Σπριντ στον χώρο της μόδας κάνουν τα αθλητικά είδη. Το αθλητικό life style κερδίζει ολοένα και περισσότερους οπαδούς επηρεάζοντας θετικά τις πωλήσεις αθλητικών ρούχων και παπουτσιών, οι οποίες μειώνονται κατά 20% φέτος εξαιτίας της οικονομικής κρίσης.


Έτσι, τα μοδάτα αθλητικά ρούχα και υποδήματα κερδίζουν συνεχώς έδαφος έναντι των παραδοσιακών αθλητικών ειδών. Είναι χαρακτηριστικό ότι η αγορά της αθλητικής φόρμας βαίνει διαρκώς μειούμενη, ενώ αντίθετα ανοδική είναι η τάση στην αγορά των αθλητικών υποδημάτων μόδας, με αποτέλεσμα να καταλαμβάνουν πλέον- όπως καταγράφεται σε μελέτη της ΙCΑΡ- το 64% της αγοράς. Αντίθετα, οι αθλητικές φόρμες χάνουν μερίδιο προς όφελος πιο μοδάτων αθλητικών «κομματιών». Ως αποτέλεσμα, η κατανάλωση της αθλητικής φόρμας μειώνεται κατά 8,5% τον χρόνο τα τελευταία εννέα χρόνια, ενώ αντίθετα οι πωλήσεις των αθλητικών παπουτσιών που αγοράζονται με κύριο κριτήριο τη μόδα αυξάνονται κατά 8,5% τον χρόνο. Μαζί με τα παπούτσια, αύξηση πωλήσεων παρουσιάζουν συνολικά τα μοδάτα αθλητικά ρούχα. Όπως παρατηρούν παράγοντες της αγοράς, η επονομαζόμενη leisure ένδυση κερδίζει συνεχώς όλο και περισσότερους καταναλωτές συμβάλλοντας σημαντικά στην κατά 5% έως 7% αύξηση του συνολικού τζίρου των αθλητικών ειδών τα τελευταία χρόνια. Ακόμη και φέτος, παρ΄ ότι τα αθλητικά είδη έχουν επηρεαστεί αρνητικά από την οικονομική κρίση και καταγράφουν μείωση πωλήσεων που φθάνει έως και το 20%, στελέχη της αγοράς θεωρούν ότι η αθλητική ένδυση μόδας διατηρεί σε ικανοποιητικά επίπεδα την κίνηση στα καταστήματα και προβλέπουν ότι θα αποτελέσει τα επόμενα χρόνια ισχυρό μοχλό ανάπτυξης της αγοράς αθλητικών ειδών, η οποία εκτιμάται γύρω στα 550 εκατ. ευρώ.

«Φοριέται» παντού

Η στροφή των καταναλωτών στα αθλητικά ρούχα και κυρίως στα επώνυμα οφείλεται και στην αναζήτηση μοδάτων ρούχων σε προσιτές τιμές. Το casual αθλητικό ντύσιμο «φοριέται» πλέον παντού, υποστηρίζουν παράγοντες της αγοράς. Δεν είναι τυχαίο ότι τα τελευταία χρόνια αθλητικά υποδήματα μόδας διατίθενται, όπως παρατηρείται στη μελέτη της ΙCΑΡ, και από καταστήματα κλασικών υποδημάτων, ενώ αθλητικά είδη ένδυσης και υπόδησης πωλούνται και μέσω μεγάλων αλυσίδων του κλάδου. Μάλιστα, η περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου των μεγάλων αλυσίδων με αθλητικά είδη έχει συμβάλει σημαντικά προς την τόνωση της ζήτησης αθλητικών ρούχων μόδας.

Με διάσημες υπογραφές

Σημαντικό ρόλο προς την ενίσχυση της ζήτησής τους παίζει και η τοποθέτησή τους στα ράφια πολυκαταστημάτων, όπου «μοιράζονται» θέσεις δίπλα σε προϊόντα επώνυμων οίκων, όπως είναι η Gucci, η Ρrada και η Dolce & Gabbana. Εξάλλου, για τις πολυεθνικές που παράγουν επώνυμα αθλητικά είδη ο συνδυασμός του αθλητισμού με τη μόδα αποτελεί προτεραιότητα, γεγονός που φαίνεται άλλωστε και από τις συνεργασίες τους με σχεδιαστές μόδας και μάλιστα ιδιαίτερα γνωστούς, όπως είναι η Jil Sander.

ΟΙ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΕΣ

των αθλητικών ειδών συνεργάζονται με κορυφαίους σχεδιαστές μόδας για την παραγωγή των προϊόντων τους