Οι Μετροπόντικες τίθενται νοκ άουτ καθώς παρουσιάζονται πολλά προβλήματα από

τη μορφολογία του εδάφους

Νοκ άουτ φαίνεται ότι βγαίνουν οι Μετροπόντικες που κατασκευάζουν τις

σήραγγες του Μετρό της Αθήνας.

ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ: Ο ένας είναι καθηλωμένος εδώ και ένα χρόνο και ο άλλος προχωρεί

με πολλές δυσκολίες.

Έτσι οι αρμόδιοι τής Αττικό Μετρό και της Κοινοπραξίας προσανατολίζονται στην

εγκατάλειψη του Μετροπόντικα, αφού κατασκευάσει τη σήραγγα της γραμμής Σεπόλια

– Δάφνη μέχρι το Σύνταγμα.

Αιτία τα πολλά προβλήματα που παρουσιάζονται κάθε τόσο στην ομαλή λειτουργία

του μηχανήματος, όχι από τεχνικές βλάβες, αλλά από τη μορφολογία, τη σύνθεση

και την ποιότητα του υπεδάφους στην περιοχή της Αθήνας, καθώς και το γεγονός

ότι ­ στο υπέδαφος ­ υπάρχουν πάρα πολλές αρχαιότητες, μπαζωμένα ρέματα και

ποτάμια, παράνομοι (και άρα άγνωστοι) αγωγοί και δίκτυα κοινωφελών οργανισμών

κ.λπ. που συχνά γίνονται αιτία να μην μπορεί το μηχάνημα να εργαστεί.

Τα τελευταία γεγονότα στην οδό Πανεπιστημίου, υπήρξαν συνεχή προβλήματα στη

λειτουργία του ΤΒΜ, που οδήγησαν στην κατάρρευση του περιπτέρου, σε συνεχείς

καθιζήσεις και στην καθυστέρηση του έργου. Τα γεγονότα αυτά προβληματίζουν

έντονα τους αρμόδιους για την κατασκευή του Μετρό, οι οποίοι προσανατολίζονται

στην ολοκλήρωση του έργου με συμβατικές μεθόδους. Ήδη αυτό θα γίνει με το

τμήμα Σύνταγμα – Κεραμεικός (το οποίο έχει περικοπεί από την αρχική

εργολαβία), ενώ θεωρείται πολύ δύσκολο ότι θα μπορέσει ο Μετροπόντικας να

δουλέψει στο τμήμα Σύνταγμα – Δάφνη, αφού κάτω από τη Συγγρού υπάρχουν πολύ

ασταθή εδάφη, με υπόγειες λίμνες, στοές κ.λπ. και πιθανολογείται ότι και το

τμήμα αυτό θα πρέπει να καταστευαστεί με συμβατικές μεθόδους.

Σημειώνεται ότι, σχεδόν από την έναρξη του έργου το 1991, είχε έντονα

αμφισβητηθεί, από τεχνικούς και άλλους ειδικούς, η δυνατότητα να

κατασκευαστούν οι σήραγγες του Μετρό με μηχάνημα τύπου ΤΒΜ (Μετροπόντικας)

λόγω της φύσης του υπεδάφους της Αττικής. Όμως οι εργολάβοι επέμεναν και έτσι

ήρθαν τα δύο μηχανήματα τα οποία στην αρχή είχαν εντυπωσιάσει με την…

εργατικότητά τους, αλλά στη συνέχεια «έπεσαν» πάνω σε δύσκολα υπεδάφη και

καθηλώθηκαν για πολλούς μήνες. Θυμίζουμε ότι το ΤΒΜ που βρίσκεται τώρα κάτω

από την Πανεπιστημίου είχε σταματήσει περίπου δύο χρόνια κάτω από την οδό Αγ.

Κωνσταντίνου, είχε καθηλωθεί επί μήνες κάτω από την πλατεία Βάθης, προκάλεσε

σοβαρά προβλήματα όταν πέρασε κάτω από τα Χαυτεία και τώρα προκαλεί καινούργια

προβλήματα στη συμβολή Πανεπιστημίου και Χαρ. Τρικούπη. Αντίθετα ο άλλος

Μετροπόντικας που διανοίγει τη σήραγγα της γραμμής Πεντάγωνο-Κεραμεικός

δούλεψε χωρίς κανένα σοβαρό πρόβλημα και έφτασε σε χρόνο-ρεκόρ στο Σύνταγμα.

Μόλις όμως προσπάθησε να συνεχίσει προς Κεραμεικό συνάντησε πολλά πηγάδια κάτω

από την οδό Ερμού και σταμάτησε οριστικά…

Πάντως από χθες το απόγευμα ο Μετροπόντικας κάτω από την Πανεπιστημίου, άρχισε

και πάλι να διανοίγει τη σήραγγα κατευθυνόμενος προς το σταθμό «Ακαδημία» με

την ελπίδα ότι δεν θα συναντήσει άλλα σοβαρά προβλήματα. Η κεφαλή του απέχει

περίπου 120 μέτρα από την οδό Ιπποκράτους και σύμφωνα με τις εδαφολογικές

μελέτες που έγιναν (ανά 10 μέτρα) τα εδάφη είναι καλύτερα, γεγονός που

σημαίνει ότι, μάλλον, η εργασία του μηχανήματος θα είναι ευκολότερη.

Όσο για το τμήμα Σύνταγμα – Δάφνη θα γίνουν λεπτομερέστερες εδαφολογικές

έρευνες με διανοίξεις πιλοτικών σηράγγων κ.λπ. προκειμένου να διαπιστωθεί αν

μπορεί να λειτουργήσει ο Μετροπόντικας. Σε αντίθετη περίπτωση και το τμήμα

αυτό θα κατασκευασθεί με συμβατικές μεθόδους.

Να θυμίσουμε ότι η αγορά των δύο ΤΒΜ που έχουν κατασκευαστεί ειδικά για το

Μετρό της Αθήνας, έχει στοιχίσει περίπου 12 δισεκατομμύρια δραχμές.


ΕΡΧΟΝΤΑΙ σήμερα τέσσερις μηχανάμαξες οι οποίες θα χρησιμοποιηθούν αφενός μεν

για την ολοκλήρωση των έργων του Μετρό της Αθήνας, αφετέρου δε ­ κατά το

διάστημα λειτουργίας του έργου ­ για έργα συντήρησης, για μεταφορά χαλασμένων

συρμών κ.λπ.

Κάθε αυτοκινητάμαξα έχει μήκος 12 μέτρα και βάρος 54 τόνους, αναπτύσσει

ταχύτητα 65 χιλιομέτρων την ώρα και διαθέτει ελκτική ικανότητα 120 τόνων. Θα

δοκιμαστούν για ένα με ενάμιση μήνα στη γραμμή του ΗΣΑΠ και μετά θα

χρησιμοποιηθούν στα έργα κατασκευής του Μετρό. Η κατασκευή τους έγινε στη Γερμανία.

ΑΠΟ ΤΗΝ εταιρεία Αττικό Μετρό, η οποία εποπτεύει την κατασκευή του Μετρό για

λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου, δόθηκε χθες στη δημοσιότητα επιστολή που

εστάλη προς τον ιδιοκτήτη του περιπτέρου στην οδό Πανεπιστημίου, το οποίο

κατέρρευσε την Παρασκευή το βράδυ, με την οποία του γίνεται γνωστό ότι θα

γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να αποζημιωθεί.

Η αποζημίωση θα καταβληθεί από τις ασφαλιστικές εταιρείες στις οποίες είναι

ασφαλισμένα τα έργα του Μετρό.

Η εταιρεία, με άλλη ανακοίνωσή της, αναφέρει λεπτομερώς τις ενέργειες των

στελεχών της, προκειμένου, όπως αναφέρεται, να πειστεί ο ιδιοκτήτης του

περιπτέρου να το κλείσει και να φύγει πριν αυτό καταρρεύσει.