Μετά την άρση του καμποτάζ αναζητούνται λύσεις για την κάλυψη των αναγκών των

μικρών νησιών και τις ενδοεπικοινωνίες

Στην ανάγκη λήψης πρόσθετων μέτρων, που θα ενισχύσουν την ενδοεπικοινωνία των

μικρών νησιών μετά την άρση του καμποτάζ, αναφέρθηκε χθες ο υπουργός Αιγαίου

κ. Νίκος Σηφουνάκης.

Στις προτάσεις του υπουργού Αιγαίου (τις οποίες κατέθεσε και στο Υπουργικό

Συμβούλιο στις 12 Οκτωβρίου), περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων και η ναυπήγηση

σύγχρονων ταχύπλοων ακτοπλοϊκών πλοίων συμβατικού τύπου.

Όπως εξήγησε ο κ. Νίκος Σηφουνάκης, επειδή τα πλοία θα είναι ειδικών

προδιαγραφών και θα εξυπηρετούν κυρίως τα μικρά νησιά, είναι πιθανόν να μην

υπάρξει ενδιαφέρον από ιδιωτικούς φορείς.

Για τον λόγο αυτό, θα πρέπει, όπως είπε, να ενθαρρυνθεί η Τοπική Αυτοδιοίκηση

για τη ναυπήγηση τέτοιων σκαφών.

Για τις ανάγκες του Αιγαίου απαιτούνται έξι σκάφη, με συνολικό προϋπολογισμό

30.000.000.000 δραχμών. Δύο για τις Κυκλάδες, δύο για τα Δωδεκάνησα, ένα για

τη Χίο και τη Σάμο και ένα για τη Μυτιλήνη.

«Προετοιμαζόμαστε για την υποβολή του σχετικού προγράμματος για έγκριση στην

Ευρωπαϊκή Ένωση, ώστε να μπορέσει να ενταχθεί σε κάποιο ευρωπαϊκό πρόγραμμα»,

συμπλήρωσε ο υπουργός Αιγαίου.

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, το 2000 οι επιδοτούμενες γραμμές αυξήθηκαν από

22 που ήταν πέρυσι σε 28, ενώ για την επόμενη χρονιά προβλέπεται να φτάσουν

στις 31 γραμμές.

Σε ό,τι αφορά τώρα τις νέες άδειες σκοπιμότητας, την ερχόμενη Δευτέρα,

συνεδριάζει εκ νέου η Γνωμοδοτική Επιτροπή Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Ανάμεσα

στα θέματα που θα συζητηθούν είναι και η αίτηση των Επιχειρήσεων Αττικής στη

γραμμή των Δωδεκανήσων.

Στα θέματα που θα συζητηθούν στη νέα ΓΕΑΣ περιλαμβάνονται ακόμη και οι

κυρώσεις που θα επιβληθούν για τα επιβατηγά πλοία που δεν συμμορφώθηκαν με τις

διατάξεις της κοινοτικής οδηγίας για την πυρασφάλεια και τα σωστικά μέσα.

Τα αίτημα για την απόκτηση άδειας σκοπιμότητας αφορούν:

­ Τη ΝΕΛ για τη γραμμή Πειραιά – Πάρου – Νάξου – Θήρας. Την εταιρεία Ούριος

Άνεμος για τη γραμμή Καρύστου – Ραφήνας. Τις Γραμμές Στρίντζη για τη γραμμή

είτε Λαυρίου – Άνδρου – Τήνου – Μυκόνου είτε Πειραιά – Σύρου – Τήνου –

Μυκόνου.

­ Τη ναυτιλιακή εταιρεία Πήγασος, που θέλει να βάλει ταχύπλοο στις γραμμές

Πειραιά – Λαυρίου – Άνδρου και Πειραιά – Σίφνου – Μήλου. Την ΑΝΕΘ για τις

γραμμές Καβάλας – Θάσου και Θάσου – Κεραμωτής σε αντικασταση του «Θάσος ΙΙΙ».

­ Της εταιρείας Θαλάσσιος Λέων για τη γραμμη Βασιλικής – Φισκάρδου και

Πισαετού – Σάμης. Των Γραμμών Στρίντζη για Πειραιά – Πάρο – Νάξο – Θήρα, της

ΑΝΕΖ για την αντικασταση του «Ζακυνθος Ι» και της Νικόπολης για

μεταδρομολογηση του «Δήμος Π.».

Οι Μινωικές Γραμμές έχουν καταθέσει δύο αιτήματα: το ένα αφορά την αλλαγή

χαρακτηριστικών στοιχείων του «Κνωσός Πάλας» στη γραμμή Πειραιά – Ηρακλείου σε

αντικατασταση τού «Κινγκ Μίνως», και το αλλο ­ πάλι αλλαγη στοιχείων ­ τού

«Φαιστός Πάλας» στην ιδια γραμμή σε αντικατασταση τού πλοίου «Ν. Καζαντζάκης».

Επιμένει για το καρτέλ

Ακόμη και μπροστά στους εκπροσώπους της εταιρείας ΑΝΕΚ, ο υπουργός Εμπορικής

Ναυτιλίας, κ. Χρήστος Παπουτσής, εξέφρασε την αντίθεσή του στο φαινόμενο της

δημιουργίας καρτέλ στην ακτοπλοΐα. Συγκεκριμένα, χθες, μετά τα εγκαίνια του

νέου ε/γ – ο/γ της ΑΝΕΚ «Olympic Champion», ο κ. Παπουτσής, απαντώντας σε

σχετική ερώτηση δημοσιογράφων, ανέφερε: «Οι επιχειρήσεις που εκμεταλλεύονται

γραμμές δημοσίου συμφέροντος, όπως είναι η ακτοπλοΐα, με την άδεια του κράτους

έχουν, πέρα από την αναζήτηση του επιχειρηματικού κέρδους, και μια ευθύνη

απέναντι στην κοινωνία. Αυτή η ευθύνη δεν επιτρέπει τη δημιουργία καρτέλ. Το

νέο νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο ετοιμάζει η κυβέρνηση, προβλέπει ότι τέτοιου

είδους φαινόμενα, δηλαδή καρτέλ συμφωνιών, οι οποίες μπορεί να βελτιώνουν την

επιχειρηματική δραστηριότητα και να ενισχύουν το επιχειρηματικό κέρδος αλλά

θίγουν τα συμφέροντα του πολίτη, θα αποτραπούν. Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας

τόνισε επίσης ότι: «Είναι απολύτως βέβαιο ότι ο υγιής ανταγωνισμός θα οδηγήσει

σε μείωση των τιμών των εισιτηρίων και σε ενίσχυση των παρεχόμενων από τα

πλοία υπηρεσιών».