκσυγχρονισμό του συστήματος καταγραφής, από κάθε
δημόσια υπηρεσία, των προσωπικών και άλλων στοιχείων (πόθεν έσχες, εκθέσεις
αξιολόγησης κ.λπ.) των υπαλλήλων της, τα οποία σήμερα είναι διάσπαρτα σε
διάφορα τμήματα των υπηρεσιών.


Το μητρώο αποκτά πλέον ηλεκτρονική μορφή και με το σχέδιο διατάγματος
καθορίζονται ουσιαστικά οι υποχρεώσεις της υπηρεσίας και τα δικαιώματα κάθε
υπαλλήλου σχετικά με την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων του. Όπως
προβλέπεται, στο ηλεκτρονικό μητρώο θα καταχωρούνται:


* Τα στοιχεία ταυτότητας του υπαλλήλου, της συζύγου του και των παιδιών
του.


* Τα στοιχεία περιουσιακής κατάστασης του ιδίου και των μελών της
οικογενείας του. Ουσιαστικά πρόκειται για τη δήλωση «πόθες έσχες» που
υποβάλλουν οι δημόσιοι υπάλληλοι από πέρυσι. Όπως τονίζεται, οι υπάλληλοι
είναι υποχρεωμένοι να δηλώνουν και κάθε μεταβολή των περιουσιακών στοιχείων
τους.


* Τίτλοι σπουδών, υπηρεσιακή κατάσταση του υπαλλήλου (διορισμός,
προϋπηρεσία, προαγωγές, συμμετοχή σε συλλογικά όργανα, επιτροπές κ.ά.)


* Οι εκθέσεις αξιολόγησης του υπαλλήλου κατά την τελευταία οκταετία.
Κάθε νέα ετήσια έκθεση θα περνά στο μητρώο τον Ιανουάριο κάθε έτους και θα
καταστρέφεται η αντίστοιχη έκθεση προ οκταετίας, γεγονός που συνεπάγεται ότι
για την αξιολόγηση των υπαλλήλων δεν λαμβάνονται υπόψη παλαιές δυσμενείς
εκθέσεις.


* Πειθαρχικές ποινές ή ηθικές επιβραβεύσεις των υπαλλήλων, άδειες που
έχουν λάβει, καθώς και ενδεχόμενες νοσηλείες τους από τον διορισμό τους και
μετέπειτα.


Δικαίωμα


Στο σχέδιο διατάγματος προβλέπεται ότι, πέραν αυτών των στοιχείων, κάθε
υπάλληλος έχει δικαίωμα να ζητήσει να περιληφθούν στο προσωπικό του μητρώο και
άλλα στοιχεία που εκτιμά ότι είναι πρόσφορα για την αξιολόγησή του. Επίσης,
μπορεί να ζητήσει την αφαίρεση στοιχείων από τον «ηλεκτρονικό φάκελό του», τα
οποία μπορούν να αφαιρεθούν με τη σύμφωνη γνώμη του προϊσταμένου προσωπικού
της υπηρεσίας.


Σε ό,τι αφορά την πρόσβαση στο προσωπικό ηλεκτρονικό μητρώο, με το διάταγμα
ρητά προβλέπεται ότι κανένα τρίτο πρόσωπο δεν δικαιούται να πληροφορηθεί το
περιεχόμενο του φακέλου, εκτός από τον προϊστάμενο προσωπικού (που είναι ο
υπεύθυνος λειτουργίας του αρχείου) και τον άμεσα ενδιαφερόμενο υπάλληλο που
μπορεί ανά πάσα στιγμή να έχει γνώση για τον προσωπικό του φάκελο.


Στην περίπτωση μετάθεσης, εξάλλου, ενός υπαλλήλου, προβλέπεται ότι στη νέα
υπηρεσία του θα τον συνοδεύει βοηθητικό προσωπικό μητρώο, στο οποίο θα
περιλαμβάνονται μόνο βασικά στοιχεία του μητρώου του.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από