Κι εκεί που περιμένουμε ειδήσεις από το πολιτικό μέτωπο, το άνοιγμα της ιρανικής κυβέρνησης προς τα δυτικά προέκυψε στον χώρο της τέχνης. Το Ιράν, λοιπόν, που πρόπερσι εξεγέρθηκε κατά της ταινίας «Argo» του Μπεν Αφλεκ, άναψε πρόσφατα πράσινο φως για την πρώτη συναυλία δυτικού καλλιτέχνη επί ιρανικού εδάφους μετά το 1979. Και εδώ κολλάει το γνωστό «όποια πέτρα κι αν σηκώσεις θα βρεις έναν Ελληνα».

Συγκεκριμένα, τον μουσικοσυνθέτη ελληνικής καταγωγής Yanni (ναι, αυτόν που είχε παντρευτεί τη Λίντα Εβανς της «Δυναστείας») για μια ξεχωριστή συναυλία στην Τεχεράνη και στο νησί Κις τους επόμενους μήνες. Η κίνηση αυτή αποτελεί μία από τις σπάνιες περιπτώσεις όπου οι ιρανικές Αρχές επιτρέπουν καλλιτεχνική δραστηριότητα σε αλλοδαπό μουσικό εντός της επικράτειάς τους. Το άνοιγμά τους μάλιστα έχει τη δική του ιστορία και έχει περάσει από διαφορετικές φάσεις.

Μόλις το 2008 είχαν αρνηθεί να δώσουν την άδεια για την προγραμματισμένη συναυλία του Κρις ντε Μπεργκ στην Τεχεράνη. Τον περασμένο Οκτώβριο, από την άλλη, ο βραβευμένος με Grammy ιάπωνας μουσικός Kitarο έδωσε συναυλία στην πρωτεύουσα του Ιράν, γεγονός που ήταν το πρώτο δείγμα για τη μεταστροφή των ιρανικών Αρχών ως προς την έγκριση συναυλιών ξένων καλλιτεχνών.

Μάλιστα, σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Fars, ο υπεύθυνος του τμήματος μουσικής του υπουργείου Πολιτισμού και Ισλαμικής Καθοδήγησης δήλωσε την επιθυμία του να βλέπει συγκροτήματα όπως του Kitarο να ερμηνεύουν στη χώρα.

Οι δυτικοί ανταποκριτές, πάντως, κρατούν μικρό καλάθι για το αν θα πραγματοποιηθεί τελικά η συναυλία του Yanni. Για την ιστορία, ο Ιωάννης Χρυσομάλλης γεννήθηκε στις 14 Νοεμβρίου1954στην Καλαμάτα. Εχει κατοχυρωθεί ως συνθέτης και αυτοδίδακτος πιανίστας με μαζικές συναυλίες σε Ευρώπη και ΗΠΑ, ενώ τα άλμπουμ του «Dare to dream» και «My time»ήταν προτεινόμενα για το βραβείο Grammy.

Στα μέσα της δεκαετίας του 1980 πούλησε πάνω από 6 εκατ. αντίτυπα, αλλά η συναυλία-σταθμός στην καριέρα του ήταν στοΩδείο Ηρώδου Αττικούτο 1993 με την παρουσία χιλιάδων θεατών.