Ο φωτογράφος έχει πολύ δύσκολη δουλειά. Πρέπει την κατάλληλη στιγμή να πατήσει

το κουμπάκι της μηχανής του. Μόλις η μηχανή κάνει τον γνώριμο ήχο «κλικ», τότε

ο φωτογράφος έχει αποτυπώσει στο φιλμ του την εικόνα. Πολλοί φωτορεπόρτερ

βρίσκονται στον ίδιο χώρο την ίδια στιγμή. Όλοι αυτοί προσπαθούν να

απαθανατίσουν τις στιγμές που εκτυλίσσονται μπροστά τους.

Στον αθλητισμό οι φωτορεπόρτερ πάντα έπαιζαν σημαντικό ρόλο. Από την εποχή που

δεν υπήρχε η τηλεόραση μέχρι σήμερα. Τότε, μάλιστα, ήταν αυτοί που μετέφεραν

στον κόσμο μέσω των εφημερίδων, οτιδήποτε συνέβαινε μέσα στους αθλητικούς

χώρους. Αυτοί ήταν που προσπαθούσαν να βγάλουν την καλύτερη φωτογραφία, για να

δουν όσοι δεν βρίσκονταν στα γήπεδα, για παράδειγμα, κάποιους από τους

πρωταγωνιστές ή για να γνωρίσουν οι εκτός κάποια νέα πρόσωπα που μέχρι εκείνη

τη στιγμή δεν είχαν δει ποτέ στη ζωή τους.

Είναι πολύ σημαντικό για έναν φωτορεπόρτερ να βρεθεί στη σωστή θέση την

κατάλληλη στιγμή, αλλά πάνω απ’ όλα να έχει σωστά ανακλαστικά. Υπήρξαν κάποιοι

επαγγελματίες οι οποίοι κάνοντας τη δουλειά τους διακινδύνευσαν τη σωματική

τους ακεραιότητα. Άλλοι πάλι έχουν κτυπήσει, ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που

έχουν δεχθεί επιθέσεις για διάφορους λόγους. Υπάρχουν και κάποιοι άλλοι

φωτορεπόρτερ, οι οποίοι δημοσιεύοντας μία επίμαχη φωτογραφία δημιούργησαν

πρόβλημα στην ίδια τη ζωή τους.

Τα παραδείγματα είναι πάρα πολλά. Αρκετοί είναι οι φωτορεπόρτερ που

αναγκάζονται, ακόμα και με τη βία, να μη δημοσιεύσουν φωτογραφίες ή άλλοι που

έχουν δημοσιεύσει και στη συνέχεια βλέπουν τη ζωή τους να διατρέχει σοβαρό

κίνδυνο. Αυτό, όμως, δεν αποτελεί εμπόδιο για τους φωτορεπόρτερ, αφού πολύ

δύσκολα ένας απ’ αυτούς δεν θα δώσει κάποια φωτογραφία προς δημοσίευση.

Πολλές φορές οι φωτορεπόρτερ κινδυνεύουν άμεσα, αφού βρίσκονται σχεδόν πάντα

στο επίκεντρο των γεγονότων, ακόμα και αν αυτά είναι επεισόδια. Εκείνοι έχουν

την υποχρέωση να συνεχίσουν τη δουλειά τους και να απαθανατίσουν ό,τι

συμβαίνει γύρω τους. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι υπάρχουν πολλοί σε όλο τον

κόσμο που έχουν χάσει τη ζωή τους.

Μία φωτογραφία μπορεί να ευχαριστήσει πολλούς ανθρώπους, αλλά μπορεί

ταυτόχρονα να δυσαρεστήσει και κάποιους. Ο φωτορεπόρτερ δεν θέλει σίγουρα να

κάνει κακό σε κανέναν άνθρωπο, απλά είναι η δουλειά του αυτή ­ πρέπει να

απαθανατίσει τη στιγμή. Δεν έχει προσωπικά με κάποιον που μπορεί να τον

εκθέσει με τη φωτογραφία του. Απλά είναι η φύση της δουλειάς του τέτοια. Η

φωτογραφία πάντα δείχνει την αλήθεια, αν και τα τελευταία χρόνια έχει

δημιουργηθεί και η τέχνη του φωτομοντάζ, την οποία κάποιοι εκμεταλλεύονται

(κυρίως στις καλλιτεχνικές φωτογραφίες) για εμπορικούς λόγους. Αυτό, όμως,

είναι εύκολο να γίνει αντιληπτό από τους ειδικούς και βέβαια είναι κολάσιμο

και διώκεται ποινικά.

Το σημαντικό είναι ότι οι φωτορεπόρτερ αφήνουν πίσω τους έργο. Ύστερα από

πολλά χρόνια οι φωτογραφίες είναι πολύ πιο εύκολο να θυμίσουν περασμένα

γεγονότα. Οι φωτορεπόρτερ με ένα κλικ γράφουν ιστορία. Με ένα κλικ σταματούν

τον χρόνο.

Γήπεδο Λεωφόρου Αλεξάνδρας.

Την εποχή που δεν έπεφτε καρφίτσα, τη δεκαετία του ’60.

Οι φίλαθλοι κρέμονται από τις εξέδρες, ενώ διακρίνουμε και τη μόδα της

εποχής


Ένας πιτσιρικάς θέλει οπωσδήποτε να δει το ντέρμπι στο Στάδιο Καραϊσκάκη, αλλά

το γήπεδο έχει γεμίσει και οι πόρτες έχουν κλείσει. Ο πιτσιρικάς όμως βρήκε

τον τρόπο να περάσει από την τρύπα


Και πάλι στο γήπεδο της Λεωφόρου Αλεξάνδρας. Οι οπαδοί προσπαθούν να βρουν

θέση σε ντέρμπι Παναθηναϊκού – Ολυμπιακού, έστω και χωμένοι ανάμεσα στα

κάγκελα

Δεξιά: Φάση από παιχνίδι Εθνικού – Ολυμπιακού τότε που τα παιχνίδια αυτά

ήταν σούπερ ντέρμπι. Αριστερά, ο Θόδωρος Ιωάννου του Εθνικού, στη μέση ο

Μπέμπης και, δεξιά, ο Μουνδρέας. Ο Ιωάννου σκοτώθηκε ένα χρόνο αργότερα σε

αγώνα με τον Παναθηναϊκό στο γήπεδο της Λεωφόρου, σε σύγκρουσή του με τον Βουτσαρά


Δύο γνωστές κυρίες από τον χώρο του μόντελινγκ και της τηλεόρασης

παρακολουθούν ένα ντέρμπι του μπάσκετ μεταξύ των «αιωνίων» Παναθηναϊκού –

Ολυμπιακού. Η Γιολάντα Διαμαντή και η Αννίτα Ναθαναήλ έχουν τη δική τους

αγωνία. Στην πρώτη φωτογραφία το παιχνίδι κυλάει καλά για τον Ολυμπιακό

Στη δεύτερη τα πράγματα έχουν αρχίσει να γίνονται δύσκολα, ενώ…

… στην τρίτη το ματς έχει γυρίσει και ο διαιτητής δεν σφύριξε σωστά. Ο

Θανάσης Κοντογιάννης απαθανάτισε τις… γλαφυρότατες αντιδράσεις


ΚΟΥΪΖ: Ποια είναι η κοπέλα που κρύβεται πίσω από τη στολή του τσολιά; Βοήθεια:

Πρόκειται για γνωστή αθλήτρια του στίβου και μάλιστα Ολυμπιονίκη

Απάντηση: Είναι η Νίκη Μπακογιάννη, η οποία, για τις ανάγκες ενός αγώνα της

Εθνικής Ελλάδας στο ποδόσφαιρο, δέχθηκε να ποζάρει με την εθνική στολή μας.

Έργο του Θ. Κοντογιάννη κι αυτό…


Κάπως έτσι δούλευαν οι δημοσιογράφοι και οι τηλεσχολιαστές μέχρι πρόσφατα σε

γήπεδα της (τότε) Α’ εθνικής κατηγορίας. Φωτογραφία του Δημήτρη Ντουντούμη


Πρόεδρος στην ΑΕΚ, ο Μιχάλης Τροχανάς. Η «Ένωση» προηγείται στο σκορ του

Ηρακλή, αλλά οι οπαδοί τον αποδοκιμάζουν. Ο πρόεδρος κάνει αυτή τη

χαρακτηριστική χειρονομία προς το μέρος τους. Την επόμενη ημέρα που

δημοσιεύτηκε η φωτογραφία, ο Μιχάλης Τροχανάς, όσο και αν φαίνεται περίεργο,

έδωσε συγχαρητήρια στον φωτορεπόρτερ Θανάση Κοντογιάννη που κατάφερε την

κατάλληλη στιγμή να τον απαθανατίσει


Την περίοδο 1992-93 ο Παναθηναϊκός δεν κατεβάζει την ομάδα του στον τέταρτο

τελικό του μπάσκετ, διαμαρτυρόμενος για την αλλαγή του διαιτητή. Οι οπαδοί των

«ερυθρολεύκων» έντυσαν κοτόπουλα με πράσινα κασκόλ και τα έβαλαν στο παρκέ του

Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας. Αξέχαστες στιγμές, χάρη στον Δημήτρη Ντουντούμη


Ο Γιάννης Ιωαννίδης δεν δίνει το σακάκι του στον διαιτητή Τσανίδη, επειδή ο

τελευταίος κρύωνε, αλλά διαμαρτύρεται για τα σφυρίγματά του. Ο Θωμάς

Χρυσοχοΐδης απαθανάτισε τη μοναδική στιγμή


Άλλη μια επιτυχία του Θωμά Χρυσοχοΐδη. Ο Ίβκοβιτς είναι προπονητής του

Ολυμπιακού και ο Ιωαννίδης της ΑΕΚ. Ένα σφύριγμα στα τελευταία δευτερόλεπτα

δίνει τη νίκη στην ΑΕΚ και ο Ντούντα, μ’ αυτή τη χαρακτηριστική κίνηση, θέλει

να πει ότι εκλάπη η νίκη


Το παιχνίδι είναι Πανιώνιος – ΠΑΟ, στη Νέα Σμύρνη. Βρισκόμαστε λίγα δεύτερα

πριν από τη λήξη και οι παίκτες του Παναθηναϊκού ακούν το σύστημα που θα

ακολουθήσουν στην τελευταία επίθεση. Ο Βασίλης Κικίλιας, όμως, έχει στήσει…

αυτί για να ακούσει. Ο μόνος που τον αντελήφθη ήταν ο Δημήτρης Σπανόπουλος,

των «ΝΕΩΝ»


Ο Ντούσαν Μπάγιεβιτς είναι τεχνικός της ΑΕΚ, η οποία αγωνίζεται στο Στάδιο

Καραϊσκάκη με τον Ολυμπιακό στις 19/5/1991. Ο προπονητής της ΑΕΚ αποχωρεί,

αλλά οι οπαδοί της ομάδας του πέταξαν ένα τούβλο προς τον διαιτητή, το οποίο

βρήκε τον Μπάγιεβιτς στο κεφάλι. Φωτογραφία-ντοκουμέντο του Κώστα Κομίνη


Ο Ιωνικός υποδέχεται την Ξάνθη. Στο ημίχρονο οι αναπληρωματικοί Ότιτζι και

Νταρακλίτσας δεν πρόλαβαν να πάνε στα αποδυτήρια να ικανοποιήσουν τη φυσική

τους ανάγκη, αλλά η λύση βρέθηκε. Φωτογραφία από το αρχείο του πρακτορείου ACT

SPORTS


Ο Νίκος Αλέφαντος, γνωστός για τις προλήψεις του, έχει αναλάβει τον Ολυμπιακό,

που αγωνίζεται εκτός έδρας στη Θεσσαλονίκη με τον Ηρακλή. Οι οπαδοί του

Γηραιού είχαν βάλει πίσω από τον πάγκο αυτά τα λάβαρα. ACT SPORTS και πάλι…


Ο πρόεδρος στα κάγκελα!

Οι οπαδοί του Παναθηναϊκού αποδοκιμάζουν στο γήπεδο της Λεωφόρου Αλεξάνδρας

τον Γιώργο Βαρδινογιάννη. Τα συνθήματα δεν σταμάτησαν ούτε στιγμή, παρά τις

συνεχείς παραινέσεις.

Ο πρόεδρος του «τριφυλλιού» δεν το σκέφτηκε και πολύ. Αφού έκανε για αρκετή

ώρα υπομονή, στη συνέχεια εκνευρισμένος σκαρφάλωσε στα κάγκελα για να πάει

προς το μέρος των οπαδών που έλεγαν τα συνθήματα και να τους ζητήσει τον λόγο.

Ο Κώστας Κομίνης ήταν και εκεί…