Στα ταμεία των κατασκευαστικών ομίλων Ελληνική Τεχνοδομική -Άκτωρ-ΤΕΒ και

Αβαξ-J & Ρ θα εισρεύσουν τα κέρδη από την εκμετάλλευση των εμπορικών

δραστηριοτήτων που θα αναπτυχθούν κατά μήκος της Αττικής Οδού.

Οι δύο όμιλοι, οι οποίοι συμμετέχουν τόσο στην κοινοπραξία κατασκευής όσο και

εκμετάλλευσης του οδικού άξονα των 70 χιλιομέτρων, είναι οι βασικοί μέτοχοι

της εταιρεία ΣΕΑ Αττική που συστάθηκε με σκοπό την εκμετάλλευση των τεσσάρων

σταθμών εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών, που θα κατασκευαστούν (ένας ανά

κατεύθυνση) στην Παιανία και στον Ασπρόπυργο, καθώς και των ισάριθμων επίσης

χώρων εστίασης και αναψυχής που θα δημιουργηθούν στα πλαίσια των παραπάνω

σταθμών.

Παράλληλα όμως η εταιρεία, στην οποία η μεν Ελληνική Τεχνοδομική συμμετέχει με

ποσοστό 65% η δε Άβαξ με ποσοστό 35%, εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να

προχωρήσει κοντά στο σταθμό της Παιανίας στη δημιουργία ξενοδοχειακής μονάδας,

με στόχο την εκμετάλλευση του συγκριτικού πλεονεκτήματος της γειτνίασης με το

διεθνές αεροδρόμιο των Σπάτων.

Επισημαίνεται ότι ο συνολικός εκμεταλλεύσιμος χώρος που βρίσκεται στη διάθεση

της εταιρείας εκμετάλλευσης των εμπορικών δραστηριοτήτων που θα αναπτυχθούν

κατά μήκος της Αττικής Οδού ανέρχεται σε 60.000 τ.μ. και παρέχει την

δυνατότητα στη ΣΕΑ Αττική να διαμορφώσει με άνεση τους επιχειρηματικούς της

σχεδιασμούς.

Σε ό,τι αφορά πάντως την εκμετάλλευση των σταθμών ανεφοδιασμού των

αυτοκινητιστών με υγρά καύσιμα αλλά και την εξυπηρέτησή τους με όλες τις

συναφείς με το αυτοκίνητο υπηρεσίες, το έργο αυτό έχει ανατεθεί στην ΕΚΟ, η

οποία και θα είναι ο προνομιακός εταίρος της ΣΕΑ Αττική στον τομέα αυτό.

Η διάρκεια εκμετάλλευσης του έργου «εμπορικές δραστηριότητες» της Αττικής Οδού

θα είναι όση και η διάρκεια εκμετάλλευσης ολόκληρου του οδικού άξονα της

Αττικής Οδού, δηλαδή 18 έτη.

Επισημαίνεται ότι το πρώτο τμήμα της Αττικής Οδού και συγκεκριμένα αυτό που

συνδέει την οδό Μαραθώνος στην Παλλήνη με το Αεροδρόμιο των Σπάτων θα είναι

έτοιμο την 1/3/2001 ενώ τον Σεπτέμβριο του 2003 θα είναι έτοιμο το τμήμα που

συνδέει τον κόμβο της οδού Κατεχάκη με την Κάντζα.

Το σύνολο του έργου θα είναι έτοιμο στους πρώτους μήνες του 2004 και

οπωσδήποτε όχι πέραν του Απριλίου του ιδίου έτους.

Επισημαίνεται ότι στην κατασκευή και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού εμπλέκονται

τρία εταιρικά σχήματα, η Αττική Οδός Α.Ε., που είναι ο ανάδοχος του έργου και

έχει τη συνολική επιχειρηματική ευθύνη, η Κοινοπραξία Αττική Οδός, που έχει

αναλάβει τη μελέτη και την κατασκευή του έργου, καθώς και οι Αττικές Διαδρομές

Α.Ε., η οποία έχει αναλάβει τη λειτουργία και την καθημερινή συντήρηση του

έργου.

Στην πρώτη και στη δεύτερη εταιρεία το μεγαλύτερο ποσοστό, περίπου 35% στην

καθεμία, κατέχει ο όμιλος Ελληνική Τεχνοδομική-Άκτωρ-ΤΕΒ ενώ με ποσοστό 9,83%

συμμετέχει και η συνεργαζόμενη με τον προηγούμενο όμιλο εταιρεία Παντεχνική.

Στις δύο εταιρείες συμμετέχουν επίσης ο όμιλος Άβαξ-J&Ρ (Ελλάς) -ΕΤΕΘ με

συνολικό ποσοστό περίπου 27%, ενώ συμμετέχουν και οι εταιρείες ΑΛΤΕ με 8,23%,

ΑΤΤΙΚΑΤ με 8,58% Κ.Ι. Σαραντόπουλος με 7,62% και η ΤΕΓΚ με 4,91%.

Οι εταιρείες που συμμετέχουν στην Αττική Οδό Α.Ε. θα επενδύσουν στο έργο 60

δισ. δρχ. και αναμένουν την απόδοση αυτών των κεφαλαίων κατά την περίοδο

λειτουργίας και εκμετάλλευσης του έργου, ενώ ο μέσος ετήσιος κύκλος εργασιών

της εταιρείας υπολογίζεται στα 100 δισ. δρχ.

Για την Κοινοπραξία Αττική Οδός ο μέσος ετήσιος κύκλος εργασιών προβλέπεται

στα 120 δισ. κατά την διάρκεια της πενταετούς κατασκευής του έργου, ενώ ο

ετήσιος τζίρος της εταιρείας Αττικές Διαδρομές υπολογίζεται σε 10 δισ. δρχ.

καθ’ όλη τη διάρκεια των 18 ετών λειτουργίας της Αττικής Οδού από την

συγκεκριμένη εταιρεία.

Η ζεύξη Ρίου ­ Αντιρρίου

Δεδομένη θεωρείται η ανάπτυξη νέων δραστηριοτήτων στις ευρύτερες περιοχές του

Ρίου και του Αντιρρίου από ιδιώτες, ενώ το ενδεχόμενο να αναπτύξουν ανάλογες

δραστηριότητες εξετάζουν και κατασκευαστικές εταιρείες που συμμετέχουν στην

κοινοπραξία που έχει αναλάβει την κατασκευή και την εκμετάλλευση του έργου.

Συγκεκριμένα εξετάζεται το ενδεχόμενο δημιουργίας ξενοδοχειακής μονάδας με

στόχο τους 10.000 αυτοκινητιστές που υπολογίζεται να διέρχονται την γέφυρα σε

ημερήσια βάση στον πρώτο χρόνο της λειτουργίας της εντός του 2005.

Επισημαίνεται ότι στο έργο συμμετέχουν με ποσοστό 53% ο γαλλικός όμιλος Groupe

GTM και οι ελληνικές εταιρείες Ιωάννου & Παρασκευαϊδης με ποσοστό 11,2%, η

Ελληνική Τεχνοδομική με την ΤΕΒ με ποσοστό 15,1%, η Αθηνα με 7,74%, η

Προοδευτική επίσης με ποσοστό 7,74% και Η Κ.Ι. Σαραντόπουλος με 4,84%.

Η Κοινοπραξία Γέφυρα θα έχει την εκμετάλλευση του έργου επί 35 συνεχή χρόνια

μετά την ολοκλήρωσή του.