Ουδείς ασχολείται μ’ αυτά μολονότι είναι εξαιρετικά επικίνδυνα ειδικά για όσους οδηγούν μηχανή ή ποδήλατο. Πρόκειται για τα καρούμπαλα της ασφάλτου που υπάρχουν σε δρόμους και μεγάλες λεωφόρους της Αθήνας, κυρίως στο δεξί άκρο του δρόμου.

Αυτά τα εξογκώματα, τα μικρά «βουναλάκια» το πιθανότερο είναι ότι έχουν προκληθεί από το βάρος των λεωφορείων και τρόλεϊ που κινούνται εκεί σε συνδυασμό με την ποιότητα του υλικού που τοποθετείται στο οδόστρωμα.
Όλοι κάπου θα έχετε συναντήσει αυτές τις «παγίδες»: στη Βασιλίσσης Σοφίας, την Πατησίων, τη Σταδίου ή αλλού. Μάλιστα, σε αρκετά σημεία οι αλλοιώσεις του οδοστρώματος είναι τέτοιας έκτασης που έχουν δημιουργηθεί ολόκληρα χαντάκια τα οποία μάλιστα δεν είναι ορατά το βράδυ σε περιοχές με ελλιπή φωτισμό. Σημειώνεται ότι πολλές απ’ αυτές τις παραμορφώσεις παραμένουν στους δρόμους για μήνες ή και χρόνια.

Τι μπορεί να συμβεί αν η ρόδα σας πατήσει πάνω σε ένα τέτοιο καρούμπαλο; Μπορείτε εύκολα να χάσετε τον έλεγχο του ποδηλάτου με ό,τι συνεπάγεται αυτό.

Το φαινόμενο δεν είναι τωρινό, όμως το απογοητευτικό είναι ότι η κατάσταση αντί να βελτιώνεται, χειροτερεύει. Ανατρέχοντας στο αρχείο των «ΝΕΩΝ» μετά λύπης διαπιστώσαμε ότι πριν από περίπου 10 χρόνια είχαμε κάνει ρεπορτάζ γι’ αυτές τις παραμορφώσεις της ασφάλτου. Τότε, οι αρμόδιοι είχαν πει ότι θα εκπονηθεί σχετική μελέτη από το Πολυτεχνείο για την επίλυση του προβλήματος. Φτάνουμε στο 2016 και τα «βουναλάκια» στις λεωφόρους είναι ακόμη εκεί…

«Το κακής ποιότητας οδόστρωμα – οι λακκούβες ή η ζαρωμένη άσφαλτος από βαριά οχήματα – είναι μία ακόμη παγίδα που αντιμετωπίζουμε καθημερινά», έλεγε σε σχετικό ρεπορτάζ των «ΝΕΩΝ» στις 28/4/2006 ένας μοτοσυκλετιστής. Και σ’ ένα άλλο ρεπορτάζ των «ΝΕΩΝ» στις 25/7/2008 ο συγκοινωνιολόγος Στράτος Παπαδημητρίου είχε τονίσει: «Αυτό που θα έπρεπε να γίνει είναι να χρησιμοποιηθούν άλλα υλικά για την αποκατάσταση, όπως στο εξωτερικό. Υπάρχουν τύποι οδοστρώματος από δύσκαμπτο υλικό, το οποίο όση πίεση και να του ασκηθεί δεν μπορεί να υποστεί την παραμικρή αλλοίωση. Πάνω απ’ όλα βέβαια, πρέπει να γίνεται συχνός έλεγχος στους δρόμους, ώστε να παρατηρούνται οι ανωμαλίες και να αποκαθίστανται άμεσα, κάτι που δυστυχώς στη χώρα μας δεν συμβαίνει».

Σημεία με παραμορφώσεις στην άσφαλτο

Άγνωστο είναι πόσα χρόνια θα χρειαστούν οι υπεύθυνοι για να αποφασίσουν να δώσουν μόνιμη λύση στο πρόβλημα επιλέγοντας για την άσφαλτο ένα υλικό που δεν θα αλλοιώνεται από τη ζέστη και το βάρος των οχημάτων. Γι’ αυτό όσοι μετακινείστε στην πόλη με πετάλι ή μηχανή καλό είναι να είστε προσεκτικοί.

Oι «ΟΡΘΟΠΕΤΑΛΙΕΣ»πεταλάρουν και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Follow us στο twitter@orthopetaliesή στο FacebookOrthopetalies blogγια καθημερινή ενημέρωση