Ο κρίσιμος δεύτερος γύρος της… αναμέτρησης μεταξύ υπουργείου Εμπορικής

Ναυτιλίας και ακτοπλόων αναμένεται να εξελιχθεί σήμερα, κατά την έκτακτη

γενική συνέλευση που αποφάσισαν οι εφοπλιστές, προκειμένου να ξεκαθαρίσουν τη

στάση τους εν όψει των νέων δεδομένων στην ακτοπλοΐα, αλλά και να εκλέξουν ­

σύμφωνα με πληροφορίες ­ τη νέα διοίκησή τους.

Σήμερα αποφασίζουν. Στην έκτακτη γενική συνέλευση των εφοπλιστών θα

αποφασιστεί αν θα δέσουν τα πλοία τους στις 27 Οκτωβρίου

Δύο είναι τα ζητήματα στα οποία καλούνται άμεσα οι ακτοπλόοι να δώσουν λύσεις.

Το ένα αφορά αν θα υλοποιήσουν ή όχι την απόφασή τους να ακινητοποιήσουν τα

πλοία τους στις 27 Οκτωβρίου, και το δεύτερο να εκλέξουν καινούργιο προεδρείο.

Σε ό,τι αφορά το πρώτο θέμα, οι ακτοπλόοι υποστηρίζουν ότι προβαίνουν στην

κίνηση αυτή σε ένδειξη διαμαρτυρίας στα όσα γράφονται και ακούγονται μετά το

πολύνεκρο ναυάγιο τού «Εξπρές Σαμίνα». Όμως, μετά τις τελευταίες εξελίξεις,

όπου φάνηκε καθαρά πως πρόκειται για μια κίνηση αντιπερισπασμού στην

απελευθέρωση της εσωτερικής αγοράς στην οποία προχωρεί το ΥΕΝ, αλλά και την

αλλαγή στάσης των Μινωικών Γραμμών, που θεωρούν πως δεν πρέπει να δέσουν τα

πλοία οι ακτοπλόοι, πρέπει τώρα να βρουν μια συμβιβαστική λύση που θα

ικανοποιεί και τις δύο πλευρές…

Όμως υπάρχει και το θέμα της διάδοχης κατάστασης στην Ένωση Εφοπλιστών

Ακτοπλοΐας. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, από την πλευρά των Μινωικών

Γραμμών προωθείται στη θέση του κ. Παντελή Σφηνιά ο διευθύνων σύμβουλος της

ΑΝΕΚ κ. Στέλιος Ζαμπετάκης.

Αυτή η κίνηση, όπως εξηγούν άνθρωποι που γνωρίζουν καλά τον χώρο της

ναυτιλίας, έχει και συμβολικό χαρακτήρα, μετά την πρόταση του προέδρου των

Μινωικών Γραμμών κ. Κώστα Κληρονόμου για στενότερη προσέγγιση με την ΑΝΕΚ εν

όψει τής… καθόδου στην Κρήτη των Επιχειρήσεων Αττικής, που πήραν άδεια να

δρομολογήσουν πλοίο στη γραμμή Πειραιά – Χανιά.

Η στάση βέβαια του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας σε ό,τι αφορά την

ακινητοποίηση των πλοίων δεν αλλάζει. «Κανένας εκβιασμός δεν γίνεται

αποδεκτός», υποστηρίζει ο κ. Χρήστος Παπουτσής, ενώ αναφερόμενος στις

ακτοπλοϊκές γραμμές διευκρινίζει ότι «καμία γραμμή δεν πρέπει να θεωρείται

αποκλειστικής εκμετάλλευσης και προνόμιο κανενός».

Στο μεταξύ, απαγορεύτηκε ο απόπλους σε τρία επιβατηγά πλοία, τα οποία δεν

εναρμονίστηκαν, μέχρι στιγμής, με τις διατάξεις της Κοινοτικής Οδηγίας για την

πυρασφάλεια. Πρόκειται για τα πλοία «Μυτιλήνη» της ΝΕΛ, «Μυρτιδιώτισσα» της

ΑΝΕΝ και «Εξπρές Ναϊάς» της MFD.

Από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας εξετάζεται το ενδεχόμενο της αφαίρεσης

της άδειας σκοπιμότητας από τα τρία επιβατηγά. Το θέμα θα ξεκαθαρίσει στις 30

Οκτωβρίου, όπου θα συνεδριάσει εκ νέου η Γνωμοδοτική Επιτροπή Ακτοπλοϊκών

Συγκοινωνιών. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, σε ό,τι αφορά το «Εξπρές Ναϊάς»,

το πλοίο πρόκειται να βγει από την ακτοπλοΐα, αφού σε έξι μήνες συμπληρώνει

35ετία και σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, πρέπει να αποσυρθεί.

Όπως είναι γνωστό, την 1η Οκτωβρίου είχαν ακινητοποιηθεί 64 πλοία που δεν

είχαν εναρμονιστεί με τις διατάξεις της Κοινοτικής Οδηγίας για την πυρασφάλεια

και τα σωστικά. Ωστόσο, αν και το τελεσίγραφο έληξε την περασμένη Παρασκευή,

δεν ολοκληρώθηκαν ακόμη οι εργασίες στο κρουαζιερόπλοιο «Γουόρνλντ Ρεναισάνς»

και στο «Γεώργιος Εξπρές», στα οποία έχει απαγορευτεί ο απόπλους.