Το «ριπλέι» της τηλε-αρένας

Αποκωδικοποιώντας τη γλώσσα του σώματος και τη «γεωγραφία» του στούντιο

Του Παύλου Αγιαννίδη  | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 08/06/2012 07:15 |
Η συμπλοκή καρέ καρέ 1. Η Ρένα Δούρου σηκώνει το δάκτυλο προς τον Κασιδιάρη. Η ατμόσφαιρα έχει τη συνήθη θερμότητα των προεκλογικών παραθυρο-μαχιών 2. Το θερμόμετρο ανεβαίνει. «Αντε βρε νούμερο» λέει ο Κασιδιάρης και πιάνει ήδη το ποτήρι. Ο Παπαδάκης αναπέμπει τα πρώτα «όχι, όχι». 3. Ο Προκόπης Παυλόπουλος κλίνει προς τα δεξιά για να αποφύγει το νερό που βρίσκει κατακούτελα τη Δούρου. 4. Η Κανέλλη σηκώνεται επιχειρώντας να σωφρονίσει τον Κασιδιάρη. 5. Πρώτη επίθεση. Παπαδάκης μακρόθεν: «Οχι, όχι...». 6. Τελική επίθεση. Παπαδάκης εκ του σύνεγγυς: «Οχι, όχι, όχι»
Το «ριπλέι» της τηλε-αρένας
Σε ένα διαφημιστικό σποτ για συρόμενες πόρτες ασφαλείας, οι οποίες αφήνουν «να περνάνε μέσα μόνον όσοι θέλετε και αγαπάτε», ένα τρισχαριτωμένο γατάκι διασχίζει στο φινάλε τις σιδεριές στο φραγμένο πορτοπαράθυρο.
Στο χτεσινό «Καλημέρα Ελλάδα / Πρωινό Ant1» τα συστατικά δεν διέφεραν πολύ: τα πορτοπαράθυρα είχαν στήσει... φεστιβάλ - έδιναν κι έπαιρναν - και «όσοι θέλετε» (για το «αγαπάτε» αφήνουμε ανοιχτό το δικαίωμα στην αμφιβολία) είχαν διασχίσει τις πόρτες ασφαλείας του τηλεοπτικού στούντιο. Μόνον το τρισχαριτωμένο γατάκι έλειπε στο φινάλε αυτής της τόσο διαφημιστικής προεκλογικά εικόνας.
Στο πάνω πορτοπαράθυρο η κ. Κανέλλη με λευκό ανάλαφρο και πλούσιο πουκάμισο και χείλη βαμμένα έντονα για να αναδεικνύουν τις γυρισμένες προς τα κάτω άκρες τους, όταν έπαιζαν για τις ανάγκες του τηλεοπτικού φακού το ύφος του στυλ «αποδοκιμασία - περιφρόνηση». Το δεξί της χέρι, υψωμένο, να ανεβοκατεβάζει απόψεις κι αντιρρήσεις, σαν έτοιμο από καιρό. Σαν αυτόνομος δείκτης της έντασης που απέφευγε επισταμένα το αφιερωμένο στο στυλ «περιφρόνηση» πρόσωπο.

ΝΗΝΕΜΙΑ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΠΟΡΑ. Στο βάθος, ο Βούδας οικοδεσπότης της εκπομπής. Αφημένος στα χαμόγελα ικανοποίησης για όσα άφησαν να περάσουν - κατά τη διαφήμιση - τα πορτοπαράθυρά του, ίσως και για το ότι, άντε, πάλι βγήκε ο άρτος ο επιούσιος. Μάρτυρας και η ανέμελη απόθεση των βραχιόνων του παρουσιαστή κ. Παπαδάκη στην κοιλιακή χώρα.
Δίπλα του μια διπλή εικόνα, μαγική. Σαν χωρισμένη στα δύο. Εκείνος, ο κ. Παυλόπουλος, σε παγωμένη εικόνα (άραγε, κατάλαβε τίποτα;). Σαν εκείνες τις φωτογραφίες με την παγωμένη - όπου να 'ναι - έκφραση που «ρίχνουν» στον αέρα τα κανάλια όταν ο συμμετέχων στα πορτοπαράθυρα προτιμά την τηλεφωνική οδό στην επικοινωνία του με το πάνελ. Αξιος εκπρόσωπος του Δ/Ξ - Δ/Α, με τη σφραγίδα ανθρώπου που έχει βρει στη γιόγκα την ουράνια ηρεμία του Σύμπαντος.
Εξ ευωνύμων του η κ. Δούρου, με επιθετικό (σχεδόν σε επίπεδο διένεξης!) εκτυφλωτικό φούξια πορτοκαλί, σαν να θέλει να τιμωρήσει με αυτό - προ επιχειρημάτων - συνομιλητές και τηλεθεατές. Α, μιράκολο! Το δεξί χέρι της έντασης μεταφέρεται κι εκεί, ανυψωμένο και ακόμη πιο... εργώδες, την ώρα που ο φακός την προτιμά στο πιο προφίλ της, ίσως για να μη δούμε αυτή την ένταση κατάματα και αρχίσουμε να φαντασιωνόμαστε πόσα μπορεί να προκαλεί κατ' οίκον. Ο συνδυασμός φούξια πορτοκαλί και βραχιόνιας έντασης, δεν το λένε τα βιβλία Φυσικής, όμως μπορεί να προκαλέσει και σπινθήρα. Ή, έστω, να θεωρηθεί στο μάτι του ανειδίκευτου ως υπαίτιος για εκρήξεις.
Οπως και να έχει, η έκρηξη ήρθε στο πρώτο κάτω παράθυρο, από τον κ. Κασιδιάρη, ανιψιό του προέδρου του «πολιτικού μορφώματος» το οποίο εκπροσωπεί. Αυστηρό μέσα στο σκούρο σακάκι που υποκρύπτει το λευκό πουκάμισο της επιθετικής αθωότητας, και κυρίως σε τρουακάρ, κάποτε και προφίλ που δεν ευνοούν το τηλεοπτικό προφίλ της έντασης στο πρόσωπο. Αυτό, ώσπου να αρχίσει η εκτόξευση φράσεων, με ρυθμούς μυδραλίου, από τα πορτοπαράθυρα, εν μέσω χάβρας: «Φασισταριό», «Παλιοκουμμούνι»...
Πάνω που η κ. Κανέλλη σηκώνει - σαν να κλείνει το μάτι στην περίσταση - το λευκό μανίκι τού εν εντάσει βραχίονά της και πίνει από ένα ποτήρι νερό, εγκαταλείποντας για λίγο το στυλ «περιφρόνηση» και ακουμπάει το ποτήρι. Το οποίο - θαύμα, θαύμα! - βρίσκεται στα χέρια του κοστουμάτου ανιψιού και το περιεχόμενό του (μείον τη γουλιά της κ. Κανέλλη) στο ξανθό πρόσωπο πάνω από το εκτυφλωτικό φούξια πορτοκαλί, που αποκτά υποστήριγμα στο χέρι της έντασης και πολύ σφιχτά χείλη, την ώρα που το προφίλ του κ. Κασιδιάρη ακούγεται να λέει «άντε βρε νούμερο που θα πάμε τη χώρα 500 χρόνια πίσω».
Εντυπωσιακό: η γιόγκα κάνει θαύματα. Ο κ. Παυλόπουλος και ο παρουσιαστής δεν έχουν καν πτοηθεί από την επίμονη θέση Βούδα με ουράνια ηρεμία!
Η έκπληξη, όμως, στο πρόσωπο του πρώτου παραθύρου, μέσα στο λευκό πουκάμισο, αντικαθίσταται πολύ σύντομα με τη μέση της κ. Κανέλλη που αποκαλύπτει και το μαύρο παντελόνι, σε κοντράστ προς το επιθετικό λευκό της αθωότητας, την ώρα που βλέπουμε τον Τύπο - μια εφημερίδα - να αποκτά χρήση διαμαρτυρίας καθώς περνά από τα χέρια της στο κενό δεξιά της, όπου γνωρίζουμε πως βρίσκεται ο ανιψιός.

Ο «ΚΥΑΝΟΚΡΑΝΟΣ». Τα πορτοπαράθυρα διαλύονται και το γενικό πλάνο δείχνει τον παρουσιαστή να σπεύδει να μπει ανάμεσα στον κ. Κασιδιάρη και τους βραχίονές του που με επιστημοσύνη κομάντο καταστροφής επιχειρηματολογούν επανειλημμένα σε βάρος του λευκού της αθωότητας της κ. Λιάνας. Ενώ ο κ. Δελλατόλας (του «Ποντικιού») σπεύδει, ταχύτερα από τον παρουσιαστή του «Καλημέρα Ελλάδα / Πρωινό Ant1» (αν αυτή ήταν «Καλημέρα», είναι συζητήσιμο, αν μη τι άλλο), να αποτρέψει τόση επιστημοσύνη. Ενώ εμείς μένουμε να ακούμε επανειλημμένα, εφιαλτικά «Οχι. Οχι. Οχι!» από τον κ. Παπαδάκη, που προφανώς κατάλαβε τι συνέβη και άφησε κακήν κακώς τη στάση Βούδα.
Και πάνω που κόβεται η μετάδοση και περιμένουμε επιτέλους κάποιος να εκφράσει, όπως θα έπρεπε, αλληλεγγύη στον κ. Παυλόπουλο που κάποιοι θέλησαν να του χαλάσουν - εις μάτην, όπως αποδείχτηκε - την ουράνια ηρεμία, η συνέχεια δεν κατάφερε να διαλύσει επαρκώς την αίσθηση ότι παρακολουθούσαμε τρέιλερ από την επόμενη (;) συνεδρίαση του ελληνικού Κοινοβουλίου. Με τόσα λευκά της αθωότητας και επιθετικά φούξια πορτοκαλί και βραχίονες της έντασης. Δίχως πάντως τρισχαριτωμένη γατούλα...
Γιώργος Νικολόπουλος
08/06/2012 10:27
Αγαπητέ κύριε Αγιαννίδη, Λυπάμαι που δε θα αναγνωρίσω το ανάλαφρο/κιτρινοειδές ύφος του άρθρου σας. Δυστυχώς, υπάρχουν ακόμα δημοσιογράφοι που μπορούν να να δουν κάτι γλαφυρό και να το αποτυπώσουν με ευχάριστα-ειρωνικά λόγια σε ένα ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ του τραγικού πολιτικού παρόντος της χώρας μας. Το ύφος του άρθρου σας είναι υπέροχο για επίδειξη μόδας. Όχι για την τραγωδία της Ελλάδας..

όλες οι τελευταίες ειδήσεις