Σε μάχη προσφορών έχουν επιδοθεί οι αλυσίδες ηλεκτρικών, λιανικής και τα
σούπερ μάρκετ, ώστε να πάρουν πόντους στην αγορά. Κύριο χαρακτηριστικό η
πίστωση που φθάνει μέχρι και το 2004, οι άτοκες δόσεις και οι δωρεάν
προσφορές.
|
|
Ο υδράργυρος ανεβαίνει σε όλη την Ελλάδα και μαζί του και η θερμοκρασία της
αγοράς. Τα επιτελεία των αλυσίδων βρίσκονται επί ποδός, σχεδιάζοντας και
προσθέτοντας προγράμματα προσφορών, τα οποία έχουν στόχο την αύξηση των
πωλήσεων.
Οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις, από τον κλάδο της ένδυσης, της υπόδησης, των
ειδών σπιτιού, αλλά και τα πολυκαταστήματα έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα
προσφοράς άτοκων δόσεων, μέσω πιστωτικών καρτών, για τους πελάτες τους.
Λαμπρόπουλος, Φωκάς, Benetton, Anna Riska, Παρουσίαση είναι μερικές μόνο από
τις επιχειρήσεις που δίνουν την ευκαιρία στους πελάτες τους να αποπληρώσουν
τις αγορές τους με τον τρόπο αυτό. Άτοκα λοιπόν οι καταναλωτές μπορούν να
βρουν προγράμματα αγορών μέσω πιστωτικών καρτών, από 3 έως και 12 μήνες
αποπληρωμής. Πολλές επιχειρήσεις καθορίζουν τη χρονικό περιθώριο της
αποπληρωμής ανάλογα με το ύψους του ποσού της αγοράς. Άλλες πάλι κρίνουν ότι
είναι πιο συμφέρον για αυτές να χαρίζουν στους πελάτες τους άτοκες δόσεις,
ακόμα και για τις αγορές χαμηλού κόστους.
Προσφορές δώρων
Το θερμόμετρο των προσφορών φαίνεται ότι ανεβαίνει περισσότερο στην αγορά των
ηλεκτρικών συσκευών, όπου οι αλυσίδες, εκτός από τα προγράμματα άτοκων δόσεων,
προχωρούν το διάστημα αυτό και σε προσφορές δώρων, για ορισμένες κατηγορίες
προϊόντων.
Έτσι, η αγορά ενός κλιματιστικού συνοδεύεται από τη δωρεάν διάθεση ενός
ψυγείου. Οι αλυσίδες ηλεκτρικών, όπως οι Ηλεκτρονική Αθηνών, Ράδιο Κορασίδη,
Κωτσόβολος προσφέρουν έως και 24 άτοκες δόσεις. Όταν οι δόσεις είναι έντοκες
τότε σε κάποιες περιπτώσεις δίδεται περίοδος χάριτος έως και δύο χρόνια.
Διαφημιστικά φυλλάδια
Μάχη πρόσφορων όμως πραγματοποιείται και στα καταστήματα σούπερ μάρκετ, τα
οποία είναι οι πρωτοπόροι της πολιτικής των προσφορών. Με φυλλάδια, τα οποία
έχουν δεκαπενθήμερη διάρκεια και περιλαμβάνουν προϊόντα όλων των κατηγόριων,
αλλά και ειδικές προσφορές σε ορισμένες κατηγόριες, όπως τα είδη σπιτιού,
κήπου, ένδυσης ηλεκτρικά, συναγωνίζεται η μια αλυσίδα την άλλη, ελπίζοντας να
εξασφαλίσουν μεγαλύτερα μερίδια και να ευχαριστήσουν τους μόνιμους πελάτες τους.
