Αλλάζει από την 1η Ιουλίου το καθεστώς αποβίβασης των επιβατών κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια, καθώς τίθενται σε εφαρμογή τα νέα αυξημένα τέλη που προβλέπονται στον νόμο 5162/2024. Η ρύθμιση, η οποία είχε προαναγγελθεί από τον Πρωθυπουργό ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2023, εντάσσεται σε μια ευρύτερη προσπάθεια επανασχεδιασμού του τουριστικού μοντέλου με βάση τη βιωσιμότητα και την αναβάθμιση των υποδομών στους βασικούς τουριστικούς προορισμούς. Σύμφωνα με την εφαρμοστική απόφαση, από 1η Ιουλίου θα επιβάλλεται τέλος 20 ευρώ ανά επιβάτη στα λιμάνια της Μυκόνου και της Σαντορίνης και 5 ευρώ για τους λοιπούς λιμένες της χώρας κατά την τουριστική αιχμή (Ιούνιος – Σεπτέμβριος). Τους μήνες Απρίλιο, Μάιο και Οκτώβριο, τα τέλη διαμορφώνονται σε 12 ευρώ για Μύκονο και Σαντορίνη και 3 ευρώ για τους υπόλοιπους λιμένες. Η ρύθμιση αναμένεται να αποφέρει ετήσια έσοδα της τάξης των 50 εκατ. ευρώ. Τα ποσά θα κατανέμονται ισομερώς: ένα τρίτο στους δήμους που φιλοξενούν τους λιμένες αποβίβασης, ένα τρίτο στο υπουργείο Ναυτιλίας και ένα τρίτο στο υπουργείο Τουρισμού. Οι πόροι αυτοί θα κατευθυνθούν σε έργα ενίσχυσης των τοπικών υποδομών και της ποιότητας του τουριστικού προϊόντος. Η πρωτοβουλία αυτή προκύπτει και ως απάντηση στις πιέσεις που ασκεί ο συνεχώς αυξανόμενος αριθμός επισκεπτών στα πιο δημοφιλή νησιά. Το 2024, σύμφωνα με την Ενωση Λιμένων Ελλάδος, τα ελληνικά λιμάνια υποδέχθηκαν 5.490 κρουαζιερόπλοια – αύξηση 5% σε σχέση με το 2023 – και σχεδόν 8 εκατ. επιβάτες (+13,2%). Ο Πειραιάς παρέμεινε στην κορυφή με 1,73 εκατ. επιβάτες και 810 αφίξεις, ενώ ακολουθούν η Σαντορίνη, η Μύκονος, η Κέρκυρα και το Ηράκλειο.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ