Τρίτη και καλύτερη

«Ο πλανήτης των πιθήκων: Η σύγκρουση»: Οι τριλογίες συνήθως χτυπούν (ποιοτικά) κορυφή στο δεύτερο μέρος τους. Να όμως και μια σπάνια περίπτωση τρίτου μέρους που μας αποζημιώνει δραματικά! Ο σκηνοθέτης Ματ Ριβς πρέπει να εργάστηκε σκληρά. Mετά τις ατελείωτες διαβουλεύσεις των προηγούμενων ταινιών της σειράς, εδώ επιτέλους πίθηκοι και άνθρωποι αναλαμβάνουν δράση. Mόνο μία σκηνή ουσιαστικού διαλόγου ανάμεσα στους εξαίρετους Σέρκις και Xάρελσον δείχνει να τέμνει την έντονη δράση, ενώ το όλο στήσιμο παραπέμπει μέχρι και στα γουέστερν του Tζον Φορντ. Eπίσης τα ψηφιακά εφέ δεν ήταν ποτέ πιο πειστικά: σχεδόν ξεχνάς την προέλευσή τους. Παρ’ όλα αυτά, η ταινία παραμένει μέχρι τέλους σχηματική, παρά το υλικό που αφήνει υποσχέσεις για κάτι πιο φιλόδοξο. Kαι πάλι όμως, εδώ υπάρχουν στιγμές γνήσιου επικού μεγαλείου.

Bαθμοί: 6

Και μια αστεία γαλλική κομεντί

«Βρε καλώς τους!»: Πώς δουλεύει η λαϊκή σάτιρα; Μα, με τα στερεότυπα. Δίχως αυτά δεν μπορείς να κάνεις βήμα. Με άλλα λόγια, οφείλουμε να διαφυλάξουμε το δικαίωμα του σινεμά να ασχολείται με ό,τι του αρέσει, και όπως του αρέσει, ιδίως όταν αυτό μας ενοχλεί. Αλλιώς, την επόμενη φορά που μια παράσταση προσβάλει τα ιερά και όσια του «κοσμάκη» ας παραταχθούμε κι εμείς (ο καθένας έχει τα δικά του «ιερά» βλέπετε). Τι γίνεται λοιπόν σε αυτή τη συμπαθητική κωμωδία από τη Γαλλία; Ενας γνωστός διανοούμενος συγγραφέας με αριστερές πεποιθήσεις (ο Κριστιάν Κλαβιέ σατιρίζει ξεκάθαρα τον Μπερνάρ Ανρί Λεβί) στριμώχνεται σε ένα talkshow από τον παρουσιαστή για το πρόβλημα των Ρομά και δηλώνει στον αέρα πως προτίθεται να τους «βάλει στο σπίτι του». Μέχρι που σκάει μια οικογένεια Τσιγγάνων, απαιτώντας ακριβώς αυτό! Τι να κάνει ο συγγραφέας που βλέπει τις πωλήσεις των βιβλίων του να ανεβαίνουν; Πραγματοποιεί την υπόσχεσή του –και γίνεται το έλα να δεις. Τα γέλια δυστυχώς αραιώνουν όσο πλησιάζουμε στο τέλος, αλλά το –εντέλει ουμανιστικό –χιούμορ υπερτερεί.

Βαθμοί: 5

Γιατί;

«Ο κύκλος»: Οταν η Μέι προσλαμβάνεται στη μεγαλύτερη και πιο ισχυρή εταιρεία τεχνολογίας και social media στον κόσμο, θεωρεί ότι αυτή είναι η ευκαιρία της ζωής της. Καθώς ανέρχεται στην ιεραρχία, ενθαρρύνεται από τον ιδρυτή της εταιρείας Ιμον να συμμετάσχει σε ένα επαναστατικό πείραμα που ξεπερνά τα όρια της ιδιωτικότητας, της ηθικής και τελικά κάθε προσωπικής ελευθερίας. Οχι μόνο δεν αισθάνεσαι ποτέ πως η (κάκιστη) Εμα Γουάτσον διατρέχει κάποιο κίνδυνο, αλλά το επιμύθιο της «συμφιλίωσης» με το ψηφιακό «φακέλωμα» είναι απολύτως εξοργιστικό. Α, παίζει και ο Τομ Χανκς.

Βαθμοί: 3